show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-05-2014 15:15 #947690
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Het secundaire subframe eerst puur en daarna de uiteinden in water opgelost behandeld:
Waarmee het natuurlijk nog niet klaar is, er zal nog het nodige handmatige schuurwerk aan vooraf gaan voordat ik het goed genoeg vind om te ontvetten en te voorzien van de diverse met de kwast uitsmeerbare producten.
Eerst maar eens zien of het komende vrijdag of anders zaterdag droog blijft, kan ik alle rubber vacu?mslangen vervangen voor zwarte siliconen exemplaren, het opgeknapte kleppendeksel monteren, en wat ontstekingsdelen vervangen (bougies, verdeler en rotor)
De laatste keer was immers al weer begin 2010.
Waarmee het natuurlijk nog niet klaar is, er zal nog het nodige handmatige schuurwerk aan vooraf gaan voordat ik het goed genoeg vind om te ontvetten en te voorzien van de diverse met de kwast uitsmeerbare producten.
Eerst maar eens zien of het komende vrijdag of anders zaterdag droog blijft, kan ik alle rubber vacu?mslangen vervangen voor zwarte siliconen exemplaren, het opgeknapte kleppendeksel monteren, en wat ontstekingsdelen vervangen (bougies, verdeler en rotor)
De laatste keer was immers al weer begin 2010.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-05-2014 22:15 #947703
door Wouter Borsje
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-05-2014 18:47 #947723
door Wouter Borsje
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2014 18:51 #947724
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
goed bezig
waar heb je dat metertje vandaan?

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-05-2014 19:13 #947725
door Wouter Borsje
Dank je Floris!
Conrad is de naam, die hebben me toch een speelgoedwinkel voor mannen, daar word je eng van
Of het kwalitatief ook een goede meter is moet ik gaan ondervinden, maar buiten een kleine afwijking om (goedkope meters in alle soorten zijn vaak niet echt exact gekalibreert) is zo'n manometertje volgend mij geen rocket science.
Daarnaast heb ik het internet waaronder YT afgestruind naar wat gemiddeld normale waarden zijn, dus als de meter erg veel afwijkt kan ik dat wel constateren (of er moet natuurlijk iets met de motor aan de hand zijn)
Conrad is de naam, die hebben me toch een speelgoedwinkel voor mannen, daar word je eng van

Of het kwalitatief ook een goede meter is moet ik gaan ondervinden, maar buiten een kleine afwijking om (goedkope meters in alle soorten zijn vaak niet echt exact gekalibreert) is zo'n manometertje volgend mij geen rocket science.
Daarnaast heb ik het internet waaronder YT afgestruind naar wat gemiddeld normale waarden zijn, dus als de meter erg veel afwijkt kan ik dat wel constateren (of er moet natuurlijk iets met de motor aan de hand zijn)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2014 19:53 #947726
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Zou je eens een foto van dat tangetje kunnen posten Wouter? Ik ken de naam niet, maar heb wel het idee dat ik hetzelfde tangetje "in beeld heb" als jij gekocht hebt.
En die vacu?mmeter... benieuwd hoeveel zuigkracht die stofzuiger van je nog heeft :+
En die vacu?mmeter... benieuwd hoeveel zuigkracht die stofzuiger van je nog heeft :+
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-05-2014 20:19 #947727
door Wouter Borsje
Hohohoho, stofzuigert, zo ken ie wel weer h?.....nog ff zeg, mot niet gekker worden hiero met die jongen...

Foto van het tangetje zegt ie dan, nou ik zal eens voor je kijken, omdat je altijd zo aardig bent voor me.
Verder zat ik zonet nog wat te kijken naar een stuk vacu?m slang met T-stuk dat hier in de kast ligt, even het mitutoyo 'speeltje' erbij, grmblll en scheisse nogmal, is dat 10 mm, hoe heb ik dat nu weer over het hoofd kunnen zien, net nog maar een metertje bestelt dus, ik kan zo slecht tegen half afgemaakte klussen, ga ik van schuimbekken enzo...moeten we allemaal niet willen :yeah:
EDIT: zag net in het excelletje wat ik heb gemaakt v.w.b de vacu?mslangen wel die 10mm heb genoteerd als maat van een T-stuk en hoofdvacu?m aansluiting op de emvk, toch overheen gekeken.

Foto van het tangetje zegt ie dan, nou ik zal eens voor je kijken, omdat je altijd zo aardig bent voor me.
Verder zat ik zonet nog wat te kijken naar een stuk vacu?m slang met T-stuk dat hier in de kast ligt, even het mitutoyo 'speeltje' erbij, grmblll en scheisse nogmal, is dat 10 mm, hoe heb ik dat nu weer over het hoofd kunnen zien, net nog maar een metertje bestelt dus, ik kan zo slecht tegen half afgemaakte klussen, ga ik van schuimbekken enzo...moeten we allemaal niet willen :yeah:
EDIT: zag net in het excelletje wat ik heb gemaakt v.w.b de vacu?mslangen wel die 10mm heb genoteerd als maat van een T-stuk en hoofdvacu?m aansluiting op de emvk, toch overheen gekeken.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-05-2014 15:11 #947755
door Wouter Borsje
Net even het manometertje voorzien van de koppelstukjes m.b.v. een beetje teflon tape:
Helaas heeft de meter wel een kleine begin afwijking, nou ja dan maar even wat hoofdrekenen bij het meten:
Stukje tape erop:
Aansluitingen er op:
Klaar:
Even een stukje slang erop gedaan, en zuigen maar, slangetje dubbel zodat het gebrek aan druk vastgehouden wordt; ca 250 mBar cre?ert deze 'stofzuiger' bezitter
Wordt ook netjes vastgehouden, gasdicht maken voor zover ik nu kan zien geslaagd.
Close-up van de schaalverdeling:
Het vertekend wat op deze foto vanwege de hoe waaronder deze genomen is maar de afwijking is ca 80m Bar, dat zal ik er dus weer af moeten halen als ik ga meten aan o.a. motor en emvk.
Dan nog even een paar fotootjes van de slangknipschaar:
Helaas heeft de meter wel een kleine begin afwijking, nou ja dan maar even wat hoofdrekenen bij het meten:
Stukje tape erop:
Aansluitingen er op:
Klaar:
Even een stukje slang erop gedaan, en zuigen maar, slangetje dubbel zodat het gebrek aan druk vastgehouden wordt; ca 250 mBar cre?ert deze 'stofzuiger' bezitter

Wordt ook netjes vastgehouden, gasdicht maken voor zover ik nu kan zien geslaagd.
Close-up van de schaalverdeling:
Het vertekend wat op deze foto vanwege de hoe waaronder deze genomen is maar de afwijking is ca 80m Bar, dat zal ik er dus weer af moeten halen als ik ga meten aan o.a. motor en emvk.
Dan nog even een paar fotootjes van de slangknipschaar:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-05-2014 19:35 #947797
door Wouter Borsje
Nu heb ik nog een aantal stukken LDPE slangen liggen en vroeg me zo eens af of ik hier een stuk van kan gebruiken om de nogal geel/bruin geworden synflex slang door te vervangen.
Het gaat hier om de slang die van de onderkant carburateur over de EMVK heen loopt en via het ventilatiehuis naar de ontkoppelaar gaat.
Ik heb al wat informatie gezocht over deze soort kunststof en de toepassingen er van, het schijnt dat de druk die zo'n slang aankan terugloopt als de temperatuur toeneemt (max 80? C)
Wie kan me hier wat meer over vertellen?
Paar plaatjes, waarvan een wat rommelige panorama foto:
Het gaat hier om de slang die van de onderkant carburateur over de EMVK heen loopt en via het ventilatiehuis naar de ontkoppelaar gaat.
Ik heb al wat informatie gezocht over deze soort kunststof en de toepassingen er van, het schijnt dat de druk die zo'n slang aankan terugloopt als de temperatuur toeneemt (max 80? C)
Wie kan me hier wat meer over vertellen?
Paar plaatjes, waarvan een wat rommelige panorama foto:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-05-2014 08:47 #947801
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
beter koop je nieuwe synflex leidingen. PE is zo hittebestendig als kaarsvet.
Moderators: Mark Smeets