show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-03-2014 16:51 #943283 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Zo gezegd, zo gedaan, vanmiddag weer ietsje verder gekomen.

Het laatste deel van het subframe (dwarsligger secundaire kant) ontdaan van de bevestigingsrubbers en daarna schoongemaakt:

Na het reinigen:

Daarna de stalen busjes uit de rubbers in de hoofddrager gehaald en daarna de rubbers zelf eruit gehaald, dit klusje deed ik op het balkon en ??n van de rubbers koos na verwijdering om zich dan ook meteen maar te verwijderen van het balkon....die is pleitte.

Op zich geen punt aangezien ik niet van plan ben de rubber delen opnieuw te gaan gebruiken, die hebben hun beste tijd wel gehad en het wordt later dus zoeken naar een goed alternatief
(ik kan natuurlijk ook doodleuk de dealer gaan bellen, maar die zal me dan misschien zeggen: "make an educated guess" :rolleyes: )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2014 17:07 #943285 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
bel ze gewoon. voor de 740 is nog zo veel leverbaar en die is niet heel veel jonger.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2014 17:16 #943286 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ja inderdaad. Ze kunnen ook inkopen bij bijv. het magazijn van de Dafclub en GCP. Ze moeten alleen "even" bereid zijn om daar contact mee op te nemen.

Als je zelf vast het onderdeelnummer opzoekt, scheelt dat al een boel. Je kunt ook garage Verwer (Nieuwolda?) en Stukker (Holten) nog proberen, en natuurlijk Dafhobby en BBB.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-03-2014 18:56 #943297 door Wouter Borsje
Bedankt voor de tips Floris en Joost, daar kan ik wat mee!

Ik was echt al in de veronderstelling dat een dealer niets meer kan leveren.

Aan Robbert-Jan dacht ik ook al even, eens polsen hoe hij erover denkt die rubbers opnieuw te laten maken, maar ik ben bang dat de afzetmarkt voor deze rubbers nogal klein is, misschien hooguit de rubbers die het subframe verbinden met de carrosserie.

Overigens Joost, wie of wat is GCP?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2014 19:00 #943298 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Genuine classic parts, het magazijn voor oude Volvo's. Heb ik al heel wat vandaan gehaald :)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-03-2014 19:02 #943299 door Wouter Borsje
Ah juustem, weet ik dat ook weer, handig.

Dank je!

EDIT: net even gekeken en realiseer me dan ook weer even dat de cvt natuurlijk sinds het van origine een DAF product is niet echt algemeen leverbaar zullen zijn bij Volvo onderdelen leveranciers.

Misschien eerst mijn licht maar even opsteken bij Robbert-Jan en/of Dafhobby, NOS is qua leeftijd dan misschien even oud, maar in ieder geval nog ongebruikt.

• Saskia De Vos (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2014 12:07 #943315 door Saskia De Vos (GAST)
Beantwoord door Saskia De Vos (GAST) in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wat een prachtige witte 340! Echt mooi, wees daar maar zuinig op!

Voor wat het nog waard is: stickers (en lijmresten) haal je makkelijk (en met wat geduld) van de ruiten door middel van een glaskrabber. Zo'n dingetje waarmee je een glazen / keramische kookplaat kan schoonkrabben. Is eigenlijk niets meer dan een dwarsgeplaatst (scheer)mesje in een plastic houder, vind je in de bouwmarkt. Heb ik ook gedaan op mijn achterruit, zie je niets meer van. Achteraf even voor de lol met spiritus er over heen, maar was eigenlijk niet nodig.

Veel plezier met je aanwinst!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-03-2014 17:29 #943321 door Wouter Borsje
Bedankt voor jouw compliment Saskia, leuk om te lezen!

Inderdaad, ik zie nog steeds als er condens op de ruit zit waar ooit de stickers hebben gezeten, als ik het onthoud zal ik jouw tip eens toepassen en daarnaast heb ik enige tijd geleden ontdekt dat WD40 ook een goed middel is om overgebleven lijm van stickers mee te verwijderen.

Polijsten heb ik ook al eens aan gedacht, maar daar houden de weerstandsdraden van de achterruitverwarming ben ik bang niet zo van :nono:

Zuinig ben ik absoluut op de 340, misschien soms zelfs wel eens een beetje teveel, komende zomer eerst maar eens de roest aan het linker achterscherm in de wielkuip laten aanpakken, dit wil ik laten doen door een erkend schadeherstel bedrijf waar ik (helaas ten dele..) in een verleden goede ervaringen mee heb.

Heb je trouwens mijn hele topic doorgelezen?
Zal best een hele kluif geweest zijn dan ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2014 11:35 #943339 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
voor die rubbers is het advies om exemplaren te monteren met een groene verfstip. die zijn eigenlijk voor de handbak versie, en zijn wat zachter dan de originele (nog steeds ruim stijf genoeg).

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-03-2014 16:46 #943354 door Wouter Borsje
Jij bedoelt waarschijnlijk de rubbers waarmee de cvt aan de bodem van de auto wordt gemonteerd?, daar wil ik inderdaad ook 'nieuwe' exemplaren voor gaan zoeken, bedankt voor de tip Wouter!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC