show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2012 20:54 #910055 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Leuk Wouter! Ook om te lezen dat ook jij plannen hebt om ooit nog eens een caravan te kopen voor achter de 300.

Gaaf dat je een originele Volvo-trekhaak (Tobo) hebt gevonden. Let er wel op dat je de gegevens op het typeplaatje niet per ongeluk onleesbaar maakt/beschadigd, daar kunnen ze nog wel eens moeilijk over gaan doen (vooral over de grens).
Als op je kentekenbewijs nog geen trekgegevens vermeld staan, is het ook verstandig om t.z.t. een vervangend kentekenbewijs aan te vragen waar de gegevens w?l op staan. Het is namelijk verboden om een aanhanger te trekken als op het kentekenbewijs bij het maximaal trekgewicht "0" of "n.v.t." staat. Het ouderwetse aanvullingsblad wordt namelijk niet meer verstrekt (hetgeen bij mijn 343 de reden is om geen aanhanger te trekken, want dan moet ik het oude, originele gele kentekenbewijs inleveren omdat het aanvullingsblad kwijt is en ik dus een vervangend kentekenbewijs moet aanvragen).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-07-2012 21:51 #910062 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Bedankt voor het compliment en de tips Joost!

Vooal het R.D.W verhaal is een belangrijke, ik heb vorige week contact gezocht met het R.D.W omdat mijn kenteken papieren niets vermelden over de te trekken gewichten, en gisteren mijn papieren aangetekend verstuurd om ze vervolgens straks terug te krijgen met de trek gewichten erop vermeld.

Het type plaatje ben ik van plan er vanaf te halen (popnagels even uitboren) en na het schuren en verven weer terug te monteren
( moet ik alleen even iemand zoeken met een popnagel tang...)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2012 22:20 #910064 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik heb nog wel een popnageltang! Het is een budgetding maar hij heeft wel al een flightcase-speakerkrat in elkaar gepopt.
Bij de cupracers uit IJmuiden lag/ligt nog een gratis af te halen trekhaak voor de liefhebber, die heb je helaas gemist maar deze ziet er heel fraai uit en dat wordt natuurlijk alleen maar beter door jouw special-threatment.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-07-2012 22:27 #910065 door Wouter Borsje
Ah ok, dus als ik het goed begrijp heb je zo'n popnagel tang al voor weinig in de bouwmarkt, ga ik daar maar eens naar kijken als het zover is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2012 23:07 #910068 door V300 register
Vanaf twee tientjes ben je al het heertje dus valt reuze mee.
Daarmee pop je niet de Eiffeltoren in elkaar maar het functioneert prima voor incidenteel gebruik, net als bij ander budgetgereedschap.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-07-2012 14:34 #910409 door Wouter Borsje
Vandaag post van de R.D.W, mag straks de trekhaak legaal achter de 340 en gebruikt worden:

Ondertussen heb ik al een paar uurtjes gestoken in het ontroesten/schuren van de trekhaak, ik ben er alleen nog niet 100% uit welke middelen te gebruiken om de nog aanwezige roest na het schuren aan te pakken, het middel waar onze voorzitter het over had leek me wel wat, of toch de HG roestomvormer gebruiken en daarna met de Hammerite matzwart er overheen? (bij Hammerite geven ze aan in de gebruiksaanwijzing dat primer/menie niet nodig is)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2012 16:55 #910419 door V300 register
voor een trekhaak lijkt me hammerite wel een mooie oplossing inderdaad. Strak krijg je het toch niet, en hoeft ook helemaal niet.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-07-2012 17:28 #910430 door Wouter Borsje
Nee inderdaad helemaal strak krijgen is ook niet de bedoeling, ik vind het belangrijker dat de roest er niet na ??n winter alweer doorheen komt koekeloeren (net als bij de winterwielen), vandaar ook mijn idee om de trekhaak na het schuren eerst te behandelen met een roestomvormer.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-07-2012 22:45 #910484 door Wouter Borsje
Vanmiddag een afspraak gemaakt met Carglass voor het vervangen van de voorruit op 24 juli, ze hebben een originele besteld
(i.p.v de groen getinte ruit met zonneband waar de monteur het in eerste instantie over had)

Enige probleem kan worden dat het ruitrubber kapot gaat, deze is (zoals bijna alles) niet meer leverbaar, hopelijk komt het rubber er dus in ??n stuk vanaf.

Volgens de monteur die hier een paar weken geleden was zag het ruitrubber er nog goed uit, maar ja dat is natuurlijk alleen het deel wat je kunt zien...

Ik heb wel meteen gezegd dat mocht de monteur die de ruit gaat monteren twijfelt of het rubber de wissel gaat overleven hij dan toch maar beter het sterretje kan gaan repareren.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 22:56 #910485 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Blijf je erbij terwijl de ruit vervangen wordt, Wouter?
Voordat ze met schroevendraaiers gaan steken e.d. Brr....

Ik ben benieuwd of ze ook iets van roest vinden!

(ps: niet vergeten om achteraf 3M-ruitrubberkit aan te brengen tussen het rubber en de carrosserie tegen lekkage! Beslist geen verlijmende kit gebruiken, want dan krijg je het rubber er nooit meer uit)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC