show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 22:51 #754906
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Piep, dienstbericht; meneer Kloosterman ik geef de spullen zondag aan Niels of Anjo mee; einde dienstbericht, Piep.
Mooi topic van Anjo.
Mooi topic van Anjo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 22:51 #754907
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
die bus nr 15 kan ik niet echt thuisbrengen,
en eerlijk gezegd denk ik niet dat er ruimte is voor een dergelijk verloopstukje, ook de samenhang van onderdeel 12-11-10 is bij mij anders (1 dopje met een vierkant gat erin voor de meenemer) en dit laatste maakt een splitpen nr 13 totaal overbodig.
ik volg um ff niet meer
zal morgen nog is kijken of ik in de grote doos van wielophangingdelen meer meenemers heb liggen, een setje van een vdo type MOET er bij liggen, en alst goed is heb ik ook nog een 2e handse vdo kabel errugus liggen..
en eerlijk gezegd denk ik niet dat er ruimte is voor een dergelijk verloopstukje, ook de samenhang van onderdeel 12-11-10 is bij mij anders (1 dopje met een vierkant gat erin voor de meenemer) en dit laatste maakt een splitpen nr 13 totaal overbodig.
ik volg um ff niet meer
zal morgen nog is kijken of ik in de grote doos van wielophangingdelen meer meenemers heb liggen, een setje van een vdo type MOET er bij liggen, en alst goed is heb ik ook nog een 2e handse vdo kabel errugus liggen..
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 22:56 #754910
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
AHA! Ik heb even de magazijnman in huis er bij geroepen. Volvo heeft het ooit gewijzigd. Er waren inderdaad dunnere en dikke kabel. De dunne braken te snel waardoor Volvo op een gegeven moment de dikkere kabels is gaan leveren. Hierbij hebben ze de bevestiging ook gewijzigd. Zoals te zien verschil bovenste en onderste plaatje. En wat we nu missen is een aantal onderdeeltjes van het onderste plaatje. Volgens mij 10 en 11? Maar dat moeten we even nader onderzoeken.
Edit: @ Erik, ik kom zondag ook mee
Met Niels!
Edit: @ Erik, ik kom zondag ook mee

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 23:04 #754915
door Anjo van den Akker
hee, die nr 10 kan ik eigenlijk wel thuisbrengen. dat wordt morgen ff graven tussen de onderdelen, nummer 14 > check, dat is het onderdeeltje van de foto's!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2009 00:28 #754922
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Het is dus duidelijk dat het probleem niet enkel bij mij bestond, wat een opluchting is dat, want ik begon al te denken dat ik technisch gewoon volledig onkundig was! Denk dat het idd iets is met de meenemer, want daar ligt het grote probleem! Net als bij Anjo, past de mijne er ook niet in, dus ik krijg hem ook niet ver genoeg in de veerpoot!
Ik rijd morgen ook alsnog even langs de dealer die mij de kabel heeft geleverd, die wist er duidelijk meer van! Zal daar is gaan luisteren en dan weten we direct wat voor handen is bij de dealers!
Ik rijd morgen ook alsnog even langs de dealer die mij de kabel heeft geleverd, die wist er duidelijk meer van! Zal daar is gaan luisteren en dan weten we direct wat voor handen is bij de dealers!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2009 17:47 #755014
door V300 register
Ok, zoals beloofd heb ik meer nieuws na mijn bezoekje bij de dealer. Zoals ik al had gezegd moet er idd een onderdeeltje gewisseld worden, de meenemer zoals ik al vermoede. Deze is breder en zal dus voldoende plaats bieden voor de bredere kabel!
Ik heb vandaag opdracht tot bestelling gegeven, dus ik zal het binnenkort in mijn bezit hebben! Dan post ik ook ineens de productcode en dan kan je bij de dealer gerichter gaan bestellen!
Verder kreeg ik van die dealer ook schitterend nieuws, als ik met een lijstje voor onderdelen kwam, dan kon ik ze krijgen aan de helft van de prijs. Binnenkort maar is een verlanglijstje maken! Ook bij een tweede dealer gelijkaardig nieuws gekregen, ik vond het al bij al een geslaagde dag ondanks de benzine die ik verreden heb om wat info!
Ik heb vandaag opdracht tot bestelling gegeven, dus ik zal het binnenkort in mijn bezit hebben! Dan post ik ook ineens de productcode en dan kan je bij de dealer gerichter gaan bestellen!
Verder kreeg ik van die dealer ook schitterend nieuws, als ik met een lijstje voor onderdelen kwam, dan kon ik ze krijgen aan de helft van de prijs. Binnenkort maar is een verlanglijstje maken! Ook bij een tweede dealer gelijkaardig nieuws gekregen, ik vond het al bij al een geslaagde dag ondanks de benzine die ik verreden heb om wat info!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2009 17:54 #755017
door V300 register
Anjoooooooooooo?
Wanneer komen er weer sleutelfoto's aan? Met turbo........intercooler.......rubber..............koni's................enz?
Wanneer komen er weer sleutelfoto's aan? Met turbo........intercooler.......rubber..............koni's................enz?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2009 18:07 #755021
door V300 register
Volgens mij is Anjo eerst aan het onderdelensparen! Dacht dat hij eerst alles wou hebben liggen voor hij begon!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2009 18:20 #755028
door Anjo van den Akker
tsjah, ik kon het niet laten om in dit topic al wat tipjes van de sluier te geven en de blauwe voor te stellen, maar er komt een nieuw topic voor de T-ombouw, omdat dat ook de projectauto betreft:) zodra ik bezig kan gaan met de turbo conversie.
@ karsten, ik wilde de benodigde accesoires klaar hebben liggen om de T veilig op de weg te brengen (alsin perfecte remmen en een goed onderstel) daarnaast heb ik iig al tig onderdelen etc liggen wat er wel op komt, maar nog niet prioriteit heeft:)
dus buijs, whatabout de coilover plannen?
@ karsten, ik wilde de benodigde accesoires klaar hebben liggen om de T veilig op de weg te brengen (alsin perfecte remmen en een goed onderstel) daarnaast heb ik iig al tig onderdelen etc liggen wat er wel op komt, maar nog niet prioriteit heeft:)
dus buijs, whatabout de coilover plannen?

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-02-2009 12:45 #755122
door V300 register
de tekening laat dus 2 verschillende inbouwsituaties zien:
- oude constructie met het dunne kabel uiteinde
hierbij zijn onderdeel 14, 11 en 13 in gebruik
- nieuwe constructie met dikker kabel uiteinde
en die bestaat uit de onderdelen 10, 15, 16, 11 en 12
althans ik neem aan dat 11 in beide situaties gebruikt wordt.
- oude constructie met het dunne kabel uiteinde
hierbij zijn onderdeel 14, 11 en 13 in gebruik
- nieuwe constructie met dikker kabel uiteinde
en die bestaat uit de onderdelen 10, 15, 16, 11 en 12
althans ik neem aan dat 11 in beide situaties gebruikt wordt.
Moderators: Mark Smeets