show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-04-2014 16:52 #943662 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Vandaag een pakketje mogen ontvangen, de inhoud:

Aangezien de startmotor die nu aan het blokje hangt wat kuren vertoond zoals het bekende blijven hangen van de bendix na het starten en een hangende solenoid/gaffel bij het omdraaien van de contactsleutel heb ik besloten een gereviseerd exemplaar te gaan monteren.

De startmotor die er vanaf komt wil ik zelf gaan reviseren, nog een projectje erbij, welja...:rolleyes:

Nou ja het houdt me lekker bezig, al denk ik eerst maar eens stapje voor stapje verder te gaan met de cvt.

De startmotor in ieder geval even schoonmaken en dan voorlopig even weg leggen,als appeltje voor de volgende winterdorst :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2014 23:03 #943677 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mooi spul zeg!
Het is dat je er bij zet dat het een gereviseerde is, in eerste instantie dacht ik aan een nieuwe!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-04-2014 23:41 #943680 door Wouter Borsje
Dank je Bart, nou inderdaad, ik stond er ook wel even van te kijken hoe goed zo'n gereviseerde startmotor eruit ziet, dat zal per revisie bedrijf wel verschillen denk ik zo, dus dat is een mooie meevaller, al is de buitenkant natuurlijk maar ??n ding (eerlijk gezegd voor mij ook best wel een belangrijk ding, hoe strakker het er uitziet onder de kap hoe beter wat mij betreft)

Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat hij goed functioneert, ik pak ook meteen de kabels aan, de uiteinden opschuren en in de vaseline zetten, de platte massa kabel wil ik sowieso helemaal aanpakken en compleet in de vaseline zetten, en ook de vervang ik de 6,3mm stekker op de solenoid meteen want het exemplaar wat er nu op zit heeft op z'n zachts gezegd zijn beste tijd wel gehad.

Ook heeft het even door mijn hoofd gespeeld om de kabels helemaal te vervangen voor iets dikkere exemplaren, maar tezamen met de op te krimpen kabelogen wordt dat wel een duur geintje, daarnaast zit in de plus kabel ook de aftakkingen naar de dynamo en zekeringkast welke de hele auto van elektronensap voorziet.

Dat is althans als je het zelf wil doen, je hebt dan ook een beste beer van een krimptang nodig en waar haal je die vandaan, ze zijn te koop tegen megalomane prijzen en voor die ene keer is dat een nogal slecht idee natuurlijk, wie weet kan ??n of ander bedrijf op bestelling wel zulke kabels maken...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2014 07:34 #943681 door V300 register

Wouter76;227340 schreef : hoe strakker het er uitziet onder de kap hoe beter wat mij betreft)

Klinkt h??l bekend :D

Mooie plannen verder! Zo'n tang zou je misschien kunnen vinden bij een garage of een elektricien. Als je iemand in dat kringetje kent, dan is het een koud kunstje natuurlijk.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-04-2014 11:37 #943684 door Wouter Borsje
Ja inderdaad, daar zou ik ook heen kunnen gaan, nadat ik bovenstaand bericht had getypt heb ik wat gegoogled en stuitte toen op een tip om naar en car-audio zaak te gaan, daar hebben ze ook vaak van die grote krimptangen (als ze zelf ook aan inbouw doen), verschillende diktes aan kabel (hoef alleen niet van die 'flitsende' kleuren) en andere materialen.

Laat er hier in de stad ook zo'n zaak zitten, dat bied perspectieven :)

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2014 12:02 #943685 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
kijk eens bij rdae.nl, daar haal ik al mijn losse draad, relais, knoppen en kabelschoenen voor automotive en andere heavy duty toepassingen.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-04-2014 12:33 #943687 door Wouter Borsje
Dank je Floris, heb net even wat rondgekeken op die website, ziet er goed uit, ruim aanbod ook en ze hebben zelfs massastrips om het zo origineel mogelijk te laten, meteen even toegevoegd aan mijn favorieten.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-04-2014 21:16 #943733 door Wouter Borsje
Door een financi?le meevaller kan ik nog dit weekend verder met het CVT project, vandaag een tweetal komdraadstaalborstels (leuk scrabble woord :)) en een ronde draadstaalborstel voor op de haakse slijper mogen ontvangen.

Op de foto zag ik het nog niet zo, maar dit is wel even iets andere koek dan de draadstaalborsteltjes die ik tot nu in de boormachine heb gebruikt, ook zal de haakse slijper in combinatie hiermee wel raad weten met de nog aanwezige lak en roest op de subframe delen, krijg er nu al zin in om te beginnen!

Anyways, zoals jullie van me gewend zijn, niet alleen een hoop praatjes maar ook nu weer de nodige plaatjes om het geheel te completeren:

Van het weekend zal er hoogstwaarschijnlijk wel weer een nieuwe update volgen met :bla: en :photo:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-04-2014 16:21 #943770 door Wouter Borsje
^...En laat dat nu ook het geval zijn :)

Een tijdje even flink aan de slag geweest met de haakse slijper en daarop gemonteerd de hierboven getoonde komborstel.

Menschen nog aan toe wat kwam er vooral van de dwarsligger aan de secundaire kant een hoop rommel af zeg, het halve balkon lag op een gegeven moment onder, zeker de ruimzichtbril was bij deze werkzaamheden geen overbodige luxe, de slijper i.c.m de komborstel laten er bepaald geen gras over groeien, de terugslag is hier en daar ook wel iets om serieus rekening mee te houden.

De binnenkant hiervan wou ik doen met de ronde borstel, maar deze bleek in diameter net wat te klein (paste er niet diep genoeg in), nog maar eens een wat grotere halen (125 mm)

Ik heb me even geconcentreerd op de meest roestige delen, de rest doe ik met de hand, te beginnen met korreltje 80.

Dan natuurlijk de plaatjes; drie op een rij:

Hoofddrager
Dwarsbalk secundair---Dwarsbalk primair

De ergste roest is weg, ook op deze plek zat er behoorlijk veel van:

Misschien morgen of anders volgende week weer verder met een stuk schuurpapier.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2014 19:05 #943772 door V300 register
Lekker bezig geweest. Buiten rommel die eraf gekomen is, heb je nu echt goed zicht op de staat van het materiaal. Tipje spuit het wel even in een laagje zink, zodat de blanke delen niet van buitenaf roest kunnen opbouwen.

Ga zo door!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC