- Berichten: 111
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Aangezien de startmotor die nu aan het blokje hangt wat kuren vertoond zoals het bekende blijven hangen van de bendix na het starten en een hangende solenoid/gaffel bij het omdraaien van de contactsleutel heb ik besloten een gereviseerd exemplaar te gaan monteren.
De startmotor die er vanaf komt wil ik zelf gaan reviseren, nog een projectje erbij, welja...:rolleyes:
Nou ja het houdt me lekker bezig, al denk ik eerst maar eens stapje voor stapje verder te gaan met de cvt.
De startmotor in ieder geval even schoonmaken en dan voorlopig even weg leggen,als appeltje voor de volgende winterdorst

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het is dat je er bij zet dat het een gereviseerde is, in eerste instantie dacht ik aan een nieuwe!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat hij goed functioneert, ik pak ook meteen de kabels aan, de uiteinden opschuren en in de vaseline zetten, de platte massa kabel wil ik sowieso helemaal aanpakken en compleet in de vaseline zetten, en ook de vervang ik de 6,3mm stekker op de solenoid meteen want het exemplaar wat er nu op zit heeft op z'n zachts gezegd zijn beste tijd wel gehad.
Ook heeft het even door mijn hoofd gespeeld om de kabels helemaal te vervangen voor iets dikkere exemplaren, maar tezamen met de op te krimpen kabelogen wordt dat wel een duur geintje, daarnaast zit in de plus kabel ook de aftakkingen naar de dynamo en zekeringkast welke de hele auto van elektronensap voorziet.
Dat is althans als je het zelf wil doen, je hebt dan ook een beste beer van een krimptang nodig en waar haal je die vandaan, ze zijn te koop tegen megalomane prijzen en voor die ene keer is dat een nogal slecht idee natuurlijk, wie weet kan ??n of ander bedrijf op bestelling wel zulke kabels maken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;227340 schreef : hoe strakker het er uitziet onder de kap hoe beter wat mij betreft)
Klinkt h??l bekend

Mooie plannen verder! Zo'n tang zou je misschien kunnen vinden bij een garage of een elektricien. Als je iemand in dat kringetje kent, dan is het een koud kunstje natuurlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Laat er hier in de stad ook zo'n zaak zitten, dat bied perspectieven

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111

Op de foto zag ik het nog niet zo, maar dit is wel even iets andere koek dan de draadstaalborsteltjes die ik tot nu in de boormachine heb gebruikt, ook zal de haakse slijper in combinatie hiermee wel raad weten met de nog aanwezige lak en roest op de subframe delen, krijg er nu al zin in om te beginnen!
Anyways, zoals jullie van me gewend zijn, niet alleen een hoop praatjes maar ook nu weer de nodige plaatjes om het geheel te completeren:
Van het weekend zal er hoogstwaarschijnlijk wel weer een nieuwe update volgen met :bla: en :photo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111

Een tijdje even flink aan de slag geweest met de haakse slijper en daarop gemonteerd de hierboven getoonde komborstel.
Menschen nog aan toe wat kwam er vooral van de dwarsligger aan de secundaire kant een hoop rommel af zeg, het halve balkon lag op een gegeven moment onder, zeker de ruimzichtbril was bij deze werkzaamheden geen overbodige luxe, de slijper i.c.m de komborstel laten er bepaald geen gras over groeien, de terugslag is hier en daar ook wel iets om serieus rekening mee te houden.
De binnenkant hiervan wou ik doen met de ronde borstel, maar deze bleek in diameter net wat te klein (paste er niet diep genoeg in), nog maar eens een wat grotere halen (125 mm)
Ik heb me even geconcentreerd op de meest roestige delen, de rest doe ik met de hand, te beginnen met korreltje 80.
Dan natuurlijk de plaatjes; drie op een rij:
Hoofddrager
Dwarsbalk secundair---Dwarsbalk primair
De ergste roest is weg, ook op deze plek zat er behoorlijk veel van:
Misschien morgen of anders volgende week weer verder met een stuk schuurpapier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ga zo door!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.