Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Wouter76;229018 schreef : En een website gevonden waarop je ??n meter kan bestellen van uitw: 10mm ? en inw: 8 mm ?
Boomlab.nl
Bovenstaande link kun je gerust als ongeldig beschouwen, aangezien dit bedrijf niet levert aan particulieren, daar kwam ik achter in het bestel traject.
In de vacu?mslangen vervangen how-to heb ik een link vermeld van een bedrijf dat ook PTFE slangen in diverse kleuren per meter levert aan particulieren, ik heb daar vanmiddag een bestelling geplaatst, 1 meter in het zwart van 8x10mm ?.
Hierbij ook hier even de link: www.fhtperslucht.nl/pagina/Gedetaileerde...gtes-kleuren-PE-PTFE
Veder heb ik het origineel bij mijn 340 horende kleppendeksel gereinigd, kan wel een opknap beurtje gebruiken, er zit nog redelijk wat roest aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Testopstelling gemaakt met de stofzuiger (nee Joost niet de 340 zelf

Vacu?mmeter ertussen en een 12V voeding om de emvk aan te sturen.
En wat blijkt...ik was de plaatjes vergeten die op de spoel geplaatst moeten worden aan beide kanten.
Zodoende liggen de rubber klepjes te dicht tegen hun zitting aan, en kunnen ze er niet ver genoeg vanaf getrokken worden om vacu?m door te laten.
De plaatjes er dus tussen gemonteerd en getest, jaaaa dat is een stuk beter, aan beide kanten zag ik nu netjes het vacu?m dat de stofzuiger cre?ert. (ca 300 mBar na correctie)
De testopstelling:
Deze twee plaatjes had ik nog liggen, voor de andere emvk dus nog even op zoek naar nog twee exemplaren zodat die het ook weer goed doet.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ik heb er even een foto bij gezocht:
Zo zit het nu dus, ik heb er destijds (april 2010) een stukje vanaf gehaald omdat de slang op de aansluiting met het inlaatspruitstuk scheurtjes vertoonde.
Kan iemand me vertellen wat voor soort slang hier op hoort? (moet dit weer een versterkte soort zijn of de normale 10mm ? vacu?mslang)
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Wouter76;229250 schreef : Deze twee plaatjes had ik nog liggen, voor de andere emvk dus nog even op zoek naar nog twee exemplaren zodat die het ook weer goed doet.
Heb hier nog ??n EMVK liggen uit een sloper, werking onbekend. Neem hem zoiezo mee naar de sleuteldag, mag je van mij zo hebben.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Kan ik na de sleuteldag de 2e reserve EMVK ook werkend maken, en dan eens zien wat ze doen in de auto zodat ik de beste eruit kan kiezen.
Kan ik daarna de origineel in de 340 zittende emvk gaan reviseren.
Het wordt voor mij op de sleuteldag even een rondje voorstellen aan mensen die ik nog niet ken, bij nog niet iedere regelmatige bezoeker hier op het forum heb ik een gezicht voor me.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Deze wil ik zaterdag op de sleuteldag even gaan plaatsen, en zal er als ik er aan denk foto's van maken en in de how-to erbij plaatsen.
Het gaat hierbij om de harde slang waarvan al een stukje naar de emvk gaat, en vanaf daar verder naar de ontkoppelaar, een puur cvt gerelateerde slang dus.
Was ook fijn zaken doen met FHT perslucht, netjes op de hoogte gehouden van de order status en geleverd met DPD.
De slang:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Hier zie je slangen op het punt dat ze overgaan op de synflex leidingen in de rechter kokerbalk;
Close-up:
En hier gaan die slangen naar toe, de verdeel leidingen op de dwarsbalk van de primaire;
En het uiteinde daarvan mond uit in twee piepkes waarop de slangen naar de primiare trommels gaan;
verder nog wat ATF in de primaire en secundaire trommels gedaan, in het secundair dmv een 20 ml spuit en een 19G(auge) naald, ook daarmee ging het nog redelijk zwaar, het rubber sluit zichzelf weer als je de naald eruit haalt, of dat bij een nog grotere naald ook nog zo is??
Als laatste de schijfafstand gecontroleerd en deze lag aan beide kanten nog binnen de marges.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Vergeet ik toch helemaal in bovenstaand relaas te vermelden dat ik van Steven L uit H, een tacho relais en emvk heb mogen overnemen voor noppes, niets, nakkes, nada, nothing, nichts, -- ?? ??? , niente, ?, ingenting, ??????, aliquid, ??? ???, ??, ??????, rien, walang anuman, ???????, nic, hi?bir ?ey.
Is dat nu aardig, of is dat nu aardig?
Vond ik van wel!