show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-07-2012 15:03 #910720 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Nou ja hij komt onder een 340 uit, zal waarschijnlijk wel gaan lukken (nog even buiten mijn eigen vaardigheden om)

EDIT: net even in de installatie instructie (PDF) gekeken, en het TOBO nummer correspondeerd daarop met het typeplaatje van mijn trekhaak (9011200), deze is geschikt voor in ieder geval de hatchbacks van 1986 en later (datum op de installatie instructie)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-07-2012 19:33 #910769 door Wouter Borsje

Wouter76;202815 schreef : Vanmiddag een afspraak gemaakt met Carglass voor het vervangen van de voorruit op 24 juli.

Enige probleem kan worden dat het ruitrubber kapot gaat, deze is (zoals bijna alles) niet meer leverbaar, hopelijk komt het rubber er dus in ??n stuk vanaf.

Volgens de monteur die hier een paar weken geleden was zag het ruitrubber er nog goed uit, maar ja dat is natuurlijk alleen het deel wat je kunt zien...

Ik heb wel meteen gezegd dat mocht de monteur die de ruit gaat monteren twijfelt of het rubber de wissel gaat overleven hij dan toch maar beter het sterretje kan gaan repareren.

En zo geschiedde, vanmiddag naar Carglass geweest en ik ben zeer tevreden over de manier waarop ze daar met je als klant omgaan, het zou een uur gaan duren en toen ik daarop zei een stukje te gaan wandelen bood de receptioniste me spontaan een leenfiets aan zodat ik lekker even kon gaan genieten van dit mooie weer in de bosrijke omgeving richting Hoogsoeren.

Na een bakkie koffie zag ik dat ze met de 340 begonnen waren met 2 man sterk en ben even naar ze toe gelopen, de monteur vertelde meteen dat ze het ruitrubber lieten zitten en alleen de ruit eruit gingen halen omdat hij wist dat het rubber ook in een paar klemmen onder/in/aan? het dashboard zitten en ze niet wisten wat ze tegen gingen komen als het rubber er uit zouden halen.

Ze hadden het vertrouwen van mij als snel gewonnen en een stuk minder gespannen of het goed zou komen ben ik vervolgens een ommetje gaan fietsen.

Terug gekomen was de klus al geklaard en nodigde de monteur me uit om even mee te lopen voor de eindcontrole en wat toelichting over ??n en ander.
Zo vertelde hij me dat mocht de ruit(rubber) gaan lekken ik kon bellen voor een nieuwe afspraak om alsnog de ruit rondom af te kitten.

Hij zei me ook dat hij het leuk vond om eens een ander 'soort' auto te zien dan al die moderne soortgenoten, ik vroeg hem of hij ook even onder de kap wou kijken en eenmaal geopend kwam er al gauw een andere monteur ook even nieuwsgierig polshoogte nemen.

Deze zei meteen dat het er bij zijn toch wat jaren jongere auto er nog niet zo netjes uitzag in de motorruimte, ook de monteur die de ruit had vervangen gaf zijn complimenten over de algehele staat van de 340 welke ik natuurlijk van harte in ontvangst nam :yesyes:

Er is alleen ??n ding dat ik vergeten ben, le camera....dus hierbij even een paar foto's van de nieuwe ruit weer terug thuis op de parkeerplaats :photo:

Nu dus even afwachten of de nieuwe ruit waterproof in het rubber zit, eens kijken of ik vrijdag de auto kan/ga wassen, dan weet ik het snel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2012 23:08 #910771 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ziet er goed uit :)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-07-2012 23:15 #910772 door Wouter Borsje
Dank je Marcel!, ik ben ook wel benieuwd hoe het jouw 340's vergaat, misschien dat ik wat gemist heb hoor maar het is al weer even geleden dat ik je hier langs heb zien komen
( in ieder geval schrijfsgewijs gezien dan)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-07-2012 00:24 #910774 door V300 register
Ziet er goed uit!

Mag ik vragen wat dit je heeft gekost?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 10:22 #910780 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Nou Wouter, dat is goede service! Meedenken, kennis van zaken en een oplossing op maat, als ik dat zo lees. Bij welke carglass vestiging ben je geweest?
Als hier dan nog eens een ruit vervangen moet worden, weet ik naar welk bedrijf ik moet!

(zo'n nieuwe ruit lijkt me trouwens ideaal, vooral in het donker met tegenliggers valt op hoe gezandstraald zo'n oude ruit is na al die jaren trouwe dienst)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-07-2012 12:15 #910783 door Wouter Borsje

RockinRein;203126 schreef : Ziet er goed uit!

Mag ik vragen wat dit je heeft gekost?

Dank je!

Jazeker wel, omdat ik all-risks verzekerd ben (ik geloof dat het geldt vanaf WA+) was ik ? 70,- euro aan eigen risico kwijt.

Eventueel toch nog afkitten behoort is service en er zit levenslange garantie op de ruit als zodanig

volvofiel;203133 schreef : Nou Wouter, dat is goede service! Meedenken, kennis van zaken en een oplossing op maat, als ik dat zo lees. Bij welke carglass vestiging ben je geweest?
Als hier dan nog eens een ruit vervangen moet worden, weet ik naar welk bedrijf ik moet!

Zeker weten, ik was best wel bezorgd (ook dat ze me spannend vinden doen om zo'n oude auto) maar dat bleek geheel onterecht, ik juich niet gauw over de service van een bedrijf maar ik vond het in dit geval helemaal terecht.

Ik ben naar Carglass Apeldoorn geweest (afslag op de A1 bij Uchelen, Europaweg)

volvofiel;203133 schreef : (zo'n nieuwe ruit lijkt me trouwens ideaal, vooral in het donker met tegenliggers valt op hoe gezandstraald zo'n oude ruit is na al die jaren trouwe dienst)

Ja daar zeg je wat, geen kleine krasjes meer (voor zolang als het duurt) vond ik ook al een prettig idee maar bij het rijden in het donker met legentiggers had ik nog niet stilgestaan.

Het verschil is echt opmerkelijk, wat jij zegt relaiseerde ik me gisteren eenmaal weer op de snelweg ook, zoveel kleine en grotere krasjes waar je aan gewend raakt en er nu niet meer zijn.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-07-2012 17:27 #910875 door Wouter Borsje
Vanmiddag even de 340 gewassen in een wasbox en voor zover het er nu naar uitziet blijft het droog aan de binnenzijde van de voorruit.

Daar ook meteen van de gratis stofzuig facaliteit en perslucht pistooltje (om het dashboard b.v. te ontdoen van stof) gebruik gemaakt.

En natuurlijk wat plaatjes geschoten:

Nogmaals de nieuwe voorruit, nu van wat dichterbij:

Huidige kilometerstand:

Middenconsole met een radio display (viel me bij het bekijken van de foto op) dat wel wat aandacht kan gebruiken:

En dus bij terugkomst wat SSR1 (licht polijst middel) gepakt en daarmee het display aangepakt, daarna een kunstof behandel middel gebruikt voor het gehele frontje):

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-08-2012 15:46 #911145 door Wouter Borsje
Vanmiddag de laatste spullen gehaald die nodig zijn voor het onderhoud aan het koelsysteem:

De slangklemmen zijn nu wel van het goede soort :f(diegenen die mijn topic al wat langer volgen weten misschien nog wel wat er drie jaar geleden gebeurde...)

En rechtsonder de thermoswitch welke gemonteerd in de radiateur de ventilator aanstuurd.

Komende maandag middag lekker aan de slag, aangezien ik meteen ook het expansievat, ruitensproeier reservoir en de motorruimte schoon wil gaan maken, en nog wat kleine klusjes onder de motorkap.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2012 17:32 #911290 door V300 register
En, en? zit het er allemaal op en aan? Deze slangenklemmen zien er wel rigide genoeg uit om het uit te houden tot de volgende vervanging. :y:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC