Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;236366 schreef : Zo eenvoudig ligt het niet Bart, veel Twinny-Loads hebben de lichtbalk bevestigd met vleugelmoeren. Dan zul je wel gaten moeten boren...
Ik heb om die rede de boutjes van mijn fietsendrager vervangen door popnagels :f
Helaas dat ding nog nooit gebruikt.
Edit:
De allermooiste oplossing is natuurlijk met een kentekenplaathouder met tekstregel uit de V3c clubwinkel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
EDIT: even de foto erbij gezocht waarop je dat kunt zien:
Ik heb de tape over de volledige hoogte van de balk op vier plekken geplakt, en daartussen nog eens twee maal diagonaal, dat moet denk ik wel even blijven zitten zo

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Deze week bij BBB een stelletje schakelstang rubbeltjes besteld, eens zien of het me met wat hulp lukt die in Lienden onder de auto te frotten.
Zal nog wennen worden om niet meer via P naar R te schakelen.
En daarnaast die ene bladveer rubber nog vervangen en de schijfafstand stellen.
Ben ik klaar om samen met vriendinlief en schoonmama de reis te aanvaarden naar Domburg de week erop.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
De einddemper en middendemper zijn vervangen, de schakelstang rubbertjes bleken niet nodig te zijn.
De borgmoer van het schakelstang afstelmechanisme bleek er los op te zitten en de afstelling klopte ook voor geen meter.
Bij het monteren van de einddemper (Bosal) bleken er wat kleine aanpassingen nodig te zijn, de originele rubbers aan de laatste twee haakjes zijn nu wat te ruim (de beugel zit gewoon te hoog)
Vanmiddag vanuit het werk even langs de automaterialen zaak gereden en daar wat verschillende maten ophang rubbers meegenomen, evenals het rubber waarmee de achterzijde van de einddemper vast zit:
Welke het volgende nummer heeft:
Op onderstaand plaatje kun je precies zien welke onderdelen er (in het geval van een na 1986 geproduceerde B14.4S cvt) in het hele uitlaat traject zitten bij in dit geval Bosal:
En de 3 verschillende sets rubbertjes die ik heb gehaald, nu alleen nog even kijken welke er het beste passen, de rest mocht ik overigens weer retour doen indien gewenst:
Misschien kan ik woensdag tussendoor in de middagpauze nog even de brug op om dit te fixen, ik kan er nogal slecht tegen als zaken niet zijn zoals ze horen te zijn en ik er zelf wat aan kan doen om dat te veranderen..
Ook hier naast het sleuteldag topic nog even wat foto's van het uitlaat werk, ondertussen is na het op de vorige sleuteldag genomen foto's en nu zelf gedane schakelstang klusje helemaal duidelijk hoe het zit en moet, als ik er de zin en tijd voor vind zal ik door t.z.t. een how-to van maken.
Nieuwe midden en einddemper:
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Niet veel later na dit fotomoment is de uitlaatklem geplaatst.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Wouter76;236511 schreef : Misschien kan ik woensdag tussendoor in de middagpauze nog even de brug op om dit te fixen, ik kan er nogal slecht tegen als zaken niet zijn zoals ze horen te zijn en ik er zelf wat aan kan doen om dat te veranderen..
Afgelopen woensdag voor het vertrek richting Zeeland in ieder geval even de achterste uitlaatklem 180 graden gedraaid voor wat meer bodemvrijheid.
Met de nodige bagage in de kofferbak en twee personen extra in de auto bonkte de uitlaat regelmatig tegen de bodem en resoneerde ook bij bepaalde toerentallen op de snelweg.
Komende zaterdag ochtend met de nieuw aangeschafte rubbers naar het werk om eens te zien of ik het ??n en ander kan oplossen...imitatie troep ook.....:flame:
Daarnaast komend paasweekend wat verder met de reserve cvt, even in het werkbankje gezet met wat ondersteuning zodat de poelies vrij draaien:
Klaar voor het nodige schuurwerk om later een laagje Werdol, loodmenie en Hammerite te ontvangen.
Dan nog wat werkzaamheden waaronder het vervangen van de keeringen op de uitgaande assen, kan het geheel daarna zo langzamerhand weer terug opgebouwd gaan worden.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Daarnaast de rubbers van de ophanging aan de achterkant vervangen door iets kleinere exemplaren zodat de demper hier ook beter in hangt (de beugel is eigenlijk te hoog vastgelast)
Tocht helpt dat nog niet afdoende heb ik in de rit daarna gemerkt, ik zal er dus nog wat meer aandacht aan moeten besteden, wellicht de einddemper er weer onderuit halen en een collega vragen het beugeltje weg te slijpen en op de correcte plek weer vast te lassen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
De vierkolommer op en na wat hangen aan de trekhaak was hij er al snel achter, de aandrijfas raakt bij het inveren de uitlaatpijp, getuige ook wat slijtsporen op beide delen:
De hele uitlaat vanaf de voorpijp wat verdraaid en nu loopt het bij inveren ook weer vrij.
Ook nog even wat delen schoongemaakt met staalborstel en wat druklucht en voorzien van een laagje met een tectyl-achtig product (soewart)
En vanmiddag geheel tegen mijn principes in de 340 door de wasstraat laten halen, via mijn werk zijn we daar nu ook klant en dat bevalt prima.
Plaatje waar hij weer op de op de topic naam staat gemaakt zonet:
Over een paar weken op vakantie en de 340 gaat ons daarbij vervoeren naar een plek waar het zo'n 10 dagen zonovergoten is, plan is daarbij om naar de Eiffel te rijden maar dat kan zomaar weer anders worden, waar het mooi weer wordt daar gaan we, zij het met een beperkt aantal kilometers om de kosten wat in de hand te houden.
Ow ja en de Twinny load met onze fietsen nemen we ook mee.