Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
De twee flenzen even bij elkaar gezet, die kunnen weer handvast op de secundair terug totdat ik daar meer aandacht aan ga schenken.
Vanaf hier dus naast schoonmaken, schuren en ontroesten ook wat meer technische werkzaamheden, al ligt er nog steeds een secundaire dwarsdrager te wachten op de nodige verdere schuur werkzaamhden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
De flenzen zitten weer even tijdelijk op hun plek in het secundair.
Daarna heb ik de primair op een werkbankje gelegd om daar de komende hobby uurtjes aan te sleutelen, was wel even zeulen met dat zware klomp metaal. (ca 35 kg)
Even wat foto's rondom gemaakt en daarna de ontluchter en schakelmechanisme eraf gehaald.
Lossen met sleuteltje 12:
Lossen met twee keer sleuteltje 11:
Het ontluchtingsnippeltje van twee kanten:
Het gaatje dat deze achterlaat:
De as waar het schakelmechanisme op gemonteerd zit (let ook op de borgveer) :
Schakelmechanisme van boven gezien:
Schakelmechanisme van onderen gezien:
In het WPH staat dat het schakelmechanisme gedemonteerd dient te worden met de bak in 'D' , wat ik dus ook netjes heb gedaan, bij het eraf halen van het doorvoerpotje en de daaronder gelegen schakelmechanisme en veerdiafragma dient met een 'special-tool' de ingaande as geblokkeerd te worden.
Nu vroeg ik me af of dit ook gedaan kan worden met de bak in 'P' ?
Het weer vastdraaien van het doorvoerpotje dient te gebeuren met een aanhaalmoment van 110-125 Nm, bij zulke waarden kan ik me wel voorstellen dat het blokkeermechanisme of het betreffende tandwiel teveel belast wordt, aan de andere kant, de 'P' stand moet ook bij parkeren op een helling de auto op zijn plek houden...
Hmm dat laatste...maar eens even het instructieboekje erbij pakken, kijken wat dat erover zegt.
Morgen weer verder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

Weet je ook waar dat haakje in die ontluchtingsnippel voor is?
Als je al deze vragen vervelend vindt moet je het maar zeggen hoor. Ik word alleen zo nieuwsgierig van al die foto's, je ziet steeds weer nieuwe dingen die je opvallen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Ook in deze hoop ik dat ??n van de bekende kenners er een antwoord op heeft, van deze mannen kan ik me nu wel voorstellen dat ze misschien wat zat gaan raken van nog een heel aantal vragen over de cvt van mijn kant gedurende het project.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Wouter76;228309 schreef : ...., van deze mannen kan ik me nu wel voorstellen dat ze misschien wat zat gaan raken van nog een heel aantal vragen over de cvt van mijn kant gedurende het project.
Ach met dit topic bedien je dan toch meteen de hele club...dan zijn de vragen bij een evenement pas irritant

Ik heb iig geen behoefte om vario te gaan rijden of om zoiets d'r ooit bij te gaan nemen, maar zo leer je toch wat van de jarretelle aandrijving

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als de bak in D staat is de positie van de schakelarm zo te zien wel het gunstigst voor een monteur (gaatje voor het vastmaken van de schakelstang is dan het best bereikbaar) al is dat meer van toepassing als de primaire nog onder de auto hangt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Al die detail foto's en de bedenkingen van de schrijver, yummie Wouter!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.