show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-06-2014 19:40 #948757
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wouter, goede beslissing om de plekken aan te laten pakken.
Wij delen graag de foto's van de werkzaamheden en de ervaringen met
het bedrijf met je. Als jij daar tevreden over bent, levert hem dat misschien
meer Volvo 300 klanten op.
Als je na afloop alsnog zou besluiten om er een Dinitrol behandeling achteraan
te plakken: shoppen bij de 3 Dinitrol bedrijven loont. De prijs daalt flink
als je de auto gestript aanlevert en dat laatste is nu toch al min of meer
het geval.
Wij delen graag de foto's van de werkzaamheden en de ervaringen met
het bedrijf met je. Als jij daar tevreden over bent, levert hem dat misschien
meer Volvo 300 klanten op.
Als je na afloop alsnog zou besluiten om er een Dinitrol behandeling achteraan
te plakken: shoppen bij de 3 Dinitrol bedrijven loont. De prijs daalt flink
als je de auto gestript aanlevert en dat laatste is nu toch al min of meer
het geval.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-06-2014 20:09 #948758
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dank je Fran?ois!
Als ik de foto's heb mogen ontvangen van het schadeherstel bedrijf zal ik ze zeker hier neerzetten, ik heb totaal geen verstand van plaatwerk werkzaamheden maar zal natuurlijk wel met een kritisch oog het resultaat bekijken, ook hiervan zal ik de nodige foto's maken.
Dinitrol behandeling, was het maar waar dat ik dat er meteen na kon doen, dit roestschade herstel is voor mijn doen al een financi?le aderlating van heb ik jou daar
(vandaar ook dat ik er zo lang tegenaan heb zitten hikken), dus een Dinitrol behandeling zit er voorlopig even niet in, hoe graag ik het ook zou willen (crowdfunding anyone??
)
In de tussentijd zal ik zoveel mogelijk me behelpen met de nodige spuitbussen Tectyl ML, de foto's van Steven H bijvoorbeeld maken me dan ook wel lichtelijk jaloers :yesyes:
Als ik de foto's heb mogen ontvangen van het schadeherstel bedrijf zal ik ze zeker hier neerzetten, ik heb totaal geen verstand van plaatwerk werkzaamheden maar zal natuurlijk wel met een kritisch oog het resultaat bekijken, ook hiervan zal ik de nodige foto's maken.
Dinitrol behandeling, was het maar waar dat ik dat er meteen na kon doen, dit roestschade herstel is voor mijn doen al een financi?le aderlating van heb ik jou daar
(vandaar ook dat ik er zo lang tegenaan heb zitten hikken), dus een Dinitrol behandeling zit er voorlopig even niet in, hoe graag ik het ook zou willen (crowdfunding anyone??

In de tussentijd zal ik zoveel mogelijk me behelpen met de nodige spuitbussen Tectyl ML, de foto's van Steven H bijvoorbeeld maken me dan ook wel lichtelijk jaloers :yesyes:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-06-2014 16:11 #948815
door Wouter Borsje
Gisteren wat elektronica componentjes besteld t.b.v het tacho-relais.
Waaronder een paar ic's + voetjes, kost maar weinig en als het ic op een voetje zit kun je het nog eens makkelijk verwisselen indien nodig.
@Floris, ik heb de de betreffende webwinkel gevraagd te vermelden bij het ic of het om de buffered of unbuffered versie gaat, dit zullen ze erbij gaan vermelden.
Gelukkig is de gok de juiste geweest:
Waaronder een paar ic's + voetjes, kost maar weinig en als het ic op een voetje zit kun je het nog eens makkelijk verwisselen indien nodig.
@Floris, ik heb de de betreffende webwinkel gevraagd te vermelden bij het ic of het om de buffered of unbuffered versie gaat, dit zullen ze erbij gaan vermelden.
Gelukkig is de gok de juiste geweest:
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2014 21:19 #948832
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
yess!
Zet het IC wel vast met een dotje hotglue aan de buitenkant. Dat breek je er zo vanaf als het nodig is, maar dan kan het niet gaan wringen en trillen.
Zet het IC wel vast met een dotje hotglue aan de buitenkant. Dat breek je er zo vanaf als het nodig is, maar dan kan het niet gaan wringen en trillen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-06-2014 21:58 #948835
door Wouter Borsje
Hahaha ja dat dacht ik nu ook toen ik de ic's van heel dichtbij bekeek (had zowat de macro functie van de camera alleen al nodig om te zien wat er op stond..)
Bedankt ook voor de tip Floris!
Heb ik alleen de verkeerde MKP-tjes besteld, even bij het uitzoeken ervan niet goed op zitten letten, 47nF besteld...grrr, 2e poging wel geslaagd (dan kijk je wel 3x voor je het besteld)
Komende dinsdag lekker een middagje solderen, als de 340 weer op de parkeerplaats staat het tacho-relais even wisselen met het exemplaar welke ik van Steven heb gekregen, een zien hoe de 340 zich daarmee gedraagt (vooral bij een snelweg ritje als er wat ruimte is)
En dan natuurlijk het nu in de 340 aanwezige tacho relais meteen even een 'opfris-beurtje' geven, ik zet deze even overzichtelijk onder elkaar, mochten meer mensen dat willen doen:
- Extra diode (1N4007) solderen tussen aansluit 'pootje' 1 en 3 (kathode naar 'pootje' 1)
- Relais pootjes (3x) doorsolderen (dit i.v.m het vaak lostrillen hiervan)
- Axiale elco C1 vervangen (minimaal 10V en 22uF of iets meer)
- MKP condensator C3 en C4 vervangen (beide 0,1uF)
Vanzelfsprekend zal ik hier weer de nodige foto's van maken en een verslagje schrijven, misschien is het een how-to waard ???
Bedankt ook voor de tip Floris!
Heb ik alleen de verkeerde MKP-tjes besteld, even bij het uitzoeken ervan niet goed op zitten letten, 47nF besteld...grrr, 2e poging wel geslaagd (dan kijk je wel 3x voor je het besteld)
Komende dinsdag lekker een middagje solderen, als de 340 weer op de parkeerplaats staat het tacho-relais even wisselen met het exemplaar welke ik van Steven heb gekregen, een zien hoe de 340 zich daarmee gedraagt (vooral bij een snelweg ritje als er wat ruimte is)
En dan natuurlijk het nu in de 340 aanwezige tacho relais meteen even een 'opfris-beurtje' geven, ik zet deze even overzichtelijk onder elkaar, mochten meer mensen dat willen doen:
- Extra diode (1N4007) solderen tussen aansluit 'pootje' 1 en 3 (kathode naar 'pootje' 1)
- Relais pootjes (3x) doorsolderen (dit i.v.m het vaak lostrillen hiervan)
- Axiale elco C1 vervangen (minimaal 10V en 22uF of iets meer)
- MKP condensator C3 en C4 vervangen (beide 0,1uF)
Vanzelfsprekend zal ik hier weer de nodige foto's van maken en een verslagje schrijven, misschien is het een how-to waard ???
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2014 22:09 #948838
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
de MKP hoef je alleen te vervangen als je een verkeerde waarde hebt. van slijtage hebben die eigenlijk geen last.
Heb je voor de MKP's wel op de pootjes-afstand gelet? R5..R7,5..R10.. etc?
Heb je voor de MKP's wel op de pootjes-afstand gelet? R5..R7,5..R10.. etc?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-06-2014 22:22 #948839
door Wouter Borsje
Ehh, nope..wel op de afmetingen (de C3 die op het printje zit welke ik al had liggen staat er ook behoorlijk scheef op en verdrukte een weerstandje)
Zo gaat er geen dag voorbij of je leert wat, iets om zeker even op te letten een volgende keer. :yesyes:
Mag ik nu weer gaan hopen op een goede afloop
Maar inderdaad gaat het in eerste instantie om de foute C3 die nu op het tacho relais zit welke ik al had liggen (68 nF)
Ik ben dus een beetje te enthousiast geworden kennelijk waar het gaat om het vervangen van Ceetjes :woops:
EDIT: @Floris; met die R maat bedoel je denk ik de rastermaat, die is voor de bestelde MKP condensatoren 10mm, R10 dus.
Zo gaat er geen dag voorbij of je leert wat, iets om zeker even op te letten een volgende keer. :yesyes:
Mag ik nu weer gaan hopen op een goede afloop

Maar inderdaad gaat het in eerste instantie om de foute C3 die nu op het tacho relais zit welke ik al had liggen (68 nF)
Ik ben dus een beetje te enthousiast geworden kennelijk waar het gaat om het vervangen van Ceetjes :woops:
EDIT: @Floris; met die R maat bedoel je denk ik de rastermaat, die is voor de bestelde MKP condensatoren 10mm, R10 dus.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-06-2014 00:34 #948845
door V300 register
mkp condensatoren vervang je inderdaad meestal pas als ze van de print afgebroken zijn :+ verslijten doen die eigenlijk niet.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-06-2014 01:01 #948846
door Wouter Borsje
Dat is goed om te weten, in de periode dat ik nog elke dag met elektronica bezig was hoorde ik wel regelmatig over condensatoren die defect raakten, maar dat waren nu ik dat zo eens terughaal vaak elco's (lekken)
Iets met assumption en the mother of all......,de rest is jullie vast wel bekend.
Ow ja, wat ik nog vergat, die R10 is dus precies ook de maat die nodig is op het tacho-relais, alle mkp's hierop hebben deze maat.
Voor de 2e maal goed gegokt, hoeveel mazzel kan een mens hebben in ??n week
Iets met assumption en the mother of all......,de rest is jullie vast wel bekend.
Ow ja, wat ik nog vergat, die R10 is dus precies ook de maat die nodig is op het tacho-relais, alle mkp's hierop hebben deze maat.
Voor de 2e maal goed gegokt, hoeveel mazzel kan een mens hebben in ??n week

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-06-2014 22:14 #948860
door V300 register
Ik zou meedoen aan de lotto deze week

Moderators: Mark Smeets