show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-07-2015 22:34 #957876 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Gisteren kwam Laurens bij mij langs om een complete veerpoot te droppen, daar mag ik dan de remklauw bracket vanaf gaan halen en de ankerplaat, eerst even in de schuur proberen en als het daar niet los wil gaat het spulletje mee naar de garage en laat ik onze 'turbo' luchttol er even op los :yeah:+

Is het remmerij projectje ook weer een stapje verder, alles gaat door andere bezigheden nu behoorlijk traag maar zeker wel gestaag.

Misschien volgende week eens beginnen met het in de Owatrol, loodmenie en Hammerite zetten van de secundaire cvt poelies.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-07-2015 00:00 #957903 door Wouter Borsje

Wouter76;237038 schreef : Misschien volgende week eens beginnen met het in de Owatrol, loodmenie en Hammerite zetten van de secundaire cvt poelies.

En aldus geschiedde:

Morgen een eerste laagje Hammerite erop en na de tweede laag eerst naar de winkel voor een nieuw potje.

Tevens morgen eens zien of ik de rembracket van de veerpoot/naaf af kan krijgen, vanochtend de bouten flink besproeit met WD 40.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2015 20:44 #957913 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Gebruik daarvoor een 6-kantige dop Wouter! Geen 12-kant of ringsleutel. Goed schoonmaken met de staalborstel, verlengstuk gebruiken, onder spanning zetten en een flinke klap met een zware hamer geven. Dan komen die bouten wel los. Vaak zitten ze vreselijk vastgeroest, met een beetje pech zijn de koppen al beschadigd...

Succes! :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2015 20:52 #957914 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Met WD-40 heb ik eigenlijk nog nooit een positief effect gehad. Eens de moer los is, kijk ik naar de schroefdraad en zie dat er werkelijk niets gepenetreerd is, zelfs na dagen weken. Ik heb al verschillende keren gehoord/gelezen dat ATF gemengd met aceton 50/50 een wondermiddel is. Misschien de moeite om eens uit te testen?

Mooi werk trouwens!!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-07-2015 20:56 #957915 door Wouter Borsje
Bedankt voor de tips Joost, al waren die me allemaal al wel bekend, 12 kant is mijns inziens alleen te preferen in hele krappe werksituaties waar je niet te veel kracht hoeft uit te oefenen.

Doppie met 1/2" ratel werd hem met mijn spruitjes doorvoedde armpjes in ieder geval niet merkte ik vanmiddag, komende zaterdag zet ik er de bij ons in de garage als 'turbo luchttol' bekend staande luchtsleutel er op, eens zien wie er hier de blankste billen heeft... :D

Bedankt voor jouw compliment Nicholas!
De ervaringen met WD40 of andere soorten kruipmiddelen zijn verschillend, op de ontluchtingsnippels heb ik een paar keer IMAL gespoten, helaas zonder het gewenste effect.
We gebruiken in de garage ook diverse soorten kruip oli?n, en ik kan je daarbij niet vertellen welke er nu echt helemaal super werkt..

De bovengenoemde luchtsleutel, een kniestuk (evt met een stuk c.v. pijp) en in het ergste geval slijptol of acetyleen brander zijn vaak toch wel de meest effectieve middelen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2015 10:09 #957932 door V300 register

Nicholas;237078 schreef : Ik heb al verschillende keren gehoord/gelezen dat ATF gemengd met aceton 50/50 een wondermiddel is. Misschien de moeite om eens uit te testen?

aceton is ontzettend vluchtig.. dit soort mengsels zou je eigenlijk in een spuitbus moeten hebben maar volgens mij worden de plastic onderdeeltjes van een spuitbus er ook door opgelost :lol:

kan me wel ergens voorstellen dat het ontzettend goed werkt. aceton kruipt iig als een gek en ATF eigenlijk ook wel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2015 14:03 #957937 door V300 register
Ja, ik denk dat je echt ter plaatse de juiste hoeveelheid moet maken. De twee zullen ook niet goed gemengd blijven.

Vond ook dit videotje:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-07-2015 23:29 #957940 door Wouter Borsje
Vanochtend op het werk de brandstofpomp pakkingen en isolatieflens vervangen, de oude pakking/isolatie was behoorlijk ver heen...:

Nieuwe blokpakking en isolatieflens op hun plekkie: (mobieltje kwaliteit)

Iemand een idee waar die inbus dop naast de pomp voor dient? (is me eigenlijk nooit echt opgevallen)

En de benzinepomp er weer op:

En als laatste 'omdat het kan' , nog even de werkplek:

Morgen nog even een voor dat moment laatste update voor wat betreft de secundaire van de cvt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2015 09:19 #957943 door V300 register
Weer mooi werk Wouter!

Wouter76;237106 schreef : Iemand een idee waar die inbus dop naast de pomp voor dient? (is me eigenlijk nooit echt opgevallen)

Is dat niet een vriesplug die er uit springt mocht de koelvloeistof bevriezen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2015 10:48 #957944 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
het kanaal achter die plug is om je oliedruk te meten, of om te gebruiken voor een externe olietoevoer (voor een turbo bijvoorbeeld)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC