Weer een 340 op de parkeerplaats!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
@Steven; ehhh nou nee, uit zichzelf doet een EMVK niet bijster veel, het bestaat uit twee spoelen met een asje, bij aanleggen van 12V wordt de spoel bekrachtigd en zal het asje naar achteren getrokken worden, op dit asje zit een rubber klepje.
Langs dit klepje wordt dan het vacu?m doorgelaten vanaf het inlaatspruitstuk naar de CVT.
Aan de opschakelkant wordt door een membraampje met veer het vacu?m beperkt tot ca 450 m Bar (dit verschilt per EMVK)
Het zwarte kastje aan het beugeltje is inderdaad het Tacho relais, welke ??n van de spoelen tegelijk op de EMVK voorziet van spanning.
Is het nu wat duidelijker voor je?
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ja of een sleuteldag natuurlijk, er naast staan en het stap voor stap uitleggen is een heel stuk prettiger en vaak veel duidelijker dan zo op een forum.
- V300 register
- Verbannen
-

Over de emvk: ik had laatst een 340 waarvan de emvk enorm hard zoog! Je hoorde het echt. Hij schakelde perfect op. Enig idee hoe dat zou komen?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Lucluc;228813 schreef : Goed bezig Wauwter! Enig nadeel: als je eenmaal begint met roest wegwerken, dan zie je steeds meer
Over de emvk: ik had laatst een 340 waarvan de emvk enorm hard zoog! Je hoorde het echt. Hij schakelde perfect op. Enig idee hoe dat zou komen?
Dank je J-L!
Ja dat denk ik inderdaad ook wel, nou ja, beetje bij beetje maar en de minst aangetaste plekken, en die onder de motorkap kan ik zo goed en kwaad als het gaat zelf wel wegwerken.
Van die emvk was dan misschien het membraampje wel defect (lek) of de veer die voor de tegendruk zorgt, ik meen me te herinneren dat een teveel aan opschakelvacu?m niet goed is, de reden daarvan die ik zo ??n, twee, drie kan bedenken is dat de cvt dan te snel, te veel opschakelt.
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Kun je ook vertellen hoe en waarom precies Wouter?
Ik ben best wel benieuwd wat de exacte reden erachter is. (en anderen die hier meelezen misschien ook wel)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Wouter;26553 schreef : Het punt van het toerental waarop de emvk ingeschakeld wordt, en de begrenzing van het vacu?m, werden destijds niet alleen door comfort overwegingen vastgesteld, maar dit had ook te maken met de uitstoot vereisten.
Een motor die lekker laag in z'n toeren door de stad tokkelt is tegenwoordig met volledig digitaal geregelde injectie systemen niet zo'n punt, maar onze carburateur blokjes hebben dan toch de neiging wat meer koolmonoxide/ koolwaterstoffen uitstoot te krijgen. in de praktijk zal dit reuze meevallen maar voor de ontwikkelingsafdeling was dit een punt waar rekening mee gehouden moest worden.
- V300 register
- Verbannen
-