show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-05-2014 17:31 #947303 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
In navolging op de secundaire moest vandaag de primaire bak er ook aan geloven, ik had beide in het begin toen ze los waren van het subframe natuurlijk al grof gereinigd, getuige het water in de spoelbak kwam er ook nu nog een hele hoop vuil, vet etc vanaf.

Je ziet hier ook goed het verschil in gebruikte materialen, de achterplaat met het blokkeringsmechanisme is van aluminium:





Op bovenstaande foto's ligt de bak ondersteboven, dat had je vast al gezien aan de aftapplug :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2014 17:37 #947305 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wat heeft die roestoplosser een effect zeg, keep 'm going ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-05-2014 18:33 #947321 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ja absoluut, eerst goed schuren is wel nodig, de roestoplosser doet daarna de rest, vooral in de hoekjes, gaatjes ed.

Ik ben er wel gek mee dat spul, het is wel goed opletten bij het ermee werken want het is nogal agressief.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-05-2014 17:01 #947526 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Regenachtige zondag....what to do?

Ow ja ik heb een tweetal te reviseren emvk's in de kast en tevens een tweetal emvk revisiekitjes van BBB.

Aan de slag dus:

Benodigdheden (exclusief de schroevendraaier)



En uit elkaar:



Opschakelspoeltje met de 'blus' diode:



De terugschakelspoel:



De inhoud van het kitje:



De diodes heb ik niet gebruikt, plan is om een wat zwaardere diode op het tacho relais te solderen (ik dacht in ieder geval dat ik dat nog niet heb gedaan..)

Beetje vaseline op de O-ringen:



En ook een ietsiepietsie op het klepje:



Alles weer in elkaar geschroefd en dan even testen:





Bij ??n van de spoeltjes was er een kortsluiting, die zo ondervond ik later, veroorzaakt werd door het laatste stukje draad op de spoel dat contact maakt met de aansluiting, dit stukje draad liep niet netjes door de uitsparing het kunststof deel waardoor er sluiting ontstond op de behuizing van het spoeltje.

Dat opgelost, en er was weer een weerstand zichtbaar van ca 65 Ohm.

Daarnaast zag ik dat ??n van de emvk's twee dezelfde spoel behuizinkjes heeft waardoor de schroeven niet vast te draaien zijn in dit geval.

Gelukkig een tijdje terug eens een tweetal bakjes met diverse hele kleine boutjes en moertjes aangeschaft waardoor ik dit op een mooie manier kon oplossen:





En als laatste een kleine reminder naar de uitvinder en initi?le maker van dit onderdeel van het groter cvt geheel:




Overigens heb ik een druppeltje industri?le secondenlijm in het klepje laten lopen alvorens deze te monteren op het asje, goed aandrukken en klaar is ehh Wauwter :)

Bij het testen kon ik het verschil in opschakel vacu?m al merken, dat zuigt grote tijd, misschien later van de minst vacu?m doorlatende maar eens proberen het trucje uit te voeren wat hier ook ergens op het forum rondzwerft.

Later met het vervangen van de vacu?mslangen meteen de meest opschakelvacu?m doorlatende emvk verwisselen met het originele exemplaar, kan ik die ook gaan reviseren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-05-2014 13:28 #947580 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Vanochtend ben ik bij de schadehersteller geweest i.v.m de roestschade aan de linker wielkastrand, na wat overleg is er een afspraak gemaakt op maandag 16 juni.

Een beste rib uit mijn lijf maar dan kan het er in ieder geval weer jaren tegenaan.

Om de uren dat ze er mee bezig zijn wat te beperken haal ik zelf de bumper met trekhaak, de achterbank en het linker kunststofpaneel er zelf uit.

Het zijpaneel zal dan ook uitgespoten worden en de roest aan de binnenkant van de wielkast wordt tot aan het niet aangetaste plaatwerk uitgeslepen om dat te vervangen voor nieuw metaal.

We hebben afgesproken dat de prijs vaststaat ongeacht het eventuele meerwerk dat er zal zijn bijvoorbeeld door meer aangetast plaatwerk dan dat op het eerste gezicht wordt verwacht.

Ze doen het als klus naast de bestaande werkzaamheden waardoor ik de auto wat langer kwijt zal zijn (2 a 3 weken), wat gezien het feit dat ik haast alles op de fiets doe en de auto sowieso al heel weinig gebruik geen probleem zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2014 14:02 #947581 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Vervelend, maar noodzakelijk natuurlijk...
Maar, dan is het wel weer gewoon goed en netjes natuurlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-05-2014 16:00 #947592 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ja zeker Bart, het is kiezen of delen, en eigenlijk nog meer; nu of nooit.

De tand des tijds en de weersinvloeden zorgen ervoor dat het steeds harder achteruit zal gaan met het plaatwerk en dus is nu het moment aangebroken er wat aan te laten doen.

Op zich schrok ik nog niet zo van de kosten, ik wil zo lang als mij gegeven is in de 340 blijven rijden en er vanuit de hobby aan kunnen sleutelen, poetsen etc.

En daarbij komt dat ik nu al zoveel geld, tijd en energie in de 340 heb gestoken dat er eigenlijk naar mijn mening geen weg terug meer is.

Sommigen kiezen er misschien voor om voor zo'n uitgave staand de auto van de hand te doen, en dan weer geld uit te geven aan een ander exemplaar waarvan je de staat van de koets en techniek ook maar ten dele vooraf kunt bepalen.

Auto rijden kost de facto geld, als het een hobby is nog meer, al heb je in dat laatste net wat meer keuze in hoever je daarin gaat.

En ik, ja ik ben nu eenmaal een alles of niets en bij de keuze voor alles een perfectionist, dat heeft zo zijn mooie maar ook soms best wat frustrerende kanten.

En inderdaad, daar vloeit ook uit voort dat ik nu een in de buurt zittende erkend schadeherstel specialist heb opgezocht, zodat het om in jouw woorden te blijven, goed en netjes gedaan wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2014 16:12 #947593 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
met een t ;)

mooi nieuws Wouter, ik ben benieuwd naar het resultaat!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-05-2014 16:42 #947597 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Aangepastttt :)

Nou zeker, anders ik wel!

Ow ja, ik bedacht me ook nog dat het meteen wel d? kans is om de al van wat beginnende roest voorziene plaatwerk onder de bumper aan te pakken, als die er toch af moet.

En meteen als toch het kunststof zijpaneel er af gaat, de antenne voet er af te draaien en de daar ontstane roestplek te behandelen en het nu meteen even goed te doen zodat het ook mooi blijft voorlopig.

In the between time heb ik het ??n en ander bestelt aan verfmaterialen bij mijn zwager, zondag vieren we de 60e verjaardag van mijn moeder en dan neemt hij de spullen mee.

Dan kan ik ook eens de roestplekken onder het rsv vaatje en onder de accu aanpakken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2014 17:38 #947599 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Over die EMVK, nou was ik vandaag naar de sloop en heb daar ook zo'n EMVK uit gesloopt en zie dat je er spanning op zet om hem te testen. Moet dat dan vacuum gaan zuigen?

Heb op het vario gebied niet zo heel veel verstand, zat trouwens ook een relai aan vast. Is die dan wat ze noemen het tachorelai? Nogal een cruciaal onderdeel wat ik begrijp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD