show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2014 21:34 #948587 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
@Bart: Zou ik helemaal niet erg vinden om te lezen :y:

@Wouter: Ik zat er al over te denken. Kan ik meteen "ff" de EMVK checken of alles nog goed zit :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-06-2014 21:40 #948588 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Kijk aan, leuk, maak je er dan het liefst me een gewone compact camera of iets soortgelijks (beter mag natuurlijk altijd :)) een paar mooie foto's van?

Kunnen Floris en/of ik eens kijken wat daar allemaal voor mooie weerstanden op gesoldeerd zijn.

@ alle leden en forum bezoekers: Zegt het voort, zegt het voort, demonteert uw tacho relais cvt rijdende leden en stuur een paar goede (scherpe) foto's naar Floris en/of mij (e-mail aan te vragen via PB)

Alvast bedankt!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2014 12:39 #948598 door V300 register
Inderdaad, leuk en interessant topic om te lezen! Heb zelf geen cvt, anders lag hij nu al open :)
Zou je dat schema ook hier even kunnen posten? Of in het nieuwe topic?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2014 13:01 #948603 door V300 register
Laten we dat maar in het nieuwe topic doen. Anders vervuilt het Wouter's project een beetje ;)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-06-2014 13:13 #948604 door Wouter Borsje
Dank je Nicholas!

Ja inderdaad Dante, vanaf hier gaarne verder in het door Floris aangemaakte topic hieromtrent :)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-06-2014 19:30 #948643 door Wouter Borsje
En terug naar de stu...ehh 340.

Vanochtend ben ik naar mijn sleutelplekkie gereden om aldaar de bumper met trekhaak, kofferbakbodem met subje, achterbank en de linker kunststof panelen te verwijderen.

Dit omdat de 340 aanstaande maandag naar de roestdokter gaat, het plaatwerk werd in de linker wielkast wel erg krokant en ik heb dit voorjaar de knoop doorgehakt dat het nu toch echt eens aangepakt moet gaan worden.

Als de bumper dan eenmaal weg is komen er een paar blutsjes tevoorschijn:

De roestschade aan de buitenkant:

Het plaatwerk achter de bumper links:

En rechts, als de 340 weer terug is van de roestdokter wil ik dit zelf aan gaan pakken d.m.v schoonmaken, schuren, loodmenie, en hammerite, beiden met een scheutje owatrol erdoorheen.

Nog een overzichtje van de achterkant:

Een kale kofferbak:

Dan een kijkje binnenin:

Dit paneel had ik in de 6 jaar dat ik de auto heb nog nooit verwijderd, lekker veel ruimte voor een paar 6x9" luidsprekers of een paar vette subwoofers....ehhh nee, toch maar niet, al is het best verleidelijk:

En je ziet al dat ik even schrok van wat ik nog meer zag, een beste bult roest onder het raamrubber, tjah het maakt me wel duidelijk dat de komende jaren de aandacht steeds meer naar roestschade herstel verplaatst zal moeten worden, wil ik de 340 in een goede staat blijven houden.

Ai...doet pijn aan mijn Volvo hart:

Closer inspection of the second kind:

En the third kind, opnames van de ruimte tussen de panelen:

En de aan de binnenzijde van de wielkast zichtbare roestschade:

Aardig tochtgaatje zo, en ik me maar afvragen waarom het steeds zo vochtig wordt in de auto..

Dat gedaan hebbende, was er nog wat tijd over voor een paar andere klusjes, verlichtings check, bandenspanningscheck, oliepeil check
(voor het eerst sinds tijden weer wat bij moeten vullen), vloeistoffencheck.

En, het vervangen van de stukken synflex die naar de emvk en verder naar de ontkoppelklep gaan:

Staat toch net even wat beter vind ik.

En als laatste de onderkant binnenzijde van de achterruit gepolijst met commandant aangezien bij condens aan de binnenkant daarvan nog
steeds zichtbaar was waar ooit de stickers hebben gezeten:

Het enige stukje vacu?mslang wat nu nog vervangen moet worden, is die van de rembekrachtiger op het inlaatspruitstuk.

Komende maandag dus naar het schade herstel bedrijf, ik zal de chef daar vragen of ik af en toe langs mag komen voor foto's of als dat niet tot de mogelijkheden behoort, hij er zelf van elke fase wat wil maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2014 20:09 #948645 door V300 register
Wielkastranden is echt een kwaal die komt door dubbel plaatwerk en te weinig tectyl. Als je het goed vol gooit met tectyl ML, ben ik er van overtuigd dat het nooit meer terug komt. Zo'n bus kost rond de ?10, dus dat zijn de kosten ook niet.
Ik heb beide 340's zeer royaal gedaan, volspuiten tot het er door het volgende gat uitgelopen kwam. Dat kostte 4 bussen per Volvo 340 (de Camaro 2).

Mooi hoe je het aanpakt hoor. Lekker grondig :y:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-06-2014 20:23 #948646 door Wouter Borsje
Dank je Bart, en wat tectyl betreft precies mijn plan, als hij terug komt meteen de nu al openstaande kant volgieten en de andere kant daarna, heb al in de agenda gezet dat ik komende maand 2 bussen haal, heb ik ook nog wat over.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2014 20:40 #948648 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
inmiddels ben ik meer overtuigd geraakt van Mike Sander vet, dat blijft langer doorlopen. Tectyl droogt uit op den duur en loopt niet lang door.

Wel iets duurder... maar beter!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2014 22:48 #948655 door V300 register
Ik ben zelf wel overtuigd van tectyl, Sander vet ook hoor, maar tectyl is gewoon een prima spulletje. Dit is door Volvo ook gebruikt, en kijk hoe lang het duurt voor een Volvo gaat roesten t.o.v. een Renault of Fiat of zo. En kijk hoe lang het duurt voor een Chevrolet gaat roesten t.o.v. een Ford. Allemaal met dank aan een degelijke tectyl-behandeling.
Je zult de auto echter eens per 5 jaar of zo een nieuwe bus tectyl ML moeten gunnen om inderdaad het uitdrogen tegen te gaan.

Sander vet is natuurlijk wel de Rolls Royce onder de antiroestmiddelen. Het kost echter 10x zoveel (want zelf is het vrij lastig), en meer voordelen dan dat het niet uitdroogt heeft het eigenlijk niet...
Ik overwoog ook zo'n behandeling, maar eigenlijk is het weggegooid geld. Om het zelfde principe kun je je vario ook wel volhangen met gouden schroefjes, maar ook dat geld kun je vast nuttiger investeren.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC