show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-03-2014 22:18 #943083
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Kruidvat werknemer adviseert latex handschoenen;-)
Vaker 2 halen 1 betalen,of kan ze meenemen op een clubdag!
Vaker 2 halen 1 betalen,of kan ze meenemen op een clubdag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-03-2014 17:05 #943104
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik vroeg me al af waar buiten de webwinkels om deze handschoenen ook verkrijgbaar zijn, maar eens een keer bij de kruidvat binnenlopen dan, bedankt voor de tip Arthur!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-03-2014 15:21 #943153
door Wouter Borsje
Zo eens even kijken, waar waren we gebleven?.....ow ja bij het uit elkaar halen van de reserve CVT.
Vanmiddag weer wat verder geraakt daarmee, eerst maar eens de laatste bouten verwijderd uit het subframe waardoor deze er nu helemaal af kon:
En zo ziet de CVT er dan van boven uit:
De staat van de schijven aan de linkerkant:
En rechts:
Close up van het schakelmechanisme:
Achterkant van de primaire:
Close-up van het doorvoerpotje links:
En rechts:
Plaats van de moeren aan het subframe primaire zijde die de dwarsbalk op zijn plek houden:
Volgende klusje; het demonteren van de vacu?mleidingen welke aan de dwarsbalk bevestigd zijn.
Eerst het geheel vastklemmen in de bankschroef:
Close-up van de kunststof bevestigingclip:
En dan de popnagels uitboren, ik ben begonnen met 5mm, daarna 6 mm en met 8 mm als laatste kwam de bevestiging op het subframe los.
Wat resulteert in de volgende aanblik:
De kunststof bevestigingclip heb ik los gekregen door er een grote platte schroevendraaier onder te zetten en met de hamer een paar tikjes was genoeg om de clip er van te overtuigen uit het bevestiging gaatje in het subframe te komen.
Er zit zoals je misschien al op de foto hierboven zag een pennetje in deze clip, daarmee word deze geborgd.
Het bevestigingsgaatje in het subframe:
En dan heb je twee separate delen:
En bij het verlaten van de schuur zag het er zo uit:
De voorste dwarsbalk en 'bevestigings ligger' heb ik mee genomen, evenals de verschillende bouten, moeren en ringen in aparte zakjes die ik van tevoren gelabeld heb om alles goed uit elkaar te halen.
Deze ga ik niet hergebruiken maar dienen nu puur om te zien welke maten ik moet hebben als ik deze ga halen.
De delen die staan te wachten op een rondje schoonmaken alvorens ik deze ga schuren en ontroesten.
De achterste dwarsligger had ik ook mee willen nemen maar deze lag figuurlijk dwars omdat de moeren geen sjoege gaven, eerst dus nog maar eens ruim bespoten met WD40, overigens zijn bout en moer beide sleutel/dop 15 en die laatste had ik niet in de schuur voor de 1/2 " ratel, komt volgende week wel, beetje bij beetje.
Vanmiddag weer wat verder geraakt daarmee, eerst maar eens de laatste bouten verwijderd uit het subframe waardoor deze er nu helemaal af kon:
En zo ziet de CVT er dan van boven uit:
De staat van de schijven aan de linkerkant:
En rechts:
Close up van het schakelmechanisme:
Achterkant van de primaire:
Close-up van het doorvoerpotje links:
En rechts:
Plaats van de moeren aan het subframe primaire zijde die de dwarsbalk op zijn plek houden:
Volgende klusje; het demonteren van de vacu?mleidingen welke aan de dwarsbalk bevestigd zijn.
Eerst het geheel vastklemmen in de bankschroef:
Close-up van de kunststof bevestigingclip:
En dan de popnagels uitboren, ik ben begonnen met 5mm, daarna 6 mm en met 8 mm als laatste kwam de bevestiging op het subframe los.
Wat resulteert in de volgende aanblik:
De kunststof bevestigingclip heb ik los gekregen door er een grote platte schroevendraaier onder te zetten en met de hamer een paar tikjes was genoeg om de clip er van te overtuigen uit het bevestiging gaatje in het subframe te komen.
Er zit zoals je misschien al op de foto hierboven zag een pennetje in deze clip, daarmee word deze geborgd.
Het bevestigingsgaatje in het subframe:
En dan heb je twee separate delen:
En bij het verlaten van de schuur zag het er zo uit:
De voorste dwarsbalk en 'bevestigings ligger' heb ik mee genomen, evenals de verschillende bouten, moeren en ringen in aparte zakjes die ik van tevoren gelabeld heb om alles goed uit elkaar te halen.
Deze ga ik niet hergebruiken maar dienen nu puur om te zien welke maten ik moet hebben als ik deze ga halen.
De delen die staan te wachten op een rondje schoonmaken alvorens ik deze ga schuren en ontroesten.
De achterste dwarsligger had ik ook mee willen nemen maar deze lag figuurlijk dwars omdat de moeren geen sjoege gaven, eerst dus nog maar eens ruim bespoten met WD40, overigens zijn bout en moer beide sleutel/dop 15 en die laatste had ik niet in de schuur voor de 1/2 " ratel, komt volgende week wel, beetje bij beetje.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-03-2014 22:58 #943176
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Lekker bezig Wouter, je neemt er rustig de tijd voor, iets wat ook wel handig is, anders zie je zelf ook door de bomen het bos niet meer.
En je geeft elke keer een mooie cliffhanger
En je geeft elke keer een mooie cliffhanger

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-03-2014 23:12 #943177
door Wouter Borsje
Ja precies Ed, dat klopt helemaal, het stap voor stap werken zorgt voor overzicht en door elke keer een beetje te doen kan ik ook beter letten op de details, beter nadenken over wat ik doe en zoveel mogelijk rekening houden met zaken die van belang kunnen zijn om het goed aan te pakken.
Alleen het demonteren vind ik al erg leerzaam, zo zie je precies hoe de cvt opgebouwd is, al met al heel leuk.
Alleen het demonteren vind ik al erg leerzaam, zo zie je precies hoe de cvt opgebouwd is, al met al heel leuk.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-03-2014 16:37 #943184
door Wouter Borsje
De delen op de laatste foto heb ik vandaag gereinigd:
Tijdens:
Na :
Aardig roestig:
De 'busjes' die in de witte rubbers zitten ga ik er ook nog uithalen, mijn ondertussen afvragend of ik dat heel voorzichtig kan doen met een grote platte schroevendraaier
(het rubber steeds een beetje omhoog drukken)
Of misschien een keer zo'n 'vork' waarmee je ook interieurpanelen ed kan verwijderen, zoiets:
Tijdens:
Na :
Aardig roestig:
De 'busjes' die in de witte rubbers zitten ga ik er ook nog uithalen, mijn ondertussen afvragend of ik dat heel voorzichtig kan doen met een grote platte schroevendraaier
(het rubber steeds een beetje omhoog drukken)
Of misschien een keer zo'n 'vork' waarmee je ook interieurpanelen ed kan verwijderen, zoiets:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2014 17:10 #943185
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
nee hoor, gewoon de busjes eruit duwen en dan druk je de witte rubbers zo door de gaten heen
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-03-2014 17:18 #943186
door Wouter Borsje
Ah ok, dank je Anjo, de rubbers zitten dus zelf ook door het subframe heen als ik het goed begrijp? (boven en onderkant vormen ??n geheel)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2014 17:32 #943187
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
klopt ja:)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-03-2014 19:30 #943191
door Wouter Borsje
Kijk aan, ga ik daar de volgende keer mee bezig, dank je voor de bevestiging!
Moderators: Mark Smeets