Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Lucluc;232232 schreef : Omdat je die oude pompjes kan reviseren.
Dat is nog niet echt in de planning bij me.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Het was mij niet opgevallen dat de backing-plate van de Valeo pomp dunner is, en dat voor zo'n op details lettend mannetje als ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
En even de door Mitutoyo gefabriceerde uitvinding van Pedro Nunes Salaciense gebruikt.
@Robbert Jan; de achterplaat is 3,8 mm dik, als ik er aan denk zal ik bij de eerstvolgende wasbeurt (wordt waarschijnlijk volgende week woensdag, moet hij ook op voor de A.P.K.) de dikte van de Valeo achterplaat even opmeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Gelukkig maar dat in BJ 1988 die verlichting nog niet verplicht hoeft te werken.
Daar moet ik dus het nodige meetwerk gaan verrichten, om te beginnen bij de trekhaak contactdoos want dat is de hoofdverdachte in deze zaak.
Hij heeft geen alibi, want degelijk vastgeschroefd aan de trekhaak en dus aldoor aanwezig op de PD, motief kan zijn dat hij in zijn eentje een afscheidingsbewegings offensief is begonnen, het is aan mij om daar middels een multimeter onderzoek achter te komen en zonodig een gepaste straf te hanteren.
Wat dan verder nog, ow ja, even wat glycol tot me genomen ( en snel weer uitgespuugd) om het koelsysteem iets te ledigen, vervolgens de oude kvs temperatuur sensor weer terug geschroefd, en alles was weer bij het oude, een hele geruststelling.
Daarnaast de V-snaar wat strakker gezet aangezien ik ook heden ochtend weer getrakteerd werd op een ietwat vals getjilp.
Was beurtje eroverheen en om eerlijk te zijn ben ik er voorlopig wel even klaar mee, hooguit als het deze winter wel echt koud wordt de winterbanden monteren en een snelle afspoel beurt hier en daar, volgend jaar lente weer verder (mits er in de tussentijd niets defect raakt...)
EDIT: van de betreffende monteur kreeg ik nog een compliment over de staat waarin de 340 verkeert, "hij staat er elke a.p.k. weer netter bij" waren letterlijk zijn woorden, leuk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

Wouter76;232510 schreef : Wat dan verder nog, ow ja, even wat glycol tot me genomen ( en snel weer uitgespuugt) om het koelsysteem iets te ledigen
Moet je daar nou nog vaker van naar de wc? Ik lees zo vaak dat mensen glycol nemen, heb ik me altijd al afgevraagd.
:humor:


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Waarden zijn dan respectievelijk: 980 en 160 Ohm
Bij de originele sensor zijn dit:.....900 en 200 Ohm
Bij 20? C maakt het natuurlijk niets uit (puur ter referentie), de waarde bij 90? C is relevant en een verschil van 40 Ohm (20%) op een toch al vrij lage weerstand verklaart voor mij wel de behoorlijk hoger aangegeven meetwaarde op het instrumentenpaneel.
Voor de ge?nteresseerden onder ons, dat komt neer op een verschil van ca 17 mA ( bij 90? C respectievelijk ca 69mA en 86mA, uitgaande van 13,8V)
Dat is om en nabij 1 Watt, ik had dus eventueel een weerstand van 39 Ohm met een tolerantie van 5% in serie kunnen plaatsen, dan had het metertje op bedrijfstemperatuur ook weer keurig rond het midden kunnen staan.
Mocht jouw sensor defect raken en je niet aan een ander gebruikt exemplaar kunnen komen of net als ik een after-market type kopen dan kun je aan bovenstaande misschien wel wat hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Druk, druk, gekke bende, de 340 doet wat hij moet doen en de hobby ligt even op een wat lager pitje.
Hier en daar nog wat bezig met de reserve CVT, volgende stap is het zo goed mogelijk ontroesten van de poelies op de secundaire bak.
Daarna deze in de loodmenie en Hammerite zetten (met wat Owatrol gemengd)
Daarna alles netjes smeren met de juiste middelen, primaire poelies weer in elkaar en vullen met de voorgeschreven hoeveelheid ATF.
En de keeringen waar de flenzen van de steekassen in gaan vervangen, wat nieuwe bouten, moeren en ringen en dan kan alles weer aan elkaar gemonteerd worden, riemen komen wellicht later nog.
Verder viel me vanochtend bij het door het keukenraam kijken het volgende op:
Een mooie ijstekening op het dak van de 340, de andere auto's op de parkeerplaats waren al ontdooit, maar omdat mijn 340 zo weinig wordt gebruikt is hij natuurlijk goed koud geworden.
EDIT: ik zie net al terug bladerend dat ik ook geen foto's meer heb geplaatst sinds vorig voorjaar van het opknappen van de reserve cvt, ga ik nog doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.