show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2014 18:44 #947603 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wouter, die roest aan de achterplaat onder de achterbumper komt vooral vanaf de achterkant. Mooi streven om die roest weg te willen halen, maar vergeet dus vooral niet om ook de achterkant van die rand aan te pakken. Anders zou het zonde van je werk zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-05-2014 18:49 #947605 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Bedankt voor de goede tip Joost, daar zal ik zeker op gaan letten!

@Steven; ehhh nou nee, uit zichzelf doet een EMVK niet bijster veel, het bestaat uit twee spoelen met een asje, bij aanleggen van 12V wordt de spoel bekrachtigd en zal het asje naar achteren getrokken worden, op dit asje zit een rubber klepje.

Langs dit klepje wordt dan het vacu?m doorgelaten vanaf het inlaatspruitstuk naar de CVT.

Aan de opschakelkant wordt door een membraampje met veer het vacu?m beperkt tot ca 450 m Bar (dit verschilt per EMVK)

Het zwarte kastje aan het beugeltje is inderdaad het Tacho relais, welke ??n van de spoelen tegelijk op de EMVK voorziet van spanning.

Is het nu wat duidelijker voor je?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2014 19:12 #947608 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Feitelijk dus een klep die heen en weer schakeld naarmate je accelereert of afremt, dat de CVT weer terugschakeld?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-05-2014 19:32 #947610 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
En opschakeld ook, als clublid zijnde kun je bij een beste portie informatie op de clubsite, ik denk dat als je zin en de tijd hebt daar eens wat in te spitten dat de werking je vanzelf wel helemaal duidelijk wordt.

Ja of een sleuteldag natuurlijk, er naast staan en het stap voor stap uitleggen is een heel stuk prettiger en vaak veel duidelijker dan zo op een forum.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2014 21:44 #947612 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Goed bezig Wauwter! Enig nadeel: als je eenmaal begint met roest wegwerken, dan zie je steeds meer :(

Over de emvk: ik had laatst een 340 waarvan de emvk enorm hard zoog! Je hoorde het echt. Hij schakelde perfect op. Enig idee hoe dat zou komen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-05-2014 21:58 #947614 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Lucluc;228813 schreef : Goed bezig Wauwter! Enig nadeel: als je eenmaal begint met roest wegwerken, dan zie je steeds meer :(

Over de emvk: ik had laatst een 340 waarvan de emvk enorm hard zoog! Je hoorde het echt. Hij schakelde perfect op. Enig idee hoe dat zou komen?



Dank je J-L!

Ja dat denk ik inderdaad ook wel, nou ja, beetje bij beetje maar en de minst aangetaste plekken, en die onder de motorkap kan ik zo goed en kwaad als het gaat zelf wel wegwerken.

Van die emvk was dan misschien het membraampje wel defect (lek) of de veer die voor de tegendruk zorgt, ik meen me te herinneren dat een teveel aan opschakelvacu?m niet goed is, de reden daarvan die ik zo ??n, twee, drie kan bedenken is dat de cvt dan te snel, te veel opschakelt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2014 22:31 #947633 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
was een miljeu verhaal..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-05-2014 22:41 #947634 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ah ok, dat had ik er echt niet achter gezocht.

Kun je ook vertellen hoe en waarom precies Wouter?
Ik ben best wel benieuwd wat de exacte reden erachter is. (en anderen die hier meelezen misschien ook wel)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-05-2014 23:40 #947636 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Beetje neuzen op het forum en et voil?: :)

Wouter;26553 schreef : Het punt van het toerental waarop de emvk ingeschakeld wordt, en de begrenzing van het vacu?m, werden destijds niet alleen door comfort overwegingen vastgesteld, maar dit had ook te maken met de uitstoot vereisten.

Een motor die lekker laag in z'n toeren door de stad tokkelt is tegenwoordig met volledig digitaal geregelde injectie systemen niet zo'n punt, maar onze carburateur blokjes hebben dan toch de neiging wat meer koolmonoxide/ koolwaterstoffen uitstoot te krijgen. in de praktijk zal dit reuze meevallen maar voor de ontwikkelingsafdeling was dit een punt waar rekening mee gehouden moest worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2014 23:00 #947668 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
dat dus! :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD