show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2014 08:58 #950883 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Lucluc;232232 schreef : Omdat je die oude pompjes kan reviseren.

Dat is nog niet echt in de planning bij me.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-09-2014 17:29 #950893 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Helemaal duidelijk Robbert Jan, ik zal de plaat schoonmaken en apart leggen voor je.

Het was mij niet opgevallen dat de backing-plate van de Valeo pomp dunner is, en dat voor zo'n op details lettend mannetje als ik. :)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-10-2014 16:01 #950948 door Wouter Borsje
De oude waterpomp nog even, zojuist de achterplaat eraf gehaald en de pomp en achterplaat op de foto gezet, lachen wouden ze niet echt..

En even de door Mitutoyo gefabriceerde uitvinding van Pedro Nunes Salaciense gebruikt.

@Robbert Jan; de achterplaat is 3,8 mm dik, als ik er aan denk zal ik bij de eerstvolgende wasbeurt (wordt waarschijnlijk volgende week woensdag, moet hij ook op voor de A.P.K.) de dikte van de Valeo achterplaat even opmeten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-10-2014 14:39 #950971 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Die link doet nie werk nie... ;)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-10-2014 16:50 #951120 door Wouter Borsje
Zoooooo, de 340 is met vlag doch helaas zonder wimpel door de A.P.K gekomen, het mistachterlicht deed het wederom niet (heb vorige maand de zekering vervangen om dezelfde reden)
Gelukkig maar dat in BJ 1988 die verlichting nog niet verplicht hoeft te werken.

Daar moet ik dus het nodige meetwerk gaan verrichten, om te beginnen bij de trekhaak contactdoos want dat is de hoofdverdachte in deze zaak.
Hij heeft geen alibi, want degelijk vastgeschroefd aan de trekhaak en dus aldoor aanwezig op de PD, motief kan zijn dat hij in zijn eentje een afscheidingsbewegings offensief is begonnen, het is aan mij om daar middels een multimeter onderzoek achter te komen en zonodig een gepaste straf te hanteren.

Wat dan verder nog, ow ja, even wat glycol tot me genomen ( en snel weer uitgespuugd) om het koelsysteem iets te ledigen, vervolgens de oude kvs temperatuur sensor weer terug geschroefd, en alles was weer bij het oude, een hele geruststelling.

Daarnaast de V-snaar wat strakker gezet aangezien ik ook heden ochtend weer getrakteerd werd op een ietwat vals getjilp.

Was beurtje eroverheen en om eerlijk te zijn ben ik er voorlopig wel even klaar mee, hooguit als het deze winter wel echt koud wordt de winterbanden monteren en een snelle afspoel beurt hier en daar, volgend jaar lente weer verder (mits er in de tussentijd niets defect raakt...)

EDIT: van de betreffende monteur kreeg ik nog een compliment over de staat waarin de 340 verkeert, "hij staat er elke a.p.k. weer netter bij" waren letterlijk zijn woorden, leuk!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2014 20:44 #951128 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Zolang de afvallige onderdelen er niet letterlijk afvallen, valt het met de Nederlandse APK vaak wel mee :)

Wouter76;232510 schreef : Wat dan verder nog, ow ja, even wat glycol tot me genomen ( en snel weer uitgespuugt) om het koelsysteem iets te ledigen

Moet je daar nou nog vaker van naar de wc? Ik lees zo vaak dat mensen glycol nemen, heb ik me altijd al afgevraagd.

:humor: ;) :D :loser:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-10-2014 22:02 #951130 door Wouter Borsje
Net nog even de nieuwe sensor gemeten bij ca 20?C en ca 90? C

Waarden zijn dan respectievelijk: 980 en 160 Ohm

Bij de originele sensor zijn dit:.....900 en 200 Ohm

Bij 20? C maakt het natuurlijk niets uit (puur ter referentie), de waarde bij 90? C is relevant en een verschil van 40 Ohm (20%) op een toch al vrij lage weerstand verklaart voor mij wel de behoorlijk hoger aangegeven meetwaarde op het instrumentenpaneel.

Voor de ge?nteresseerden onder ons, dat komt neer op een verschil van ca 17 mA ( bij 90? C respectievelijk ca 69mA en 86mA, uitgaande van 13,8V)

Dat is om en nabij 1 Watt, ik had dus eventueel een weerstand van 39 Ohm met een tolerantie van 5% in serie kunnen plaatsen, dan had het metertje op bedrijfstemperatuur ook weer keurig rond het midden kunnen staan.

Mocht jouw sensor defect raken en je niet aan een ander gebruikt exemplaar kunnen komen of net als ik een after-market type kopen dan kun je aan bovenstaande misschien wel wat hebben.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-11-2014 14:33 #952020 door Wouter Borsje
Het distributiedeksel en carterpan welke ik had overgenomen van Bart B opgeknapt:

Verder geen nieuws, volgende maand de winterbanden eronder, gedurende de wintermaanden rijden en zo af en toe eens afspoelen.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-02-2015 10:28 #956197 door Wouter Borsje
Zoooooo, dat is al weer even geleden zeg.

Druk, druk, gekke bende, de 340 doet wat hij moet doen en de hobby ligt even op een wat lager pitje.

Hier en daar nog wat bezig met de reserve CVT, volgende stap is het zo goed mogelijk ontroesten van de poelies op de secundaire bak.
Daarna deze in de loodmenie en Hammerite zetten (met wat Owatrol gemengd)
Daarna alles netjes smeren met de juiste middelen, primaire poelies weer in elkaar en vullen met de voorgeschreven hoeveelheid ATF.
En de keeringen waar de flenzen van de steekassen in gaan vervangen, wat nieuwe bouten, moeren en ringen en dan kan alles weer aan elkaar gemonteerd worden, riemen komen wellicht later nog.

Verder viel me vanochtend bij het door het keukenraam kijken het volgende op:

Een mooie ijstekening op het dak van de 340, de andere auto's op de parkeerplaats waren al ontdooit, maar omdat mijn 340 zo weinig wordt gebruikt is hij natuurlijk goed koud geworden.

EDIT: ik zie net al terug bladerend dat ik ook geen foto's meer heb geplaatst sinds vorig voorjaar van het opknappen van de reserve cvt, ga ik nog doen.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-02-2015 15:01 #956201 door Wouter Borsje
Zoals beloofd nog even wat CVT opknap foto's in chronologische volgorde:

Als kleine reminder, zo zag de primaire kant eruit nadat ik deze had gedemonteerd van het Subframe:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC