show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-04-2012 19:37 #903281 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Zo, weet je ook waar je aan toe bent ;) Enige wat me dan verbaast is.. dat er nog geen haarscherpe foto's beschikbaar zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-04-2012 20:29 #903293 door V300 register
jahoor, hij gaat ook een keer zn topspeed testen.... loopt er acuut een riem af... oh oh oh :humor:

het trillen is inderdaad een indicatie dat er al ??n of meerdere blokjes losgebroken waren uit de riem, dus goede kans dat het gewoon zn tijd was.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-04-2012 21:18 #903307 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Hahaha ja precies wat ik dus ook dacht he: "ga ik ook eens een "stress-test" doen, geeft meteen een riem de brui eraan". :hmmz:

Ja inderdaad Wouter, ik was zoals gezegd al blij dat het NU gebeurde en niet als we in september midden in Frankrijk zitten later dit jaar, ik zie het ondanks de kosten die het met zich meebrengt dus nog wel relatief gezien als een positief iets.

@Mastertje, ja dat ging toch net even te snel allemaal om er ook nog een foto (laat staan haarscherp) van te maken, was wel een raar gezicht in de achteruitkijkspiegel kan ik je melden :wtf:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-04-2012 23:31 #903320 door V300 register
vroeger, nu spreek ik over medio jaren '90, kon je nog wel eens restanten van varioriemen tegenkomen op de vluchtstrook en in de berm.

minder vaak dan dat je nu flarden vrachtwagenband ziet liggen, maar toch... tegenwoordig wordt er wel ijveriger opgeruimd door rijkswaterstaat!

voor zo'n relatief klein iets als een varioriem moet je idd niet gaan stoppen op de vluchtstrook en teruglopen etc.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-04-2012 15:13 #903334 door Wouter Borsje
Ik zag in de spiegel al dat de riem netjes op de vluchtstrook was beland, er reed gelukkig ook niemand achter me op dat moment, je zult zo'n riem maar op je grill/voorruit krijgen...

Ik heb al even contact gehad met Robbert-Jan voor een setje nieuwe, word kiezen tussen recentelijk geleverde Scantech riemen, een setje Roullunds uit 2006 of Volvo riemen die hij kan bestellen waarvan de productie datum niet bekend is.

Mijn eerste voorkeur gaat eigenlijk uit naar de Scantech riemen, ik weet niet wat de kwaliteit daarvan is maar ze zijn in ieder geval recentelijk geproduceerd, maakt het veel uit dat de Roullunds in 2006 geproduceerd zijn?

Keuze's, keuze's....wat zal ik doen, kunnen jullie me een beetje helpen bij het maken van die keus?

Ik moet nu toch geld gaan uitgeven en wil dan graag een weloverwogen keus maken zodat ik weer een paar jaar vooruit kan.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2012 15:44 #903339 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Vervelend van je varioriem Wouter! Maar wat je zegt, beter nu dan als je ergens op vakantie bent en het gebeurt...

Mijn ervaringen met scantech zijn niet echt goed. Budgetmerk en daardoor aantrekkelijk, maar toch slechtere kwaliteit. Ik heb het nu wel over onderdelen vand e wielophanging van een 850. Draagarm die al 2x vernieuwd is in 3 jaar tijd (Scantech), een kogelgewricht en nog een of ander stangetje dat gewoon doormidden brak na 2 jaar.
Nu weet ik natuurlijk niet of de matige kwaliteit ook geldt voor varioriemen, maar wellicht heb je iets aan deze "tip". Voor ons was het in ieder geval duidelijk; "liever de dealer" :)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-04-2012 16:22 #903341 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

volvofiel;197872 schreef : Mijn ervaringen met scantech zijn niet echt goed. Budgetmerk en daardoor aantrekkelijk, maar toch slechtere kwaliteit. Ik heb het nu wel over onderdelen vand e wielophanging van een 850. Draagarm die al 2x vernieuwd is in 3 jaar tijd (Scantech), een kogelgewricht en nog een of ander stangetje dat gewoon doormidden brak na 2 jaar.

Draagarmen zijn bij de 850 en zeker de T5 wel een bekend probleem he. Voor een T5 is het eigenlijk een standaard APK punt..
Maar mijn ervaring met scantech achterlichten zijn ook slecht. printplaat die er los in lag, chroom dat met luchtbelletjes erop was geplakt ipv echt chroom.. etc.
Ik zou normaal voor de Volvo-riemen gaan, maar aangezien de productiedatum niet bekend is vind ik het ook een moeilijke keuze..

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-04-2012 17:41 #903345 door Wouter Borsje
Dat draagarmen verhaal bij de 850's is me inderdaad bekend vanuit het 850 forum, maar ja een fabrikant(?) die zoveel producten levert daar kan natuurlijk een 'misser' tussen zitten, ik weet ook niet hoeveel invloed Scantech heeft op de gebruikte materialen en hoeveel kenneis ze daarvan zelf in huis hebben.

De wat mindere ervaringen maken de keus desalniettemin wel lastiger, misschien dan toch maar gaan voor de Volvo riemen....?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2012 19:40 #903351 door V300 register

v0lv0freak;197874 schreef : Draagarmen zijn bij de 850 en zeker de T5 wel een bekend probleem he. Voor een T5 is het eigenlijk een standaard APK punt..
Maar mijn ervaring met scantech achterlichten zijn ook slecht. printplaat die er los in lag, chroom dat met luchtbelletjes erop was geplakt ipv echt chroom.. etc.
Ik zou normaal voor de Volvo-riemen gaan, maar aangezien de productiedatum niet bekend is vind ik het ook een moeilijke keuze..

Mwoah, beetje nuanceren hoor;) De originele gaan toch gemiddeld 150000 mee hoor, ook op de T-5,T-5R of de R, ik heb de keuze gemaakt voor Meyle HD, niet goedkoop, maar snaar strak, voor de stabilisatoren heb ik alles IPD, maar das mijn eigen gevoel.
Origineel is altijd goed. Maar heb ook scanpech's gemonteerd die gewoon 60000 km lopen, en nog in prima staat zijn hoor;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2012 19:41 #903352 door V300 register

Wouter76;197878 schreef : Dat draagarmen verhaal bij de 850's is me inderdaad bekend vanuit het 850 forum, maar ja een fabrikant(?) die zoveel producten levert daar kan natuurlijk een 'misser' tussen zitten, ik weet ook niet hoeveel invloed Scantech heeft op de gebruikte materialen en hoeveel kenneis ze daarvan zelf in huis hebben.

De wat mindere ervaringen maken de keus desalniettemin wel lastiger, misschien dan toch maar gaan voor de Volvo riemen....?

Heel eerlijk gezegd ging ik voor de nieuwste, en dat zijn dus de scantech's, maar ja das dan weer mijn keus;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC