Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ow en even voor alle duidelijkheid, ik heb gisteren niets afgesteld, enkel de uitlaatprobe van de viergastester erin gehangen en de waarden afgelezen om een indruk daarvan te krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
condities waren, Wouter, maar allicht de moeite waard om de meting te
herhalen met afgedopt Pulsair. Als het goed is, blijft de EGR klep bij stationair
toerental dicht, dus daar heb je tijdens het afstellen geen last van.
Ben benieuwd! En nee, ik beschuldig je zeker niet van nalatigheid of zo.
Ik weet hoe jouw auto er uitziet en wat je er allemaal aan gedaan hebt.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Het kan met de uitleg van Wouter erbij zomaar zijn dat met een afgedopte pulsair opening op het luchtfilter de CO waarde al aardig richting de 2,5-3% gaat, zal ik dat een andere keer nog eens testen op het werk, zo leer je er steeds weer wat bij!
Dat is toch fijn om te weten Fran?ois, jouw reactie verbaasde me enigszins.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Wouter76;237169 schreef : Komende periode dus weer lekker verder met de remmerij, maar eens een remklauw revisie setje kopen en nog een potje Hammerite.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ondertussen de CVT verruild voor de remklauwen en later ook de remankers en de remzuigers.
De klauwen had ik al zo goed en kwaad als het ging van roest ontdaan, in ieder geval geen lostzittende roest meer zodat de Owatrol zijn werk kan doen:
Morgen nog het 'kale' plekje waar de klauw nu op het glas ligt, en dan later de loodmenie erop.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Houd je er wel rekening mee dat de remblokjes ongehinderd heen en weer moeten kunnen glijden? Een zekere doctorandus heeft over dat 'heen en weer' al eens een lied geschreven, maar die zal ik hier maar niet posten

Misschien was je het al van plan, maar als je de remklauwen ook echt gaat gebruiken kan ik je zeker aanbevelen om even een revisiesetje te kopen

Dit is gewoon nog leverbaar bij de Brezan en kost je echt de kop niet. Tegenwoordig monteer ik eigenlijk standaard nieuwe o-ringen en stofhoesjes als ik een remklauw uit elkaar haal. De oude lijken vaak nog goed maar zijn stiekem al behoorlijk uitgelubberd, met nieuwe rubbers gaat het allemaal net wat strakker en steviger.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

??n revisiekitje ligt hier al, de andere is onderweg samen met nieuwe remslangen (ook eentje voor de achteras)
En hier nog even los van, maar ook meebestelt, een krukaskering, daarover later meer.
Hahaha ja iets met een P: "...ben je aan de overkant.....dan wil je naar de andere kant...." ,het is zeker mijn bedoeling dat deze remmerij weer gaat functioneren als dat hoort, al zal het gebruik ervan denk ik maar tijdelijk zijn omdat ik de remmerij die op de 340 zit ook wil gaan reviseren en terug plaatsen (er van uitgaande dat het een tweede keer altijd net wat beter lukt), ja ik weet het, perfektionisme op de vierkante millimeter...maar toch.

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
(overigens type ik deze in Windhoos 10, dus mochten jullie een blauw scherm zien i.p.v een praatje met plaatjes dan alvast bij voorbaat mijn nederige excuses)
Stoelen eruit, zitvlak van de bank eruit en zuigen maar, daarna de slurpstand op de stofzuiger in gereedheid gebracht, waarvan hieronder het resultaat, want zeg nu zelf, resultaten die willen we zien, anders had je nu net zo goed aan het werk kunnen zijn, een omelet staan bakken of op de w.c gaan zitten.
Wat doet dit merkwaardige aanhangsel overigens verstopt achter de twee lapjes tapijt?
En dan blijf je dus uiteindelijk zitten met een litertje of 5 zeventwintig jaar oude in vloeibare vorm zijnde schuimende substantie:
Even een beetje hiervan in een theekopje gedaan, getverredeke!
Zo h?h?, kunnen de 'heeeee Wouter, gast, waar blijft mijn broodnodige poetsupdate? ' verslaafden hier in dit topic bij de APTV* ook weer hun kamer reservering opzeggen.
* Anonieme Poets Topic Verslaafden.
- V300 register
- Verbannen
-

Ik ben jaloers op het mooie als nieuw uitziende tapijtje wat je weer hebt hoor

- V300 register
- Verbannen
-