show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-01-2014 19:07 #941307 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Vanmiddag het kleppendeksel (na een aantal uren op een radiator goed te hebben kunnen uitharden) gepolijst met wat commandant en daarna in de wax gezet.

En vervolgens omdat het kan, en omdat ik het heel leuk vind om te doen er een aantal foto's van gemaakt:

Op de volgende foto kun je de druipers goed zien, niet echt heel fraai maar waar de blanke lak er dik op zit zal niet snel meer roest ontstaan, om er maar een positieve draai aan te geven.

Als laatste nog even een vergelijk tussen het kleppendeksel bij binnenkomst en nu:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-02-2014 18:54 #942581 door Wouter Borsje
Afgelopen zaterdag de auto gewassen, kwam na twee maanden een behoorlijke lading aan zand en mos achtigen vanaf, eerst met een dikke kwast alle randen, kieren en de logo's maar eens schoongemaakt, ook in de dakgootjes verzameld zich altijd een hoop troep.

Later die dag wat avond foto's gemaakt, is weer eens wat anders:

Gisteren tijdens de ALV heb ik een complete cvt over mogen nemen, naar verluid de cvt die eerder dienst deed onder de inmiddels vakkundig gedemonteerde rode 340 van Anjo.

Mijn bedoeling is deze eerst uit elkaar te halen, d.w.z het subframe eraf halen en dan de losse delen eerst goed te reinigen en ontvetten om daarna het subframe als eerste te ontroesten en opnieuw in de lak te zetten, daar wil ik weer hammerite voor gaan gebruiken.

Dat gedaan hebbende daarna verder eens zien hoever ik kan komen met de primaire en secundaire cvt, hier zal ik eerst nog het nodige uitzoek werk voor moeten doen om na te gaan hoe ik ??n en ander kan demonteren en bijvoorbeeld de primaire bak van nieuwe membranen en doorvoerpotjes kan voorzien.

In ieder geval weer lekker wat te doen de komende tijd op auto hobby gebied!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-02-2014 20:23 #942651 door Wouter Borsje
Sinds afgelopen zondag heb ik weer een leuk projectje bij, een complete cvt die ik over heb mogen nemen van Wim H.

Erg gaaf natuurlijk en als een klein kind heb ik er net een rondje omheen staan te dansen...............om wat foto's te nemen van het geheel (nu nog wel)

Al eerder vandaag heb ik met de bezem even het meest grove vuil en spinnenwebben eraf gehaald, en een aantal bouten/moeren met WD40 ingespoten.

Zoals je van mij gewend bent, de plaatjes:

Zo begon het allemaal, na wat pittig sjouwwerk samen met Steven M:

En na weer wat sjouwwerk samen met mijn maatje, aanbeland in de schuur:

Ook een soort ontluchting?: (primaire 'bak')

De staat waarin de schijven verkeren (secundair):

Zo dat was weer een behoorlijke foto 'bom' :woops:

Volgende stap: alle verschillende onderdelen separeren, om me daarna eerst toe te leggen op het opknappen van het subframe.

Wordt vervolgd!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2014 22:27 #942665 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Laat dat 'een soort van' maar weg; dat IS de ontluchting van de primaire tandwielkast inderdaad! :+

De staat van de schijven is niet als nieuw maar zoals gewoonlijk zit de roest vooral bij de stukken waar de riem loopt in de laagste overbrenging. Daar heeft het amper invloed op slijtage aan de riemen; wel even zorgen dat de scherpe randjes weg zijn.
Het ziet er ook naar uit dat je een zwetende keerring hebt bij de uitgaande as aan de rechterkant (of is het de as van de secundaire poelie?). Als je alles netjes schoon en in orde onder de auto wilt bouwen is het misschien wel een goed idee om 4 nieuwe keerringen te monteren. gelukkig zijn dit universeel verkrijgbare maten.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-02-2014 23:17 #942668 door Wouter Borsje
Bedankt voor de tips en bevestiging dat het inderdaad de ontluchting is Wouter.

Goed ook om te weten dat de keeringen universele exemplaren zijn, ik wil het stapje voor stapje gaan aanpakken en daarbij gebruik maken van de groene boekjes, en daarnaast hier natuurlijk ook de nodige vragen stellen.

Het is wel mijn bedoeling met deze cvt zeker verder te gaan dan alleen schoonmaak en schilder/spuitwerk.

Mijn doel is van deze cvt weer een in heel goede staat zijnd exemplaar te maken, zowel technisch als optisch.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2014 10:31 #942682 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Waarom heb ik nou het vermoeden dat dit straks een stralend witte CVT wordt :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-02-2014 17:21 #942690 door Wouter Borsje
Stralend zeker, maar dan in zwart en zilvergrijs :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2014 19:05 #942695 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;226164 schreef : naar verluid de cvt die eerder dienst deed onder de inmiddels vakkundig gedemonteerde rode 340 van Anjo.

ik kan na het zien van de foto's in ieder geval melden dat dat niet zo is :) niet dat het veel uitmaakt maar het blijft grappig om te zien/lezen. als ik het inmiddels allemaal bij elkaar op tel hebben er 5 versnellingsbakken, 3 achterassen, 6 carburateurs en 4 renixen op de auto gezeten toen ik hem gesloopt heb:D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2014 19:16 #942696 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
is dat niet precies het aantal onderdelen dat je gesloopt hebt terwijl je met die auto reed?
In dat geval kan er ook nog een motorblok bij. Hopen dat dat niet degene is die Bart net gekocht heeft :humor:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-02-2014 20:03 #942698 door Wouter Borsje

AvdAkker;226283 schreef : ik kan na het zien van de foto's in ieder geval melden dat dat niet zo is :) niet dat het veel uitmaakt maar het blijft grappig om te zien/lezen.

Ah kijk aan, ik zat laatst weer ??n van jouw topics door te bladeren en meende daar op een gegeven moment in de garagebox een cvt te zien liggen in delen, ik vroeg me toen al af of dat niet de cvt was die ooit onder jouw rode 340 heeft gehangen.

AvdAkker;226283 schreef : als ik het inmiddels allemaal bij elkaar op tel hebben er 5 versnellingsbakken, 3 achterassen, 6 carburateurs en 4 renixen op de auto gezeten toen ik hem gesloopt heb:D

Huh :crazy2:, die versnellingsbakken kan ik nog heel goed wat bij voorstellen, maar ehm, wat daarna komt kan ik even niet meer in verband brengen met jouw enigzins enthousiaste rijstijl.
(althans in die betreffende 340 dan h? ;))

Krijgt bijvoorbeeld de achteras ook zulke opn**kers te verwerken bij een wat meer sportieve rijstijl? (of zal ik maar gewoon bandenverslinde drifts zeggen? :D)

Nu word ik wel nieuwsgierig bij wie de cvt die nu hier in de schuur ligt vandaan komt. :yesyes:

Zaterdag in ieder geval weer lekker aan de slag met deze cvt, heb ik al weer enorm veel zin in!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC