Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ik begin nu ook wel steeds meer het idee te krijgen dat er niet zo nauw werd gekeken bij het graaien in de weerstanden bakjes tijdens het assembleren.
Wat natuurlijk ook nog zou kunnen is dat er door de tijd heen wat modificaties zijn doorgevoerd, wie het weet mag het zeggen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Wouter76;229808 schreef : Mooie info Floris, leuk zo bezig te zijn.
zeker! een nadeel is wel dat ik als ik enthousiast wordt een forum meer als een soort chatbox ga gebruiken

Dat denk ik ook. Ook gezien dat er kool, metaalfilm, extra temperatuurstabiel, 5%, 1%, 2%, verschillende fabrikanten en combinaties daarvan allemaal door elkaar heen gebruikt worden, zonder duidelijke reden.Wouter76;229808 schreef : Ik begin nu ook wel steeds meer het idee te krijgen dat er niet zo nauw werd gekeken bij het graaien in de weerstanden bakjes tijdens het assembleren.
ja, ik denk dat de relais waarbij dus een dikke vette klodder coating onderop zit nog achteraf zijn bijgesteld.Wouter76;229808 schreef : Wat natuurlijk ook nog zou kunnen is dat er door de tijd heen wat modificaties zijn doorgevoerd, wie het weet mag het zeggen..
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
reflow oven zijn geweest maar door vakkundige kindjes in azie, danwel het oostblok in elkaar gezet zijn geweest.
ik weet niet of er datumcodes te vinden zijn.
In ieder geval is er nu een redelijk duidelijke range van componenten en beoogde waardes.
Wouter, ik zie net je correctie in post 2264. 'jouw' R9 (A) kan inderdaad 65K ipv 75K zijn. Op mijn monitor is de eerste band paarsig, op mijn telefoon blauwig. Dat zou jouw relais dan op dat punt laten afwijken van de tot nu toe vastgestelde trend.
ik ontvang graag meer foto's van andere relais in mijn inbox voor verder onderzoek

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ik heb zonet van R4 en R5 ook nog even een macrootje gemaakt.
Reserve tacho relais welke ik van Steven heb gekregen:
En het reserve tacho relais welke ik al had liggen:
Ook weer een behoorlijk verschil dus.
R5 op tacho relais S = 22k6 (schema says; 21k5)
R5 op tacho relais A = 752 ? ??
Ik las je iets roepen over tantaal condensatoren, wat is de reden dat je die liever vervangt, verlopen ze snel of raken ze defect?
Er zit er in ieder geval eentje op het tacho relais; C7, die zo te zien de spanning voor de basis van T1 ontstoort.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Over nog meer foto's gesproken, na de diode modificatie en het doorsolderen van de relais eilandjes wil het tacho relais welke ik van Steven heb gekregen verwisselen met die nu in de 340 hangt, kan ik die ook eens open maken en er wat plaatjes van maken, kan de administratie met nog een exemplaar uitgebreid worden.
Mocht jouw oproep tot het verzenden van foto's waarop de weerstanden en condensatoren duidelijk te zien zijn ook goed gevolg krijgen dan krijgen we een goed beeld van hoe ??n en ander is gedaan bij de assemblage.
En binnenkort dus even naar de elektronica onderdeeltjes winkel voor een paar 100nF (C3) en de 22uF axiaal elco (C1)
- V300 register
- Verbannen
-
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Enne, komt er straks een Howto over TachoTuning: hoe je CVT zuiniger te laten lopen, lager opschakelen, of juist hoger, of wat dan ook?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

@Bart; Bedankt, en wie weet komt dat er inderdaad nog wel eens.