show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2012 22:58 #908081 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ha mooi! Alles wordt meteen Wouter-waardig gemaakt :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-05-2012 23:03 #908083 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Hahaha ja alles krijgt het WW keurmerk :yeah:

Doet me denken aan een reclame van vroeger, die man met z'n microscoop: "volgende pinda...OK......" :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-06-2012 20:09 #909319 door Wouter Borsje
Vandaag de 340 weer eens wat aandacht gegeven, allereerst een uitgebreide wasbeurt en vervolgens de 'chromen' strips die al een tijdje thuis lagen op de bumpers gemonteerd en de bumpers meteen in de lijnolie gezet, staat toch net weer wat beter vind ik.

Daarnaast ook nog even gekeken naar de slangklemmen onder het vlotter deksel in de kofferbak, ik kwam er zodoende achter dat ik bij het vervangen van de slangen in de zomer van 2010 juist op deze plek gebruik heb gemaakt van wat tape om de slangklemmen enigzins te laten passen, ze zijn namelijk net iets te groot. (11-13mm)

Bij het eerst volgende bezoek aan de automaterialen zaak maar even iets van 9-11 mm halen omdat ??n van de slangen nu wel ?rg los op de vlotter aansluiting zat.
(misschien dat hierdoor de benzine niet in de leiding blijft staan :S)

Ook weer een beetje water in het expansievaatje gedaan en ook het remvloeistof peil is weer wat gezakt, wat remvloeistof halen kan ook op het boodschappen lijstje :yesyes:

Toen de multimeter even gepakt om de lekstroom te meten, op bereiken 200 en 20mA niets....dan maar even op de 10A aansluiting (unfused) en daar was de uitslag uiteindelijk

(duurt even voordat er een stabiele waard af te lezen is) 380mA, nogal aan de hoge kant al zeg ik het zelf.

Rustspanning en laadspanning waren goed (12,24 en 14.38 Volt)

Dat word dus een keer uitzoeken waar die nogal hoge lekstroom vandaan komt.

Beetje off-topic is nog het nieuws dat ik sinds vandaag een Polaroid zonnebril op sterkte gebruik in de auto, is een kado van mijn vriendin waar ik al meteen bij het eerste gebruik vandaag in de zon erg blij van werd, wat een rust aan de ogen geeft dat zeg! :yeah:

To be continued.....:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2012 20:23 #909320 door V300 register
Die zonnebril heb je vast ook nodig om naar de volvo te kijken :+ Die chroomstrips zijn inderdaad een mooie toevoeging :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2012 21:44 #909324 door V300 register
Hij ziet er echt netjes uit Wouter:y:

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2012 22:15 #909326 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;201600 schreef : Vandaag de 340 weer eens wat aandacht gegeven, allereerst een uitgebreide wasbeurt en vervolgens de 'chromen' strips die al een tijdje thuis lagen op de bumpers gemonteerd en de bumpers meteen in de lijnolie gezet, staat toch net weer wat beter vind ik.

Daarnaast ook nog even gekeken naar de slangklemmen onder het vlotter deksel in de kofferbak, ik kwam er zodoende achter dat ik bij het vervangen van de slangen in de zomer van 2010 juist op deze plek gebruik heb gemaakt van wat tape om de slangklemmen enigzins te laten passen, ze zijn namelijk net iets te groot. (11-13mm)

Bij het eerst volgende bezoek aan de automaterialen zaak maar even iets van 9-11 mm halen omdat ??n van de slangen nu wel ?rg los op de vlotter aansluiting zat. (misschien dat hierdoor de benzine niet in de leiding blijft staan :S)

Ook weer een beetje water in het expansievaatje gedaan en ook het remvloeistof peil is weer wat gezakt, wat remvloeistof halen kan ook op het boodschappen lijstje :yesyes:

Toen de multimeter even gepakt om de lekstroom te meten, op bereiken 200 en 20mA niets....dan maar even op de 10A aansluiting (unfused) en daar was de uitslag uiteindelijk (duurt even voordat er een stabiele waard af te lezen is) 380mA, nogal aan de hoge kant al zeg ik het zelf.

Rustspanning en laadspanning waren goed (12,24 en 14.38 Volt)

Dat word dus een keer uitzoeken waar die nogal hoge lekstroom vandaan komt.

Beetje off-topic is nog het nieuws dat ik sinds vandaag een Polaroid zonnebril op sterkte gebruik in de auto, is een kado van mijn vriendin waar ik al meteen bij het eerste gebruik vandaag in de zon erg blij van werd, wat een rust aan de ogen geeft dat zeg! :yeah:

To be continued.....:)

380mA is wel veel ja. toevallig een deur open laten staan? :P

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-06-2012 22:43 #909327 door Wouter Borsje
Dat is nog niet zo gek bedacht......heb ik met mijn stomme kop een deur open laten staan tijdens het meten....moet haast de kofferklep wel geweest zijn, heel scherp Floris, dank je!

"Zullen we het nog een keertje overdoen want ik maakte een kleine fout." :f

Bij het vanavond open maken van de multimeter zag ik dat het kleine bereik (2-200mA) niet afgezekerd is, ik heb waarschijnlijk ooit al een keer de zekering opgefikt...

Kan ook bij op het boodschappenlijstje, F200mA 250V.

@Marcel en Arjen; bedankt voor jullie compliment!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-06-2012 13:39 #909888 door Wouter Borsje
Zoooooooo....

Ondertussen wat nieuwe zekeringen van 200mA gehaald bij de electronica boer en er eentje in de multimeter gestopt.

Tijd dus voor een nieuwe meting waarbij ik er goed op heb gelet dat alles dicht en uit was...., ah kijk dat is al beter; 3mA.

Een paar weken geleden heb ik in Hoogsoeren bij Piet een cvt inspectieluik opgehaald, deze vervolgens in stijl schoongemaakt en in de lijnolie gezet.

Het geval wou namelijk dat na het CVT riem incident er een scheurtje zat in het luik, deze dus even gewisseld:

Links de "nieuwe".

En onder de auto geschroefd.

Verder nog iets minder leuks, op de snelweg vorige week zaterdag ochtend vloog er een steentje met de venijnige kant op de voorruit met als gevolg een fikse ster.

Meteen een afspraak gemaaklt met Carglass, de monteur is net langs geweest en in overleg besloten er een nieuwe ruit in te zetten, dat kost me ? 70,- eigen risico, die schade valt nog wel te overzien (al blijft het wel balen natuurlijk)

Naar een blanke ruit moesten ze goed gaan zoeken, eentje met een heel lichte tint groen met zonneband kunnen ze wel uit voorraad leveren.

Ik heb gevraagd eerst op zoek te gaan naar een blanke ruit en mocht die echt niet meer leverbaar zijn dan het 'groene' exemplaar te monteren.

Voordeel is nu wel dat ik meteen af ben van alle kleine en minder kleine krasje die er de afgelopen 24 jaar ingekomen zijn.

Het sterretje :(:

En last but not least zijn de twee laatste slangen voor het koelsysteem geleverd door Robbert-Jan:

Nu nog een nieuwe thermostaat (ik zat te denken aan een exemplaar van 92 graden, of toch maar 89 graden doen?)
En verder natuurlijk koelvloeistof, slangklemmen en een nieuwe thermoswitch.

Met een beetje mazzel kan ik dan in augustus het koelsysteem gaaan aanpakken!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2012 14:15 #909890 door V300 register
Ik ken toch verder niemand die de onderkant van zijn auto verzorgt. Respect! :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-07-2012 20:09 #910049 door Wouter Borsje
Anderhalve week geleden heb ik via forum transport van Mark een trekhaak mogen ontvangen die ik van Vincent heb gekocht.

Het is in eerste instantie de bedoeling om deze te gaan gebruiken voor het vervoeren van fietsen, en wie weet komt er nog wel eens een kneuterig klein sleurhutje achter te hangen, iets wat ik al veel langer graag wil; een eigen kleine caravan.

Voordat het zover is zijn er natuurlijk nog wat werkzaamheden te verrichten aan de trekhaak, met om te beginnen het demonteren van de stekkerdoos en het fietsenrek hulpje (voor zover ik weet)

De trekhaak zoals ik hem heb mogen ontvangen:

Het typeplaatje:

Alle boutjes/bouten eerst goed ingespoten met WD40, het fietsenrek hulpje kwam er na wat aandringen redelijk makkelijk vanaf:

De stekkerdoos gaf wat meer weerstand, twee van de drie boutjes heb ik uiteindelijk doorgezaagd omdat de moertjes niet van wijken wisten.

Mooi te zien dat ze dit ooit (ik meende te zien op een sticker dat de trekhaak van 1983 is) met hars hebben volgegooid teneinde roestvorming te voorkomen op de aansluitingen.

De oude bedrading eraf geknipt, door komt later een nieuwe 'kabelboom' voor in de plaats.

En wat dan overblijft is een kale en schoongemaakte trekhaak, en natuurlijk ook even de montage platen meegenomen.

Het is de bedoeling om de trekhaak grondig te schuren en dan in de menie om er daarna een laag zwarte metaallak van Hammerite overheen te kwasten.

En voor hermontage even een bezoek aan de ijzerwaren 'boer' voor de nodige bouten, moeren ringetjes etc.

Wie weet kan de trekhaak dan nog voor de winter gemonteerd worden.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC