show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-04-2012 22:55 #906323
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ondertussen ben ik weer wat verder gekomen met het remklauwen projectje.
Nog even ter herinnering, zo zagen de remklauwen er uit toen ik ze kreeg:
Gisteren en vandaag was het dan zover dat de remzadels en klauwen hun nieuwe kleurtje kregen, het resultaat daarvan kunt u op onderstaande foto's aanschouwen
:
Nu alleen nog de binnekant van de zuigertjes voorzien van een laagje hitte bestendige zilverkleurige lak en dan is de volgende stap het bestellen van een revisiekitje en een 4 tal nieuwe of in goede conditie zijnde tweedehands geleide pennen.
Nog even ter herinnering, zo zagen de remklauwen er uit toen ik ze kreeg:
Gisteren en vandaag was het dan zover dat de remzadels en klauwen hun nieuwe kleurtje kregen, het resultaat daarvan kunt u op onderstaande foto's aanschouwen

Nu alleen nog de binnekant van de zuigertjes voorzien van een laagje hitte bestendige zilverkleurige lak en dan is de volgende stap het bestellen van een revisiekitje en een 4 tal nieuwe of in goede conditie zijnde tweedehands geleide pennen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2012 23:21 #906326
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
ziet er allemaal mooi uit Wouter!
Ook leuk om te zien hoe "ver" je gaat om je auto er spic en span uit te laten zien. Ik kan niet wachten op het moment dat ik een gepolijste uitlaatpijp zie
Ook leuk om te zien hoe "ver" je gaat om je auto er spic en span uit te laten zien. Ik kan niet wachten op het moment dat ik een gepolijste uitlaatpijp zie

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-04-2012 16:31 #906347
door Wouter Borsje
Dank je Joost!
Uitlaat eindpijpje polijsten...hmmm je brengt me op ide?n Joost, er is zoiets als metal polish in de handel verkrijgbaar, gaat meteen op de to-do lijst erbij voor komende zomer als de 340 weer zijn jaarlijkse vertroetel dag heeft :yeah:
Uitlaat eindpijpje polijsten...hmmm je brengt me op ide?n Joost, er is zoiets als metal polish in de handel verkrijgbaar, gaat meteen op de to-do lijst erbij voor komende zomer als de 340 weer zijn jaarlijkse vertroetel dag heeft :yeah:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2012 16:56 #906349
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
ik vind het maar gevaarlijk, brug laten zakken met een steunpoot onder de vario. Veel beter kun je een groot model lijmklem nemen met een stuk oude riem die je om de secundaire poelie legt en zo samenknijpen. stuk veiliger.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2012 10:43 #906365
door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Als je het op een klus dag zou doen zou ik de klem kunnen meebrengen.....op afspraak natuurlijk.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-04-2012 22:19 #906409
door Wouter Borsje
Bedankt voor de tip Wouter, ik heb een paar lijmklemmen liggen die ik dan zal meenemen.
@Robbert-Jan; in eerste instantie ga ik proberen zelf de riemen te vervangen, mocht ik er helemaal niet uit gaan komen dan kan het zijn dat ik met de riemen in de kofferbak richting de sleuteldag locatie ga, dat zal ik dan op tijd aangeven.
Alvast bedankt voor het aanbod!
@Robbert-Jan; in eerste instantie ga ik proberen zelf de riemen te vervangen, mocht ik er helemaal niet uit gaan komen dan kan het zijn dat ik met de riemen in de kofferbak richting de sleuteldag locatie ga, dat zal ik dan op tijd aangeven.
Alvast bedankt voor het aanbod!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-04-2012 20:31 #906507
door Wouter Borsje
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-04-2012 21:35 #906512
door V300 register
Heel even dacht ik dat je de buitenkant ook gespoten had:hmmz: Maar gelukkig ging het om de binnenkant..
Leuk te zieb wat voor kabinets werk je ervan maakt Wouter:yeah:
Leuk te zieb wat voor kabinets werk je ervan maakt Wouter:yeah:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-04-2012 01:40 #906525
door V300 register
Je zou even bij DafHobby kunnen informeren, die hebben wel revisiesetjes in het assortiment staan voor remklauwen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-04-2012 13:42 #906537
door Wouter Borsje
@ Arjen; Dank je!
De buitenkant van de zuigers heb ik zo goed als mogelijk geschuurd met een heel fijne korrel en daarna gepolijst.
Kabinets werk, die ken ik nog niet, wat houd dat in?
Ik hoop in ieder geval dat met de gereviseerde remklauwen het wel een recht door het midden kabinet word i.p.v rechts of links, een naar ??n kant trekkende auto bij remmen lijkt me maar niets.
@Marcel; bedankt voor de tip, dat is inderdaad ook precies waar ik ze wil gaan bestellen, evenals de remslangen, is alles aan de voorkant voor wat betreft de 'remmerij' maar klaar straks.
En daarna de remklauwen die er vanaf komen weer reviseren om te bewaren als reserve set.
Dat is dan voor volgende maand, eerst de cvt riemen bestelling bij Robbert-Jan rond maken en dan eens zien of ik ze er zelf op krijg.
Ook neem ik (mits ik het niet vergeet..) dan natuurlijk weer de camera mee om er een zo goed mogelijke foto reportage van te maken.
De buitenkant van de zuigers heb ik zo goed als mogelijk geschuurd met een heel fijne korrel en daarna gepolijst.
Kabinets werk, die ken ik nog niet, wat houd dat in?
Ik hoop in ieder geval dat met de gereviseerde remklauwen het wel een recht door het midden kabinet word i.p.v rechts of links, een naar ??n kant trekkende auto bij remmen lijkt me maar niets.

@Marcel; bedankt voor de tip, dat is inderdaad ook precies waar ik ze wil gaan bestellen, evenals de remslangen, is alles aan de voorkant voor wat betreft de 'remmerij' maar klaar straks.
En daarna de remklauwen die er vanaf komen weer reviseren om te bewaren als reserve set.
Dat is dan voor volgende maand, eerst de cvt riemen bestelling bij Robbert-Jan rond maken en dan eens zien of ik ze er zelf op krijg.
Ook neem ik (mits ik het niet vergeet..) dan natuurlijk weer de camera mee om er een zo goed mogelijke foto reportage van te maken.
Moderators: Mark Smeets