show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2014 10:48 #948658
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik heb mijn auto na de restauratie laten behandelen met Dinitrol op de "zweedse" methode. Het is een soort was, en ze stoppen het echt overal. Motorruimte tot achterlicht units. Om de 5 jaar even terug voor controle maar roesten doet hij de komende 100 jaar niet meer
De behandeling kost rond de 900E en zijn alle controles daarna bij inbegrepen.
Hier hoe bij mij de wielkast er uit ziet:

Hier hoe bij mij de wielkast er uit ziet:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-06-2014 12:16 #948660
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wohow! 
Jullie pakken het allemaal wel erg grondig aan, moet ik zeggen! Roest is ?cht...
[zucht, traantje] Ik word er onmiddellijk neerslachtig van, wat een ellende
Mooie foto's, ben ook wel benieuwd naar de verschillende fases in de behandeling!

Jullie pakken het allemaal wel erg grondig aan, moet ik zeggen! Roest is ?cht...
[zucht, traantje] Ik word er onmiddellijk neerslachtig van, wat een ellende

Mooie foto's, ben ook wel benieuwd naar de verschillende fases in de behandeling!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-06-2014 12:42 #948661
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dank je Nicholas, anders ik wel, en ik hoop ook dat de foto's gemaakt gaan worden, liefst door mijzelf natuurlijk.
@Steven, wie weet komt zo'n Dinitrol behandeling nog wel eens, sta ik in ieder geval voor open.
Voor het d.h.z werk houd ik het maar even bij Tectyl ML, dat is denk ik al heel wat beter dan helemaal geen vorm van roestbescherming.
@Steven, wie weet komt zo'n Dinitrol behandeling nog wel eens, sta ik in ieder geval voor open.
Voor het d.h.z werk houd ik het maar even bij Tectyl ML, dat is denk ik al heel wat beter dan helemaal geen vorm van roestbescherming.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-06-2014 14:14 #948669
door V300 register
Je gaat op de lange termijn veel profijt hebben van een grondige aanpak, al doet het in het begin ff zeer als je mag aftikken bij de plaatwerker. Goed bezig Wouter! Je bent er op tijd bij.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-06-2014 14:29 #948670
door Wouter Borsje
Dank je Jean-Luc, ja pijn zal het zeker doen, toch heb ik het er graag voor over.
Ten eerste heb ik nu al zoveel ge?nvesteerd in de 340 dat ik nu eigenlijk niet meer 'terug' kan en daarbij komt nog dat ik dat ook helemaal niet wil, mijn doel sluit wat dat betreft helemaal op de kern visie van onze club, de in mijn geval 340 zo lang mogelijk op Neerlandsch weegen (en af en toe hoplijk er ook buiten) houden.
Ten eerste heb ik nu al zoveel ge?nvesteerd in de 340 dat ik nu eigenlijk niet meer 'terug' kan en daarbij komt nog dat ik dat ook helemaal niet wil, mijn doel sluit wat dat betreft helemaal op de kern visie van onze club, de in mijn geval 340 zo lang mogelijk op Neerlandsch weegen (en af en toe hoplijk er ook buiten) houden.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2014 16:02 #948672
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Je kunt natuurlijk ook wat verdunde motorolie in de verfspuit doen en met de compressor in de balken/wielkasten vernevelen. Dat loopt ook lekker lang door 
Ben het helemaal met je eens hoor, iets is altijd beter dan niets. Tectyl is heel laagdrempelig en goed te doen op de oprit. Maar het kan altijd beter.

Ben het helemaal met je eens hoor, iets is altijd beter dan niets. Tectyl is heel laagdrempelig en goed te doen op de oprit. Maar het kan altijd beter.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-06-2014 17:42 #948701
door Wouter Borsje
Vanochtend om 09:00u de 340 bij het schadeherstel bedrijf neergezet, nog even gevraagd of hij bekend was met het functioneren van een cvt, dat is het geval, toch is het wel spannend hoor om de 340 zo uit handen te geven.
Ik heb nog gevraagd of er foto's gemaakt kunnen worden, dat zal hij zelf doen en ze dan aan het eind van de rit aan me mailen.
Nu dus een weekje of 2-3 geduld tot ik gebeld word dat ik de 340 weer op mag komen halen.
Ik heb nog gevraagd of er foto's gemaakt kunnen worden, dat zal hij zelf doen en ze dan aan het eind van de rit aan me mailen.
Nu dus een weekje of 2-3 geduld tot ik gebeld word dat ik de 340 weer op mag komen halen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-06-2014 23:09 #948715
door V300 register
Dat dacht ik in december 2009 ook... Uiteindelijk kon ik de auto na 4 jaar in 1000 delen bij elkaar zoeken en zelf ophalen ?n bovendien nog ff afrekenen voor gedane arbeid.
Maar da's maar om je te plagen hoor! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Jouw auto verdient deze behandeling!
Maar da's maar om je te plagen hoor! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Jouw auto verdient deze behandeling!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-06-2014 23:37 #948716
door Wouter Borsje
Ja dat was even een flink minder leuk verhaal J-L.
Ook ik ben in deze best wel behouden hoor, pas als de 340 strak hersteld op de parkeerplaats staat kan ik weer opgelucht adem halen, het scheelt wel iets dat ik al eerdere ervaringen heb gehad met dit bedrijf, al is dat een aardige tijd geleden.
De medewerker liet me meteen bij het langskomen voor een prijsopgaaf al weten dat het ca 2-3 weken zou gaan duren omdat de 340 als klus naast de 'verzekerings klussen' gedaan wordt, en zo de prijs ook niet onnodig opgedreven wordt.
Ik ben daarin ook best duidelijk geweest door te zeggen dat het me niet zoveel uitmaakt hoelang het precies duurt (een richtlijn is natuurlijk wel fijn), als het werk vooral maar goed gebeurt, hopelijk kunnen ze zich een beetje verplaatsen in een auto hobbyist, voor veel mensen is het toch maar gewoon een lelijk 26 jaar oud hok.
(positieve uitzonderingen maak ik gelukkig ook zo af en toe mee)
Ook ik ben in deze best wel behouden hoor, pas als de 340 strak hersteld op de parkeerplaats staat kan ik weer opgelucht adem halen, het scheelt wel iets dat ik al eerdere ervaringen heb gehad met dit bedrijf, al is dat een aardige tijd geleden.
De medewerker liet me meteen bij het langskomen voor een prijsopgaaf al weten dat het ca 2-3 weken zou gaan duren omdat de 340 als klus naast de 'verzekerings klussen' gedaan wordt, en zo de prijs ook niet onnodig opgedreven wordt.
Ik ben daarin ook best duidelijk geweest door te zeggen dat het me niet zoveel uitmaakt hoelang het precies duurt (een richtlijn is natuurlijk wel fijn), als het werk vooral maar goed gebeurt, hopelijk kunnen ze zich een beetje verplaatsen in een auto hobbyist, voor veel mensen is het toch maar gewoon een lelijk 26 jaar oud hok.
(positieve uitzonderingen maak ik gelukkig ook zo af en toe mee)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-06-2014 16:14 #948755
door Wouter Borsje
Nu de interieur panelen hier toch liggen vond ik het wel een mooi moment deze even schoon te maken en ze in de lijnolie te zetten op het balkon:
De achterzijde heb ik van beide panelen ook meegenomen, als de 340 weer terug is zal ik de panelen aan de andere kant ook doen natuurlijk :yesyes:
Die moeten er sowieso al af om ook de rechterkant vol te spuiten met Tectyl ML (wat zal dat lekker gaan ruiken in de auto zeg
)
De achterzijde heb ik van beide panelen ook meegenomen, als de 340 weer terug is zal ik de panelen aan de andere kant ook doen natuurlijk :yesyes:
Die moeten er sowieso al af om ook de rechterkant vol te spuiten met Tectyl ML (wat zal dat lekker gaan ruiken in de auto zeg

Moderators: Mark Smeets