show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2009 21:49 #754631 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
[ATTACH]1293[/ATTACH]

dit moet hem zijn

man, een beetje focussen was er ook niet bij blijkbaar:S

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2009 09:03 #754673 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Ik zeg: macrofunctie:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2009 12:08 #754691 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Ik zeg dan maar de spiegelreflex (na klauwen wassen) en zelf scherp stellen... (moet je wel zoiets hebben ;) )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2009 12:29 #754698 door V300 register
nou, voor een quick&dirty foto'tje is een macrofunctie genoeg lijkt me ;)
en mijn non-spiegelreflex kan ook manuele focus hoor (en niet met stomme knopjes, gewoon een ring op de lens)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2009 13:12 #754702 door Anjo van den Akker
zeg, open een topic over camera's in het caf? ofzo :humor:

vanmorgen heb ik waarschijnlijk een record gemaakt! een burnout van 1,5 km lang:D het was ??n grote ijsbaan tussen benschop en ijsselstein, en daar heb ik heerlijk misbruik van gemaakt!:D:D:D onvoorstelbaar dat je op ijs/ijzel alsnog zo gruwelijk veel controle hebt bij redelijk hoge snelheid drifts, heerlijk!!

vanmorgen verder richting joost op de snelweg bij constant 140 ineens de econometer vol in 't rood, en moest meer gas geven om op gang te blijven. carb ff bevroren dus:+ een stuk vol gas door blijven rijden (dan doet ie 't wel) en zeg maar 5 min later was het weer over en deed de economymeter ook weer normaal. kom er net achter dat 't stukkie defrosterslang los hing

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2009 16:24 #754736 door V300 register

AvdAkker;88640 schreef : [ATTACH]1293[/ATTACH]

dit moet hem zijn

man, een beetje focussen was er ook niet bij blijkbaar:S

Goed genoeg en blijkbaar is het dezelfde als ik heb liggen, zijn idd nog leverbaar bij de dealer... Ik vroeg het gewoon omdat deze er toch net iets anders uitzag dan de orignele... Dus conclusie deze zou gewoon moeten passen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2009 18:12 #754789 door V300 register
Ben net met de kabel aan de slag gegaan, is exact dezelfde dan die van Anjo en raad eens! Die past niet! Zoals ik in mijn eigen topic al had aangegeven had ik vermoeden dat het uiteinde dikker was dan het origineel (meten is weten en dat bleek de schuifmaat te bevestigen!)
Nu heb ik heel de zooi erin en wil ik het in de naaf schuiven, maar daar komt hij gewoon niet in! Wat ik ook probeer, hij wil er echt niet in! Probleem dus!

Bij het tellerpaneel zit er trouwens bij de kilometerteller-unit een soort wit plastiek verlengstukje, bij mij is deze krom en ik heb hem eruit moeten laten om de kabel toe te laten te draaien! Nu is mijn vraag, is dat stukje essentieel?

Al bij al zit ik dus nu met een probleem dat die kabel niet past, het onderdelennummer is 3207948, dus als iemand hetzelfde nummer heeft, dan vrees ik dat ik ofwel het helemaal verkeerd heb gedaan, of er echt iets fout zit met dit artikel! Wie durft het dan ook nog is proberen?

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2009 18:32 #754795 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Apart... ik heb er ook nog eentje op de plank liggen die volgens mij hetzelfde is. Gewoon ook dat nummer besteld en op de plank gelegd. Lijkt me sterk dat er een fout in zou zitten? Of zit er nog verschil tussen de naaf bij een VDO / Smith tellerset?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2009 18:44 #754800 door V300 register
Ik heb ook duidelijk een VDO-set hoor, maar past echt niet!!! maar je zou de twee is naast elkaar moeten leggen er is echt een groot verschil hoor! Kijk zelf maar!

PS Anjo, sorry dat ik jouw topic gebruik!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2009 18:52 #754803 door Anjo van den Akker
en hoe heb jij die oude losgetrokken?

met of zonder volledige buitenmantel

bij de rode kwam de helft van de buitenmantel niet mee, en zat dus nog in de naaf. bij de andere km teller kabel heb ik gewoon de buitenmantel tot aan het staal weggesneden en toen de zaak in elkaar gebouwd. merk je niets van geen trillende naald ofzo; dat gaat al prima dus.

in principe moet dat gat gewoon helemaal schoon zijn wil de kabel passen, evt met een ruimer het gat netjes schoonmaken, moet ook wel gaan. als het gat echt brandschoon is doe je met monteren wat o-vet of molycote aan de kabel en in de naaf en dan duw je die kabel zo de naaf in.

het belangrijkste is dat de buitenmantel op het einde van de naaf een beetje klemt zodat hij niet kan bewegen, en de uiteindelijke binnenkabel in de meenemer komt van de naaf.

Dendorssers;88815 schreef : PS Anjo, sorry dat ik jouw topic gebruik!

hier heb ik totaal geen problemen mee, dit gaat tenminste nog serieus over een 340.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC