Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;226292 schreef : Nou, ik heb de laatste post uiteraard wat sarcastisch bedoeld maar heb nu al van diverse mensen gehoord dat ze met onderdelen van mijn oude rode of blauwe 340 rijden, en als je dan meer als 2x de cvt voorbij hoort komen dan klopt er natuurlijk al wat niet:D
Ik heb het gerucht de wereld in geholpen:woops:
Had het ding van Erik overgenomen en je schijnt het rode monster daar gesloopt te hebben.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ja Anjo, het lijkt er wel haast op of alles wat door jou is aangeraakt wordt verheven tot de cultstatus

Zomaar een gesprek op een clubevenement: " Aha dus jij rijd ook in een 340 cvt, nou dan moet de vario onder jouw auto haast wel onder ??n van de 340's van Anjo hebben gehangen". :yeah:
Toch jammer hoor dat deze cvt daar nu niet toe behoort, anders had ik hem om maar even in kabouter Wesley termen te blijven, voor honderdmiljoenmiljard verkocht nog zonder er verder maar wat aan te doen

- V300 register
- Verbannen
-
Heb je hele topic gelezen, duurde een dag of 3....
Vroeger die van me vader net zo bijgehouden. Zal de foto's eens opzoeken. Was exact deze kleur, maar wonende in Amsterdam-west, geregeld bij Schiphol te vinden, was poetsen maandelijkse kost....
Ik mag binnekort ook aan de slag met een 340 :groovy:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Een dag of drie nog wel.....:yummie:
Leuk verhaal wat betreft de auto van jouw vader en natuurlijk helemaal goed dat je nu weer met een 340 aan de slag mag.
- V300 register
- Verbannen
-
En ach, mijn mb's hem ik toch niet mee naar de volgende maand

Ik denk alleen dat je je naam moet gaan aanpassen naar Wauwter

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Misschien een leuk idee om ook echt te gaan gebruiken en mijn gebruikersnaam eens te veranderen, bijvoorbeeld precies op de datum dat ik de 340 zes jaar heb (02-05-2014)
Misschien een tikkie arrogant om Wauwter, te gaan gebruiken als gebruikersnaam, maar kan in ieder geval zeggen dat ik het niet zelf verzonnen heb

- V300 register
- Verbannen
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Daarna alle bouten/moeren eens een paar slagen los gemaakt, dat ging eigenlijk prima op ??n van de bouten na, en de wat meer ingezeten kunnen al wel raden op welke plek dat zou zijn......juist, ??n van de achterste bouten die de secundaire bak tegen het subframe omhoog houdt.
Nog verschillende dingen geprobeerd, waaronder een oude dop 12 erop slaan, en aan de bovenkant een sleutel 12 erop getikt, maar het mag niet baten, het waarschijnlijk ruim 20 jaar oude metaal kan niet meer op tegen het gereedschap, resultaat; een meer ronde dan zeshoekige bout en moer...

Ik denk ook niet dat ik hier nog verder mee ga 'pielen' , eens zien dat ik aan een slijptol kan komen, en dan de kop van de bout eraf slijpen.
Maakt ook niets uit verder aangezien ik alle bouten en moeren die er vanaf komen weg gooi en er nieuwe exemplaren voor koop.
Dat dus maar even gelaten voor wat het is en de olie afgetapt van zowel de primaire als secundaire 'bak' :
Niet echt bepaald scherp, maar het is in ieder geval goed te zien dat de olie nog mooi van kleur was.
De aftapplug:
En de olie die uit de secundaire 'bak' kwam, ook nog mooi van kleur:
En ook hier de aftapplug, met een slijpsel kunstwerkje

Ik heb zomaar het idee dat het met de hoeveelheid slijpsel nog wel meevalt, en heb er natuurlijk ook geen idee van hoelang deze olie al dienst deed in deze CVT.
Verder de vacu?mslangen eraf gehaald en er eens goed op geblazen, voor zover ik hieruit kan concluderen zijn de membranen en doorvoerpotjes nog lekvrij.
Ook de schakelhefboom loopt heel soepel, evenals het verdraaien van de poelies en het verdraaien van de ingaande as in 'N'.
Al met al denk ik dat de CVT nog in goede staat is, wel viel mij net op ??n van de primaire schijf een roestplek op, precies op het midden van de schijf.
Misschien moet ik eens uit gaan kijken naar een bedrijf(je) dat de schijven allemaal opnieuw kan verchromen, maar dat is van later zorg.
Goed, eerst maar eens op zoek naar een slijptol dus, eens kijken of Boels zo'n ding heeft.
Wordt vervolgd.