show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-02-2012 20:47 #900965
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Omdat de lente er weer aankomt ben ik eens begonnen met het licht polijsten en in de wax zetten van de GLT wielen, schoonmaken was al eerder gedaan dus kon ik meteen beginnen.
Zo kunnen ze er weer een lente+zomer tegenaan.
Nu verder met het uit elkaar halen van de door Wim verstrekte remklauwen en ze dan met diverse staalborstels in de boormachine bewerken om ze weer roestvrij te krijgen en ook als voorbereiding op een vers laagje hitte bestendige verf.
Zo kunnen ze er weer een lente+zomer tegenaan.
Nu verder met het uit elkaar halen van de door Wim verstrekte remklauwen en ze dan met diverse staalborstels in de boormachine bewerken om ze weer roestvrij te krijgen en ook als voorbereiding op een vers laagje hitte bestendige verf.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2012 21:55 #900978
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wouter, ik zou eerst de zuigers eens uit de remklauwen trekken en kijken of de wanden (zowel van de zuigertjes als van de klauwen zelf) nog onbeschadigd en roestvrij zijn. Als er diepe krassen, beschadigingen of ingeputte roest zit(ten), kun je de klauwen niet meer gebruiken en het zou zonde zijn als je er dan al een x aantal uren aan besteed hebt om ze mooi op te poetsen o.i.d.
Je kunt zeer oppervlakkige beschadigingen nog wel proberen te herstellen door lichtjes te "schuren" met staalwol, maar het blijft toch twijfelachtig.
Als je de zuigertjes weer terugbouwt, kun je de wanden het beste invetten met ATE Bremszylinder pasta (blauwe tube).
Je kunt zeer oppervlakkige beschadigingen nog wel proberen te herstellen door lichtjes te "schuren" met staalwol, maar het blijft toch twijfelachtig.
Als je de zuigertjes weer terugbouwt, kun je de wanden het beste invetten met ATE Bremszylinder pasta (blauwe tube).
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-02-2012 22:48 #900983
door Wouter Borsje
Dat gaat ook gebeuren Joost, eerst de remklauwen compleet demonteren en de staat van zuiger en cilinder bekijken, en eens zien of de ontluchtingsnippels er met goed fatsoen uit willen komen.
Ondertussen heb ik al het ??n en ander aan informatie opgezocht over het reviseren van remklauwen, licht opschuren met korrel 1000/1500 schijnt ook goed te gaan om hele lichte beschadigingen en roest/vuil weg te krijgen.
Eerst eens verzinnen hoe ik de zuigers eruit kan krijgen, even ergens langsgaan voor wat perslucht denk ik maar, hoewel een beetje creatief met de fietspomp stoeien misschien ook wel werkt.
In ieder geval bedankt voor de tips Joost!
Ondertussen heb ik al het ??n en ander aan informatie opgezocht over het reviseren van remklauwen, licht opschuren met korrel 1000/1500 schijnt ook goed te gaan om hele lichte beschadigingen en roest/vuil weg te krijgen.
Eerst eens verzinnen hoe ik de zuigers eruit kan krijgen, even ergens langsgaan voor wat perslucht denk ik maar, hoewel een beetje creatief met de fietspomp stoeien misschien ook wel werkt.
In ieder geval bedankt voor de tips Joost!
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 23:35 #901068
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Leg een grote ring-steeksleutel tegen over de zuiger. Als je hem eruit perst kan hij er nog best hard uitknallen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
01-03-2012 14:22 #901088
door Wouter Borsje
Bedankt voor de tip Laurens, ik zal er voor zorgen dat 'iets' de zuiger opvangt als hij er uit komt poppen/knallen, ik blijf er in ieder geval met mijn vingers uit de buurt...:yesyes:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
01-03-2012 22:08 #901133
door Wouter Borsje
Vanavond alvast bij ??n remklauw wat delen gedemonteerd, remslang, ontluchtingsnippel en de stofhoes liggen er af.
Het leek eerst even muurvast te zitten maar na wat WD40 gebruikt te hebben en even in laten werken kwam het na wat overtuiging toch los.
De ontluchtings nippel:
Stofhoesje:
En wat er toen zichtbaar werd:
Aansluiting van de remslang:
Het leek eerst even muurvast te zitten maar na wat WD40 gebruikt te hebben en even in laten werken kwam het na wat overtuiging toch los.
De ontluchtings nippel:
Stofhoesje:
En wat er toen zichtbaar werd:
Aansluiting van de remslang:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-03-2012 11:52 #901159
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wouter, zou je mij die foto van mijn bolide in high-res willen sturen?
Mijn naam, aan elkaar gevolgd door @ gmail. com. En zoals in mijn bericht stata, niet vliegenthatt maar hart.
Btw, toen ik achter je reed van de ALV zag ik rechtsvoor iets een beetje los hangen onder je auto. Kon niet meteen bedenken of zien wat het was. Misschien kan je zelf ff een blik onder de auto werpen.
Mijn naam, aan elkaar gevolgd door @ gmail. com. En zoals in mijn bericht stata, niet vliegenthatt maar hart.
Btw, toen ik achter je reed van de ALV zag ik rechtsvoor iets een beetje los hangen onder je auto. Kon niet meteen bedenken of zien wat het was. Misschien kan je zelf ff een blik onder de auto werpen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
02-03-2012 14:24 #901169
door Wouter Borsje
Ga ik doen Jos, wat jij hebt gezien onder mijn auto is de motor afscherm plaat die op ??n plek wat naar beneden hangt omdat de plaat niet echt ehh fris meer is.
Bedankt voor je oplettendheid Jos!
Bedankt voor je oplettendheid Jos!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-03-2012 19:33 #902608
door Wouter Borsje
Afgelopen vrijdag de 340 even gewassen en de GLT wielen er weer onder gemonteerd:
Meteen even de bandenspanning gecontroleerd en na 110 km gereden te hebben nog een keer met de momentsleutel de moeren aangehaald.
Bij het er af liggen van de achterwielen meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt om foto's te nemen van de wielkasten:
Links achter....
Eerst eens wat stuivers bij elkaar sprokkelen en dan hopelijk volgende zomer toch echt eens wat laten doen aan dit probleem, wat eerst flinke roest was is nu een gat geworden, dat maakt de prioriteit weer eens stuk hoger.
Nog wat andere rotte plekjes:
De aansluiting op de achterste demper is ook niet geheel fris meer:
En schokbreker rubbers die wel eens vervangen mogen worden:
Dan nog even de secundaire bak, aan de linkerkant zijn na het schoonmaken vorig jaar weer wat 'zweet' sporen van vermoedelijk de keering te zien:
Aanstaande vrijdag ga ik even naar de Volvo dealer om de bakolie in primair en secundair te laten controleren/bijvullen.
Rechts is nog alles mooi droog:
De remmerij aan de voorkant zoals het er nu uit ziet:
Beetje gegroefde schijven.
Links achter mist er iets....(detail, maar toch) :
Van de te reviseren remklauwen ondertussen de zuigers gepolijst:
En de remzadels en klauwen met staalborstels bewerkt:
Nu verder schuren van grof naar middelfijn en dan spuiten in zilver (hittebestendig)
Meteen even de bandenspanning gecontroleerd en na 110 km gereden te hebben nog een keer met de momentsleutel de moeren aangehaald.
Bij het er af liggen van de achterwielen meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt om foto's te nemen van de wielkasten:
Links achter....

Eerst eens wat stuivers bij elkaar sprokkelen en dan hopelijk volgende zomer toch echt eens wat laten doen aan dit probleem, wat eerst flinke roest was is nu een gat geworden, dat maakt de prioriteit weer eens stuk hoger.
Nog wat andere rotte plekjes:
De aansluiting op de achterste demper is ook niet geheel fris meer:
En schokbreker rubbers die wel eens vervangen mogen worden:
Dan nog even de secundaire bak, aan de linkerkant zijn na het schoonmaken vorig jaar weer wat 'zweet' sporen van vermoedelijk de keering te zien:
Aanstaande vrijdag ga ik even naar de Volvo dealer om de bakolie in primair en secundair te laten controleren/bijvullen.
Rechts is nog alles mooi droog:
De remmerij aan de voorkant zoals het er nu uit ziet:
Beetje gegroefde schijven.
Links achter mist er iets....(detail, maar toch) :
Van de te reviseren remklauwen ondertussen de zuigers gepolijst:
En de remzadels en klauwen met staalborstels bewerkt:
Nu verder schuren van grof naar middelfijn en dan spuiten in zilver (hittebestendig)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-03-2012 19:36 #902609
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Hmm, ook gij brutus

Moderators: Mark Smeets