Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
- V300 register
- Verbannen
-
Mag ik vragen waar het revisiesetje voor de remklauwen vandaan komt? Dat wil ik ook nog eens gaan doen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Het revisie kitje is te bestellen bij dafhobby , iets wat ik dus ook nog moet gaan doen straks als de remklauwen en zadels klaar zijn.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
.....daar werd ik ietsiepietsie minder vrolijk van, eerst wat gerommel uit het achteronder en een klap (niet echt heel hard maar toch..) en daar lag de linker riem al smeulend mij voorgoed uit te zwaaien met rooksignalen....
Dat was wel even schrikken maar wist gelukkig ook dat je op ??n riem nog wel rustig door kunt rijden.
Op de eerste de beste parkeerplaats eerst maar eens de cvt zo goed als gaat visueel ge?nspecteerd en de slangetjes op de emvk weer terug gewisseld naar hun originele positie.
De rest van de reis over zo'n 70 km heb ik dus met 80 km/h afgelegd, en heeeel rustig na rotondes en verkeerslichten weer opgetrokken.
Dat word dus al mijn geld bij elkaar schrapen een paar nieuwe roullunds bestellen en gelukkig weet het Volvo garage team hier in Deventer nog hoe zo'n set op de cvt moeten leggen (slaakt zucht van verlichting)
Eigenlijk prijs ik mijzelf nog een beetje gelukkig dat dit nu is gebeurt en niet als we in september op vakantie zijn in Frankrijk.
Hopelijk hebben de cvt lagers in het secundair al rijdend op ??n riem niet teveel op hun kleuten gehad...(Anjo of Wouter, kunnen jullie daar wat over zeggen wellicht?)
Al met al zaten deze riemen er bij de aankoop 4 jaar en 30.000 km geleden al op dus wie weet hoeveel (vooral) meer jaren en kilometers ze al achter de kiezen hebben, als het met deze 'stress-test' niet was gebeurd dan vast later wel een keer.
Nu rijd ik doorgaans heel rustig en op de snelweg doorgaans zo'n 100 km/h, als ik een wat steviger rijstijl had was het misschien al wel eerder gebeurt.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
punkazz;197797 schreef : Aj, das balen zeg! Maar goed, met nieuwe riempjes kun je weer heel lang doen.
Dat hoop ik ook Steven, in ieder geval weer 4 jaar.
AvdAkker;197809 schreef : nee hoor, die krijgen amper meer slijtage als wanneer er 2 riemen zijn. niets aan de hand
Dank je Anjo, dat stelt me gerust.
Op het forum had ik al wat soortgelijke ervaringen gelezen zojuist, het schijnt vaker voor te komen :rolleyes:
En ik las daarmee ook al dat het voorzichtig verder rijden (vooral bij optrekken vanuit stilstand) geen probleem is, toch zal het enige ritje met die ene riem nu die naar de garage zijn eind deze maand, gelukkig waren alle langere ritten van deze maand al achter de rug.
Het valt me nog mee dat de afdekplaat er nog net zo onder hangt als dat deze als was (niet helemaal 100% meer)
De hele riem is er in ??n keer onderuit komen slingeren, geen achtergebleven stukken voor zover ik heb kunnen zien, wat ik wel opvallend vond was de stevige rookpluim die van de kapotte riem afkwam (was wss al aan het slippen) en het viel me ook op dat de auto nogal trilde rond de 120 bij het accelereren terwijl ik weet dat de wielen prima gebalanceerd zijn, dat was vast al een voorteken.
- V300 register
- Verbannen
-