show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-04-2012 20:28 #903356
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ja dat is dus ook mijn dille ma, ik wacht nog even af en slaap er nog even een 'nachtje' over.
Als de Scantechs maar twee jaar meegaan zou ik het ook nog niet echt een punt vinden hoor, moet ik er alleen wel rekening mee houden ze op tijd weer te vervangen.
De Volvo riemen zijn wel origineel en misschien beter van kwaliteit maar als de batch die nog geleverd kan worden op zijn vroegst van 2010 zijn dan zijn ze dus tijd technisch gezien na 2 jaar ook weer op, of maak ik nu een denkfout.
Als de Scantechs maar twee jaar meegaan zou ik het ook nog niet echt een punt vinden hoor, moet ik er alleen wel rekening mee houden ze op tijd weer te vervangen.
De Volvo riemen zijn wel origineel en misschien beter van kwaliteit maar als de batch die nog geleverd kan worden op zijn vroegst van 2010 zijn dan zijn ze dus tijd technisch gezien na 2 jaar ook weer op, of maak ik nu een denkfout.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-04-2012 23:33 #903387
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
ik wou dat ik voor de 44 en 55 nog originele goodyear (=oem volvo) zou kunnen kopen. dat zou ik meteen doen!! hoe oud ze ook zijn eerlijk gezegd.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2012 11:38 #903398
door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik sprak gister Toon van het DCN magazijn en volgens hem moet Volvo ze regelmatig laten bijmaken door de vraag vanuit DCN (anders waren ze allang ermee opgehouden).
Dat geeft me wel een idee dat ze redelijk recent zullen zijn maar geeft je nog altijd geen versheidsdatum...
Dat geeft me wel een idee dat ze redelijk recent zullen zijn maar geeft je nog altijd geen versheidsdatum...
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-04-2012 12:35 #903402
door Wouter Borsje
Bedankt voor de reactie's tot nu toe, zeker de reactie van Wouter en Robbert-Jan maken nu toch wel dat het voordeel van de twijfel uitgaat naar de Volvo riemen.
Fijn dat je die informatie vanuit Toon even deelt Robbert-Jan!
Mochten er nog meer mensen tips en/of idee?n hebben, graag!
Fijn dat je die informatie vanuit Toon even deelt Robbert-Jan!
Mochten er nog meer mensen tips en/of idee?n hebben, graag!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-04-2012 17:11 #906015
door Wouter Borsje
Mede door jullie tips heb ik besloten dat het de Volvo riemen gaan worden.
Nu alleen nog de plaatsing van de nieuwe riemen, op het forum had ik al wat gelezen over een trucje met een dop 19/20 tussen de secundaire schijfhelften om zodoende de riem(en) er af en weer op te krijgen.
Verder leek het me ook wel handig om de secundaire bak (na het uitvoeren van dat trucje) helemaal terug te 'draaien' naar de primaire kant om zodoende de riemen er makkelijker omheen te kunnen leggen.
Verder natuurlijk de slangetjes van het doorvoerpotje af, ik zal het forum nog eens wat afstruinen omtrent informatie over het wisselen van de riemen.
Nu alleen nog de plaatsing van de nieuwe riemen, op het forum had ik al wat gelezen over een trucje met een dop 19/20 tussen de secundaire schijfhelften om zodoende de riem(en) er af en weer op te krijgen.
Verder leek het me ook wel handig om de secundaire bak (na het uitvoeren van dat trucje) helemaal terug te 'draaien' naar de primaire kant om zodoende de riemen er makkelijker omheen te kunnen leggen.
Verder natuurlijk de slangetjes van het doorvoerpotje af, ik zal het forum nog eens wat afstruinen omtrent informatie over het wisselen van de riemen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2012 18:39 #906032
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
1 riem is een makkie, waar de andere riem al af is; dat is een klereklus.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-04-2012 18:57 #906039
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Klereklus zeker, maar met het juiste toegepaste geweld gaat alles. Hetzelfde geintje had ik bij Erik toen onze tactisch geplaatste dop 19 tussen de schijven vandaan schoot... en dan heb je hetzelfde probleem. Oplossing: auto met de brug laten zakken en een stevig eind hout ter hoogte van de gewraakte schijven op de grond plaatsen 
De instructies voor het vervangen van de riem zijn in elk werkplaatshandboek wel duidelijk aangegeven... het daadwerkelijk uitvoeren is (zeker zonder het offici?le gereedschap) stukken bewerkelijker

De instructies voor het vervangen van de riem zijn in elk werkplaatshandboek wel duidelijk aangegeven... het daadwerkelijk uitvoeren is (zeker zonder het offici?le gereedschap) stukken bewerkelijker

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-04-2012 19:00 #906041
door Wouter Borsje
@Anjo: Bedoel je daarmee dat ik het beste de riemen 1 voor 1 kan wisselen?
Dus eerst de nieuwe riem op de kant waar de riem vanaf is geknald en vervolgens de er nog nu nog opliggende Roullund riem vervangen?
@Niels, leuk om in 'mijn' topic weer wat van je te lezen, fijn dat je weer terug bent!
Mjah het kan dus het nodige schelden en mopperen opleveren begrijp ik, eerst maar eens goed inlezen op het onderwerp en dan een plan van aanpak maken, daarna voldoende tijd reserveren om de klus te klaren, ik kan de Volvo garage het wel vragen te doen maar dat neemt ook weer kosten met zich mee en ik wil het ook zelf graag willen doen en er van leren.
Mocht het echt niet gaan kan ik de hulptroepen (eerst natuurlijk Anjo/Wouter of anders een V50 met trekhaak...ahem en kuch...:f) altijd nog vragen me te helpen.
Dat is wel het voordeel van een 340 cvt zonder riemen, dan is hij ineens wel makkelijk te slepen/duwen.
Dus eerst de nieuwe riem op de kant waar de riem vanaf is geknald en vervolgens de er nog nu nog opliggende Roullund riem vervangen?
@Niels, leuk om in 'mijn' topic weer wat van je te lezen, fijn dat je weer terug bent!
Mjah het kan dus het nodige schelden en mopperen opleveren begrijp ik, eerst maar eens goed inlezen op het onderwerp en dan een plan van aanpak maken, daarna voldoende tijd reserveren om de klus te klaren, ik kan de Volvo garage het wel vragen te doen maar dat neemt ook weer kosten met zich mee en ik wil het ook zelf graag willen doen en er van leren.
Mocht het echt niet gaan kan ik de hulptroepen (eerst natuurlijk Anjo/Wouter of anders een V50 met trekhaak...ahem en kuch...:f) altijd nog vragen me te helpen.
Dat is wel het voordeel van een 340 cvt zonder riemen, dan is hij ineens wel makkelijk te slepen/duwen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-04-2012 19:06 #906045
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
nee andersom, voor de riem die er nog op ligt kun je met de wielen vrij terugschakelvacuum op de opschakelkant zetten (slangetjes achter emvk draaien en bergremschakelaar aanzetten) rustig gas geven tot de riem bovenin is en dan handrem aantrekken zodat hij bovenin blijft staan, op dat moment kun je de dop 19 er al direct tussen zetten. die is dus zo gepiept.
voor de andere kant kun je dan die oude riem gebruiken om de schijven te spreiden; truucje met de brug laten zakken is idd een goede, maar niet koud op de schijven (oude riem ertussen). risico dat het ding dat je dan gebruikt om de schijven te spreiden wegspringt is ook redelijk groot; hou hier ook rekening mee voor het plaatsen van de afstandbus (dop 19)
voor de andere kant kun je dan die oude riem gebruiken om de schijven te spreiden; truucje met de brug laten zakken is idd een goede, maar niet koud op de schijven (oude riem ertussen). risico dat het ding dat je dan gebruikt om de schijven te spreiden wegspringt is ook redelijk groot; hou hier ook rekening mee voor het plaatsen van de afstandbus (dop 19)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-04-2012 19:10 #906048
door Wouter Borsje
Bedankt voor de tips Anjo, ik zal er rekening mee houden en het truukje zoals je beschrijft gaan proberen.
De kant waar nu de riem nog op ligt zal dus het makkelijkst worden m.b.v. het trucje met de dop, weet ik alvast met welke kant ik moet gaan beginnen, die waar de riem vanaf is gelopen aangezien dat het zwaarst/moeilijkst zal gaan.
De kant waar nu de riem nog op ligt zal dus het makkelijkst worden m.b.v. het trucje met de dop, weet ik alvast met welke kant ik moet gaan beginnen, die waar de riem vanaf is gelopen aangezien dat het zwaarst/moeilijkst zal gaan.
Moderators: Mark Smeets