- Berichten: 149
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- k den Besten
- Premium lid
-
Ik heb alleen altijd een hekel om met zulke afbraamschijven schoon te maken, je beschadigt het metaal er nogal mee. Maar dat maakt voor zulke onderdelen natuurlijk niet uit.
Met een staalborstel is dat niet zo, en dan kun je de pitroest nog snel wegstralen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Zo zagen de uiteinden en middendeel (waar de vacu?mslangen vanaf de EMVK aangesloten worden) er uit:
En zo ziet er nu uit:
Totaalplaatje:
Morgen weer verder, dan wil ik de flenzen waaraan normaal de steekassen bevestigd zijn gaan demonteren en de afdekkap van de ingaande as verder schoonmaken en in de lijnolie zetten.
Het verdere schuurwerk aan de het subframe laat even op zich wachten tot ik een steunschijf en schuurbladen die hierop passen heb aangeschaft, maakt net even wat meer tempo..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Welke producten gebruik jij nu, Wouter?Wouter76;227669 schreef : (...)heb ik het ??n en ander bijgeleerd of metaalbewerking en het op een goede manier afsluiten van het staal, welke anti-roest middelen in combinatie met welke lak goed werken, dat zal vast gaan helpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Ik heb het idee dat je misschien de afwerking van het staal bedoeld, daar wil ik Owatrol en Hammerite voor gaan gebruiken, eerst een paar lagen Owatrol en daaroverheen een paar lagen Hammerite.
Voordat ik dat ga doen gebruik ik eerst nog wat roestoplosser voor de laatste restjes (vliegroest) en de hoekjes en gaatjes waar je met een stukje schuurpapier niet komt.
En daarna goed ontvetten natuurlijk.
Voor de vacu?mleidingen wil ik zinkspray en wheelspray van Motip gaan gebruiken in zilverkleur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
En daarna de flenzen van de steekassen afgehaald, links met een ratel en een kniestuk (dop 13)
De andere kant is daarna iets lastiger, ik heb de griptang hiervoor gebruikt op de flens welke ik daarna tegen de poelie heb laten rusten zodat de griptang zich hiertegen kan afzetten:
Gelukkig zaten de bouten niet al te vast, eenmaal los konden onderstaande foto's gemaakt worden:
Boutjes eruit:
De rechter flens met as:
De linker flens met as:
Kering links:
Kering rechts:
Bovenaanzicht van de as op de flens:
Een close-up van de kering links, je ziet hier ook het lager waar de as in draait:
Erg leuk om te zien hoe ??n en ander in elkaar zit en er uitziet, en dan is dit pas het begin.
Had ik ook nog een vraag, een inkeping in de as viel me op (meer een vlak stukje), is dit puur om wat olie richting uiteinde van de as te krijgen of heeft het een andere functie?
(voor de CVT experts onder ons)
Komende hobby uurtjes maar verder met schuren van het subframe, daarna wordt het zo langzamerhand wel tijd om stapje voor stapje de CVT verder te demonteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Ik twijfel nog wat om alles zover te demonteren als dat nodig is voor een revisie, of dat ik "all the way" ga om te zien hoe alles nu werkelijk in elkaar zit en dan natuurlijk ook te kijken of alles er nog 'fris' uit ziet (tandwielen, assen, lagers ed)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;227793 schreef : (...)
Ik heb het idee dat je misschien de afwerking van het staal bedoeld, daar wil ik Owatrol en Hammerite voor gaan gebruiken, eerst een paar lagen Owatrol en daaroverheen een paar lagen Hammerite.
Voordat ik dat ga doen gebruik ik eerst nog wat roestoplosser voor de laatste restjes (vliegroest) (...)
Voor de vacu?mleidingen wil ik zinkspray en wheelspray van Motip gaan gebruiken in zilverkleur.
Ja, dat dus. Dank je wel!
Ik heb van het weekend een roestplek gevonden onder de bijrijdersstoel, dat heb ik kaalgeborsteld en even snel wat hammerite op gekwast, maar dat moet natuurlijk nog wel wat beter... En zo zijn er nog wat plekjes her en der die enige aandacht gaan verlangen. Vandaar dus dat ik even schieuwnierig was :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Voor de wat lichtere roestplekken zat ik net als jij ook te denken aan Hammerite, maar dan de witte uitvoering, zodat het roesten in ieder geval tijdelijk afgeremd wordt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Gisteren even een paar schuurschijven van K80 gehaald en een steunschijf voor de haakse slijper, daar zo'n half uur mee gewerkt en daarna verder gegaan schuurlinnen K100.
Het materiaal:
En het resultaat na een paar uur schuren, met de hand vooral op de hoofddrager:
De dwarsdrager aan de primaire kant alleen met de schuurschijf te lijf gegaan:
Voor zover weer even, de rest zal ik met de hand moeten gaan doen en zal dus wat meer tijd gaan kosten.
Zoals je hierboven ergens kunt zien zijn de flenzen van de uitgaande assen ook nogal verroest, dit ga ik aanpakken met behulp van een werkbankje om ze in te kunnen klemmen, ook hier zal de haakse slijper wel weer goed van pas gaan komen (waarbij ik de as zelf goed intape om schade hieraan te voorkomen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.