show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-04-2014 23:26 #946846
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
die flenzen wil ik je echt afraden om met abasives op powertools te lijf te gaan!!!! Haal er gewoon met de hand een staalborstel over om de ergste troep eraf te krijgen en zet het gewoon weer terug in elkaar met nieuwe keerringen...
Wat je nu aan het doen bent met die dragers kost zo te zien redelijk wat wanddikte van het materiaal. dat wil je met de draaiende delen absoluut niet hebben.
Wat je nu aan het doen bent met die dragers kost zo te zien redelijk wat wanddikte van het materiaal. dat wil je met de draaiende delen absoluut niet hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-04-2014 00:49 #946850
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Bedankt voor de tip Wouter voor wat betreft het voorzichtig daarmee omgaan, het kan inderdaad ook niet mijn bedoeling zijn daar zoveel materiaal af te halen dat de flenzen daardoor significant zwakker zouden worden.
Ik vraag me nu wel af of die flenzen niet van fabriekswege op welke manier dan ook behandeld zijn tegen roest?
Want je snapt misschien wel dat op een over enige tijd hopelijk weer prachtige cvt een stel nog roestig zijnde aandrijfas-flenzen nogal afsteken, dat zou me een doorn in het oog zijn.
Met licht met de hand borstelen/opschuren en alleen de achterzijde van de flens in de hammerite zetten maakt in ieder geval dat het er weer fatsoenlijk uitziet, dat zal verder technisch gezien geen problemen opleveren denk ik zo.
Ik vraag me nu wel af of die flenzen niet van fabriekswege op welke manier dan ook behandeld zijn tegen roest?
Want je snapt misschien wel dat op een over enige tijd hopelijk weer prachtige cvt een stel nog roestig zijnde aandrijfas-flenzen nogal afsteken, dat zou me een doorn in het oog zijn.
Met licht met de hand borstelen/opschuren en alleen de achterzijde van de flens in de hammerite zetten maakt in ieder geval dat het er weer fatsoenlijk uitziet, dat zal verder technisch gezien geen problemen opleveren denk ik zo.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2014 20:10 #946869
door V300 register
ja schuurpapiertje erover en dan hammerite kan ook mijn "seal of approval" verkrijgen :+
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-04-2014 23:52 #946880
door Wouter Borsje
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-04-2014 17:01 #946891
door V300 register
geen idee!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-04-2014 20:05 #946895
door Wouter Borsje
Vandaag heb ik de bevestigingsmaterialen van de cvt er bij gepakt en deze in de ontroester gezet, afgespoeld en te drogen gelegd, daarna alles gedocumenteerd op foto om de maten later op te kunnen meten en in een excel deze gegevens later te noteren.
Dit alles om de aanschaf van nieuwe bevestigingsmaterialen gemakkelijker te maken.
Weet hier iemand overigens wat de spoed is van de diverse bouten, is dit gewoon allemaal standaard 'spul' ?
De plaatjes bij het praatje:
In de ontroester gemengd met water:
Het bruist er lekker op los:
Het gebruikte product:
Na het drogen alles netjes gedocumenteerd op foto:
Kop van ??n van de bouten:
De stalen busjes hebben nog wat extra aandacht van een stukje schuurpapier nodig, later zal ik ze gaan voorzien van een een likje Hammerite, alvorens ze weer in het subframe verdwijnen.
Alles bij elkaar op de droogdoek:
Ook heb ik de stelinrichting even schoongemaakt:
Dat was 'm weer even voor nu
Dit alles om de aanschaf van nieuwe bevestigingsmaterialen gemakkelijker te maken.
Weet hier iemand overigens wat de spoed is van de diverse bouten, is dit gewoon allemaal standaard 'spul' ?
De plaatjes bij het praatje:
In de ontroester gemengd met water:
Het bruist er lekker op los:
Het gebruikte product:
Na het drogen alles netjes gedocumenteerd op foto:
Kop van ??n van de bouten:
De stalen busjes hebben nog wat extra aandacht van een stukje schuurpapier nodig, later zal ik ze gaan voorzien van een een likje Hammerite, alvorens ze weer in het subframe verdwijnen.
Alles bij elkaar op de droogdoek:
Ook heb ik de stelinrichting even schoongemaakt:
Dat was 'm weer even voor nu

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-04-2014 20:11 #946896
door V300 register
Werkt dat HG spulletje een beetje goed Wouter?
Het zou wel een leuke oplossing zijn voor in de hoekjes van deuren en motorkappen en zo, plaatsen waar je anders niet bij kunt.
Het zou wel een leuke oplossing zijn voor in de hoekjes van deuren en motorkappen en zo, plaatsen waar je anders niet bij kunt.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-04-2014 20:27 #946898
door Wouter Borsje
Ik ben er in ieder geval heel tevreden over, waar de roest echt behoorlijk is kun je het ook onverdund gebruiken, dan alleen niet al te lang laten zitten want op een gegeven moment zet het niet het niet alleen de roest om maar begint het ook stiekem aan de auto te vreten..
www.oldtimerautosite.nl/hg_roestoplosser_test.htm
Zie daarbij ook de laatste foto onderaan de pagina.
www.oldtimerautosite.nl/hg_roestoplosser_test.htm
Zie daarbij ook de laatste foto onderaan de pagina.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-04-2014 20:57 #946904
door V300 register
Mooi spulletje dan! Dat ga ik ook eens proberen

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-04-2014 14:31 #946934
door Wouter Borsje
Vanochtend nog weer even bezig geweest, dit keer aan de binnenkant van de secundaire dwarsdrager.
Eerst met een RVS hand-draadstaalborstel, en daarna met wat stukken schuurlinnen K80.
Komt een beste lading roest vanaf:
En dan ben ik er nog lang niet:
Na een hoop 'elbow-grease' , gelukkig al wel wat resultaat:
De linkerkant is al een stuk roestvrijer dan het was:
Als deze klus achter de rug is dan heb ik het zwaarste schuurwerk wel klaar, kan ik met wat mazzel ergens volgende maand beginnen met het leukere werk, eerst nog even met de ontroester behandelen en daarna een paar lagen Owatrol alvorens het dik in de Hammerite te zetten.
Voor iedereen die zich zo langzamerhand af begint te vragen hoe mijn 340 er ook nog maar weer uit ziet, komende vrijdag ga ik hem wassen en zal dan ook weer eens wat Wauwter waardige plaatjes maken
Er staan sowieso de nodige zaken op stapel voor de 340, ik ben nog steeds beetje bij beetje de spulletjes aan het verzamelen om dan waarschijnlijk in juni alles als het allemaal wat meezit in ??n keer er op, in, een aan te schroeven/monteren etc.
Eerst met een RVS hand-draadstaalborstel, en daarna met wat stukken schuurlinnen K80.
Komt een beste lading roest vanaf:
En dan ben ik er nog lang niet:
Na een hoop 'elbow-grease' , gelukkig al wel wat resultaat:
De linkerkant is al een stuk roestvrijer dan het was:
Als deze klus achter de rug is dan heb ik het zwaarste schuurwerk wel klaar, kan ik met wat mazzel ergens volgende maand beginnen met het leukere werk, eerst nog even met de ontroester behandelen en daarna een paar lagen Owatrol alvorens het dik in de Hammerite te zetten.
Voor iedereen die zich zo langzamerhand af begint te vragen hoe mijn 340 er ook nog maar weer uit ziet, komende vrijdag ga ik hem wassen en zal dan ook weer eens wat Wauwter waardige plaatjes maken

Er staan sowieso de nodige zaken op stapel voor de 340, ik ben nog steeds beetje bij beetje de spulletjes aan het verzamelen om dan waarschijnlijk in juni alles als het allemaal wat meezit in ??n keer er op, in, een aan te schroeven/monteren etc.
Moderators: Mark Smeets