Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Ze krijgen uit diverse hoeken goede recensies dus heb ik de gok maar gewaagd, deze veren komen dus om de schokdemper. heen, enige zorg die ik nu nog heb is of het eenmaal geassembleerd ook onder de auto past omdat de totale diameter natuurlijk wat groter is dan bij alleen de schokdemper.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
De tank schrobben met een soppie:
Wat schoner, ook een liter of 30 sop aan de binnenkant, beetje schudden en checken of het be/ontluchtingspijpje niet lekt:
De overige delen die van de tank afkomen zoals de ophang rubbers, slang klemmetje voor de ontluchtingsslang en het éénrichtingsklepje welke ik uit de slang heb gehaald:
Vanmiddag de tank zo goed als gaat ontroesten met het inmiddels bekende HG middel.
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Verder wat roestplekken, ben ze 'as we speak' aan het behandelen met roestoplosser.
Voor zover ik de binnenkant kan bekijken (later eens met een lampje en de webcam
erin) is deze zo goed als roestvrij.
Ik ben ietwat positiever gestemd gewaardeerde naamgenoot

Nog even een plaatje erbij:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
De roest die je op onderstaande foto's ziet is 'vliegroest' die ontstaan is net na het drogen na de roestoplosser behandeling, deze laat zich heel makkelijk weer weg schuren.
Nu de tank nog verder kaalschuren en dan een laagje loodmenie met wat owatrol erdoor gemengd erop.
De 'geultjes' naast het be/ontluchtingspijpjes wil ik gaan afkitten zodat daar geen water/troep etc meer in kan blijven staan, niet echt een constructie om over naar huis te schrijven...eigenlijk nog een 'wonder' dat deze nog niet lekt.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Wouter76;240455 schreef : Eerste twee laagjes loodmenie erop........
:wtf2: dat moet dan hele oude menie zijn, want die mag al jaren niet meer verkocht worden :yesyes:
ziet er wel goed uit :y:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Deze menie heb ik gekocht voor de cvt subframe delen in 2014, heb ik (psssst niet verder vertellen hoor...:woops:) een heel speciaal geheim adresje voor, een mannetje regelt deze lugubere zaakjes allemaal voor mij via dat adresje.

De menie komt in ieder geval niet van een zaak waar aan particulieren wordt verkocht, maar van een verf groothandel waar mijn zwager werkt.
Het schijnt dat de ijzermenie ook wel goed werkt, toch was ik er wel blij verrast mee dat ik hier nog aan kom komen.
Zometeen de tank even omkeren en dan de rest doen, woensdag de bovenkant voorzien van een laagje soewarte Hammerite.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Wouter76;240457 schreef : ...............woensdag de bovenkant voorzien van een laagje soewarte Hammerite.
had je niet beter gelijk met de Hammerite de tank kunnen verven?