show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-08-2012 18:44 #911292 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik ben een aardig eind gekomen vandaag Maurits, en net weer terug, morgen nog even verder en dan natuurlijk het spannende moment of alles weer goed functioneerd en er niets lekt.

Misschien maak ik van het hele gebeuren nog een how-to als daar belangstelling voor is (vervangen koelslangen, thermostaat, radiateur inclusief thermoswitch)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-08-2012 20:21 #911359 door Wouter Borsje
Zowwww, dat is ook weer gedaan!

Vanmiddag de klus afgemaakt, alles zit weer op z'n plekkie en zoals het er na het warmdraaien en af en toe wat gas geven uitziet is alles tot op heden lekvrij.

Gaan we meteen maar over op de plaatjes;

Beetje (kalk)aanslag in het expansie vaatje:

Na het spoelen alles af laten lopen en het expansievat en ruitensproeierreservoir verwijderd, daar wachte me een 'leuke' verrassing:

De kvs zag er na drie jaar nog wel redelijk uit:

De oude radiateur had zijn beste tijd duidelijk wel gehad:

Alle slangen verwijderd en daarna de radiateur, wat overblijft is de volgende aanblik:

Een 'kale" waterpomp

Het vuile plaatwerk onder het ruitensproeierreservoir schoongemaakt, en het ruistduiveltje lachte me sadistisch toe....:

Het was weer heel even oud en nieuw:

Zo zie je meteen mooi het verschil tussen de 'dunne' en de 'dikke' radiateur.

Aangezien de nieuwe radiateur dus wat losser in de montage steunen komt te zitten ben ik even creatief bezig geweest met fietsband en schaar:

En op z'n plekkie:

Nieuwe thermoswitch erin:

Het ev en rsr schoongemaakt in vaatwasser en met wat ontkalker gespoeld:

De nieuwe slangen en slangklemmen gemonteerd, tijd om er wat verse koelsap in te gieten:

Even de dop eraf laten, motor starten en dan even wachten tot de thermostaat open gaat, dan nog wat plaatjes van na de 'operatie' :

De oude slangen nog even bij elkaar gelegd, bedankt voor 24 jaar trouwe dienst!!!

En last but not least; een tevreden eigenaar :)

Nu nog even op zoek naar het stukje slang dat van het expansievat naar de radiateur loopt (is overigens 15 mm ? intern en 500 mm lang)

Dan is het helemaal af, komend weekend een ritje van 90 km (totaal 180), de gereedschapskist, paar slangklemmen en kvs gaan uit voorzorg toch maar even mee... ( ik herinner me nog heel goed de uren wachten op de ANWB dire jaar geleden, dat wil ik graag voor zijn mocht er alsnog iets mis gaan)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2012 21:25 #911363 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mooie update Wouter! Was ook hard nodig zo te zien, goed dat je er op tijd bij bent :)

Misschien een leuk idee om eens nieuwe nummerplaten te laten maken, en dan de luxe versie met opgelegde letters? Staat je witte spiegel wel goed denk ik :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-08-2012 21:49 #911367 door Wouter Borsje
Bedankt en grappig dat je dat zegt over de kentekenplaten Joost, opgelegde letter kenteken platen is iets wat zo af en toe ook mijn gedachten bezighoud omdat het me ook heel mooi lijkt, aan de andere kant is het misschien toch meer iets voor de grotere en vooral luxerere automobielen, ben ik nog niet helemaal uit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2012 21:55 #911368 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mooi werk Wouter.

Nog eentje voor de perfectielijst: de achterbumper.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-08-2012 22:34 #911375 door Wouter Borsje
Dank je Niels!

Ja die achterbumper is me ook een doorn in het oog, als de trekhaak gemonteerd gaat worden wil ik eens even kijken of ik daar nog wat mee kan (als je zo'n bumper los in je handen hebt flext hij immers ook al alle kanten uit.)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2012 00:22 #911380 door V300 register
Netjes! Heb je nog iets tegen het roestduiveltje gedaan onder het reservoir?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-08-2012 13:57 #911394 door Wouter Borsje
Dank je Steven!

Ik heb het voor nu maar even zo gelaten omdat ik momenteel even de tijd en middelen niet heb, dat zal samen met andere roestplekken op een later moment gaan gebeuren, dat kan helaas nog wel even gaan duren omdat ik de geldkraan voorlopig dichtzet v.w.b. de 340.
(vanaf en inclusief de aankoop in mei 2008 zit er nu voor precies ? 7000,- in aan modificatie's/onderhoud/reparatie/gereedschap en onderdelen)

Vanaf lente/zomer 2013 weer eens verder plannen gaan maken afhankelijk van mijn financi?le situatie op dat moment, tot die tijd natuurlijk het noodzakelijke onderhoud maar verder hoop ik dat ie het even zonder teveel aandacht even een tijdje red.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2012 14:28 #911401 door V300 register
Da's weer mooi werk! In de toekomst moet ik dat ook maar eens gaan doen geloof ik. :halo:
Wat nog een goedkope tijdelijke behandeling is en verdere roestvorming toch grotendeels voorkomst is opschuren, ontroesterspul erover en dan even primeren, dan heb je in iedere geval geen zorgen dat de roest zich uitbreid, scheelt op de langer termijn weer ?'s

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-08-2012 14:31 #911403 door Wouter Borsje
Dank je Maurits en bedankt voor de tip!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC