show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-04-2014 18:51 #946953 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Vandaag twee kleine dingetjes gedaan aan de cvt, de ontluchter gedemonteerd en gereinigd, en de vacu?mslangen gedemonteerd en even gemeten.

De ontluchter laat zich losdraaien met een steeksleutel 19.
De vacu?mslangen zijn respectievelijk 5 en 6 mm ? intern en 165 mm lang.

Natuurlijk even een paar plaatjes gemaakt:

Zo ziet de ontluchter er van binnen uit:

En in het doppie zit een gaatje:

Daarnaast heb ik ook van alle bevestigings bouten, moeren en ringen waarmee de subframe delen en de bakken bevestigd zijn gemeten en verwerkt in een excel, handig om op te slaan en het dient in eerste instantie naast de andere te bestellen onderdelen als boodschappenlijstje.

Van het weekend weer verder, denk dat ik dan het schakelmechanisme onder andere ga demonteren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-04-2014 00:18 #947052 door Wouter Borsje

Wouter76;228106 schreef : Voor iedereen die zich zo langzamerhand af begint te vragen hoe mijn 340 er ook nog maar weer uit ziet, komende vrijdag ga ik hem wassen en zal dan ook weer eens wat Wauwter waardige plaatjes maken :D

En aldus geschiedde, hier in het Deventerse was het echt prachtig weer vandaag, dus genoten van een middagje lekker met de 340 bezig zijn.

Wasbeurtje, bumpers, spiegels en stootstrips in de lijnolie gezet en nog tal van andere kleine dingen gedaan, de plaatjes:

Wat plekjes die aandacht behoeven in de toekomst:

Mjah...dit is wel wat beschamend, al gaat er later dit seizoen toch al een revisie startmotor op, dit bevordert de huidige situatie niet echt..:woops:

En de huidige staat van de v-snaar, daar mag ook wel eens een nieuwe op, heb ik in 6 jaar tijd nog nooit echt aandacht aan geschonken:

En om af te sluiten nog twee foto's van de carburateur, een krappe 4 jaar na de revisie, kan wel weer een uiterlijk opfrisbeurtje gebruiken:

Morgen....heuh...vandaag weer verder met de CVT.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2014 08:03 #947055 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ziet er sexy uit Wouter!
Zo'n maagdelijk wit kontje, met van die grote glimmende bumpers :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2014 12:30 #947060 door V300 register
Ziet er goed uit Wouter. Hoe maak jij je banden zo mooi zwart? Heb je daar een tip voor?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-04-2014 14:01 #947066 door Wouter Borsje
Dank je Bart en Jan!

Net voor ik de zomerbanden ging monteren eind maart heb ik de banden in een bandenconditioner gezet van Halfords.

Als de winterbanden erop gaan maak ik de zomerbanden (en vice versa) altijd grondig schoon, dat zal vast ook wel wat helpen.

Daarnaast hebben de banden nog niet zo veel kilometers onder zich door gehad en liggen ze in de winter hier in huis in mijn hobby kamer met twee stuks op elkaar onder een oude matrashoes tegen UV licht inwerking.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2014 15:36 #947069 door V300 register

Wouter76;228047 schreef : Misschien kun je op de volgende vraag ook wel een antwoord geven Wouter, weet jij wat op onderstaande foto het afgevlakte deel op de as voor functie heeft?

Zou me nix verbazen als dat iets te maken heeft met uitbalanceren.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-04-2014 16:12 #947072 door Wouter Borsje
Bedankt voor het meedenken Bart, ja wie weet is dat inderdaad zo.

Op zich vind ik het interessant te weten waar het voor dient, nog interessanter vind ik het te weten of de assen er dan ook op een bepaalde manier in moeten komen te zitten, of dat het niets uitmaakt zoals bijvoorbeeld bij gebalanceerde wielen omdat het dan los staat van de rest.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-04-2014 18:59 #947078 door Wouter Borsje
And speaking of which, weer verder met het CVT project.

Vanmiddag wat tijd besteed aan het roestvrij krijgen van de linker flens van de uitgaande as op de secundaire bak.

De uitgangssituatie:

Na wat schuren met K80 op linnen:

Daarna de flens in een roestoplosser met water 'badje' gelegd:

Na een paar uur afgespoeld en met een schuursponsje met wat Jif nabehandeld, de meeste roest is nu wel weg op een paar plekjes na die ik met een stukje K120 nog na zal lopen:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2014 19:43 #947079 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
je blijft me verbazen :)
ik vind het erg leuk om te zien hoeveel moeite en tijd je hieraan besteedt, zelf heb ik daar absoluut het geduld niet voor.

wat ik me al wel de hele tijd afvraag... baal je er nou niet verschrikkelijk van dat de door jou zorgvuldig schoongemaakte en opgepoetste delen over enkele jaren weer helemaal pekkig en roestig zijn, zoals bijvoorbeeld je carburateur?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-04-2014 19:57 #947080 door Wouter Borsje
Dank je Joost, en als het aan mij ligt kun je daar nog veel langer van genieten.

Nou balen niet echt hoor, het hoort er allemaal bij, op het moment dat ik iets in handen heb ga ik voor zo goed mogelijk, en de mensen die mij kennen weten ook dat ik het dan tot op detail niveau reinig.

Echter, ik ben wel zo realistisch te weten dat het na verloop van tijd weer smerig of roestig wordt, en sommige delen van tijd tot tijd weer wat aandacht behoeven, qua onderhoud en ook reinigen.

Het is mijn plan om in juni een aantal onderdelen onder de kap te gaan vervangen en als de carburateur dan bijvoorbeeld toch ontdaan is van zijn sombrero kan ik hem meteen weer even wat aandacht geven (reinigen, bewegende delen smeren en nog eens proberen de choke inrichting wat beter te 'fine-tunen'.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC