show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2013 22:21 #940791 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wow Wouter, dat scheelt een hoop zeg, goed bezig!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-12-2013 22:30 #940793 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dank je Maurits!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-01-2014 16:30 #940990 door Wouter Borsje
Even een ieniemienie update, en dan nog niet eens over de 340 in zijn geheel, laat staan zelfs een onderdeel ervan of ervoor, nee het gaat om het kratje achterin de auto waar de spullen inzitten voor eventuele pech onderweg etc. :crazy2: :snif: (sorry mensen, volgende keer weer beter..)

Al sinds ik de 340 heb (ruim 5,5 jaar....) schuift dit kratje bij een wat enthousiast genomen bocht door de kofferbak, en al vaker heb ik daarbij gedacht; ja Woutje daar moet je toch eens wat aan doen...

Dus heb ik het kratje gisteren dan maar eens uit de 340 gehaald en even op mijn hoofd gekrabd hoe ik dat geschuif tegen kon gaan.

Het betreffend kratje met even in twee foto's de inhoud:

En wat ik heb bedacht om het geschuif tegen te gaan, heel simpel en voor zover ik hier op de vloerbedekking kon concluderen werkt het prima. :y:

Misschien wel een leuk weetje; dit kratje had ik als kind al om speelgoed in op te bergen en is al zeker zo'n 30 jaar oud, past leuk bij het tijdsbeeld van de 340 :)

Die startkabels heb ik tot nu toe ??n keer gebruikt en dat ging toen prima (helpende auto verhoogd stationair en de accu van de 340 was niet helemaal leeg), maar toch....ik heb ze eens van wat dichterbij bekeken en daarbij geconcludeerd dat het beetje koper wat er in de verder erg dikke isolatie zit niet echt afdoende is om de kwalificatie van een fatsoenlijke set startkabels te verdienen. (ik schat zo'n 6mm?)

Een beetje fatsoenlijke kabel van ca 4-5 meter zou om een gemiddelde benzine of diesel motor te starten bij die lengte toch al minstens 25mm? moeten zijn, het liefst 35mm?
En daarbij natuurlijk een paar goede accu klemmen, die van vol messing of koper gemaakt zijn, goed ge?soleerd, en stevig de accupolen omklemmen. (overgangsweerstand zo laag mogelijk)

Mocht jij misschien ook van die eigenlijk te onderbemeten startkabels hebben of iemand die jou ermee helpt, laat dan de helpende auto beginnen met draaiende motor op een verhoogd toerental ( ca 1500-2000), en dan pas na ca 5-10 minuten de auto met de in meer of mindere mate lege accu starten, zodoende kun je de laatstgenoemde eerst alvast wat bijladen en is de kans op een geslaagde startpoging daarna groter.

In de oude colafles heb ik overigens gekookt water gedaan (eerst even een beetje af laten koelen natuurlijk :yesyes:)
De restwarmte van het water cre?erde na het plaatsen van de dop alsnog wat vacu?m in de fles, zo is het ook bruikbaar als eventueel drinkwater.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2014 01:22 #941002 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Van alles voorzien dus!
Maar heb je geen isolatiedeken tegen de kou of een zakje astronautenvoer, mocht je ooit vast komen te staan in een file van 50 kilometer in de ijzige kou zonder enige vorm van vooruitgang?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-01-2014 11:51 #941007 door Wouter Borsje
Ja zo'n beetje wel Alex, het dekentje ligt nog in de auto, leg ik bovenop de spullen als het kratje weer de kofferbak in gaat.

Nou zeg, ik weet het nog goed, het was november 2005.....man wat een puinhoop, dan ben je inderdaad wel blij als je nog wat te knabbelen en drinken bij je hebt.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2014 19:18 #941027 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
I was there.
Deed 4 uur over een stukje van hooguit 5 kilometer.
Ik weet nog dat ik toen dacht, 'zal ik gewoon het caf? in duiken ipv mijn auto uitgraven en door de sneeuw ploeteren?'.
Had ik dat nu maar gedaan, want na 4 uur kwam ik vast te zitten en kon ik nog eens 2 uur wachten op hulp.
Had gelukkig wel van alles bij me, maar zou die tijd liever in een warm caf? zitten met een koud glas bier voor me. ;)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-01-2014 20:05 #941028 door Wouter Borsje
Hou maar op Alex....wou dat ik die bewuste dag thuis was gebleven, destijds vanaf 'de zaak' naar Landgraaf gereden en nog twee andere stops onderweg.

En dat het uren duurde om vanaf zuid Limburg weer terug te komen was al geen pretje maar het busje waar ik toen in rondreed, dat is nog het ergste.....Ford Trans shit, wat een enorm smerig schurfterig schijt graftakkenhok is dat zeg.

Eenmaal weer terug bij 'de zaak' had ik hem bijna midden op de parkeerplaats laten staan, nauwelijks meer bestuurbaar in de ca 30cm sneeuw die er lag.

'Mijn' VW Caddy stond daar nog keurig geparkeerd, ff voorgloeien, starten en net zo makkelijk wegrijden...begrijp me goed hoor, ik ben absoluut geen VW adept, maar ow wat was ik er toen blij mee.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-01-2014 23:47 #941222 door Wouter Borsje
Vandaag weer lekker bezig geweest met een onderdeel voor de 340, het kleppendeksel.

Eerst nog even ingesmeerd met ontroester omdat er nog wat roestplekjes op zaten, gedroogd en daarna ontvet met ammonia.

Een 'spuitcabinetje' in elkaar geflansd:

Daarna een paar laagjes primer:

Vervolgens een paar laagjes velgenlak....huhhh op een kleppendeksel???

Uit de gebruiksaanwijzing blijkt dat deze lak bestand is tegen olie en chemicali?n en tevens tegen temperaturen tot 110? C, vandaar deze keuze.

En verder kwam het ook wel heel gemakkelijk uit, omdat ik nog een spuitbus had staan met net genoeg inhoud voor het kleppendeksel.

Als laatste nog een paar laagjes blanke lak, helaas daarbij ook wat druipers gecree?rd, mjah...dat is het risico bij het zonder veiligheidsmaatregelen spuiten.

Voor de winter periode 2014-2015 maar eens op zoek naar een distributie deksel en carterpan om op te knappen, ik vind het heel leuk om te doen en ook al zie je er niet veel van, vind ik het de motorruimte nog net dat beetje fraaier maken.

• Colin Haselaar
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2014 20:05 #941248 door Colin Haselaar
Beantwoord door Colin Haselaar in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Tja sommige geven helemaal niks om hoe de motorruimte eruit ziet, maar ik vind het altijd heel mooi als de motor er verzorgd uitziet.

Ben benieuwd naar het totaalplaatje :D:D:D:drool::drool:

Gr Colin

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-01-2014 20:34 #941252 door Wouter Borsje
Nou in dat geval; blijf dit topic vooral volgen Colin! :yesyes:

Komende lente/zomer is het mijn bedoeling weer wat zaken onder de kap aan te pakken, waarvan een enkele het technisch nuttige met het cosmetisch aangename verenigen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC