show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 20:22 #753836 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
vrachtwagenaccutje a 180Ah is niet rendabel, dat krijg je nooit volgeladen met een 50A dynamotje, dat is overigens de kleinste die we hebben, we gaan tot 280Ah, en dan heb je er vanzelfsprekend 2 nodig voor de 24V:D

ik denk eerder aan de normale50A dynamo voor de std systemen + 40Ah accu, en een extra 50/60/70A dynamo voor een gelaccu van 70/80Ah en een condensator van 3tot 6 farad. deze systemen elektrisch compleet gescheiden te voorkomen dat de accu's elkaar leegtrekken door potentiaalverschil;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 20:48 #753845 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Sorry als ik er even tussendoor kom breken, maar kun je niet net als een Nekaf gewoon twee accu's erin zetten (24V) met extra zware dynamo?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 20:52 #753846 door Anjo van den Akker
24v vinden m'n verstekers niet leuk, ennnn de evt spanningsregelaar die je voor dergelijke vermogens er dan tussen moet proppen levert een dusdanig vermogensverlies op dat dit ook niet rendabel is.

de keuze op een 2e elektrisch systeem voor de audio is niet voor niets gevallen, zelfs met een condensator had ik met de audio toen het er nog in zat last van indimmende koplampen op het moment dat de bass er goed in kwam, erg vervelend bij nachtelijk rijden. deze 2 woofers extra (en 2 versterkers extra) gaan er waarschijnlijk voor zorgen dat ik anders met een knipperlicht rondrij..

en tsjah, het houd je bezig hea;)

het extra gewicht van de audio ga ik waarschijnlijk compenseren door wat meer vermogen uit het blokkie te halen:D ook opgelost dus wahhahaha

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 21:30 #753855 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;87771 schreef : 1 ding is overigens wel zeker, de hele zooi wordt niet ingebouwd voordat ik een setje profi oordoppen heb

Vergeet ook niet om een niergordel te bestellen... :humor:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 21:45 #753865 door Anjo van den Akker

Bodejodel;87823 schreef : Vergeet ook niet om een niergordel te bestellen... :humor:

good point! nier en onderlichaamverstevigings pads zijn volgens mij ook uitbreidingssetjes die je voor de sparco stoelen die ik er in wil hebben kan bestellen. bloed pissen is ook niet fijn:)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 22:00 #753873 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;87833 schreef : bloed pissen is ook niet fijn:)

Sigged! :humor:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 22:44 #753892 door Anjo van den Akker
ouch:D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2009 22:52 #754091 door Anjo van den Akker
vdo glt tellerset alvast op de plank met dank aan jos:)
gloedjenieuwe vdo km kabel lag al op de plank met dank aan kevin:)
ook geregeld dus!

voorlopige planning:

- halverwege feb ombouw cvt naar handbak (erik krijg je zo een pbtje over)

- weer even wennen aan dat schakelen:humor:

- vervolgens eerst nog op de aangeschafte intercooler wachten die gister besteld is (moet verscheept worden vanuit de u.s.), dan eerst kijken hoe ik dat incl oliekoeler en verplaatsing van de radiateur achter de grille ga proppen en daar beugeltjes e.d. voor maak/las en dat alvast redelijk afwerk, en is dat klaar dan gaat vanaf begin maart de T erin. zit voor heel februari al vol qua beunklusjes en de 40 eurige werkweek. als het blok erin ligt dan is het verder een kwestie van intercoolerpijpwerkstelsel pas maken, het een en ander aan slangenwerk wat anders leggen, en rondcrossen maar:)

- het amper 63000 kmers tellende blok wat nu in de blauwe ligt gaat uit elkaar, wordt samengebouwd met nieuwe pakkingen, krukaskeerringen (huidige allebei lek), krijgt een gereviseerde carburateur, nieuw likkie verf en een uitgebreide beurt en wordt dan vervolgens in volle volledigheid gewisseld met het blok in de rode. toch weer een ton minder kmers (en dat blok heeft helaas ook lekkende krukaskeerringen, anders had dat blok lekker mogen blijven zitten!)

- als de blauwe met T rijdt, eerst de elektronische snufjes aanpakken.
o.a. toerenbegrenzer, een grote range metertjes voor op het dashboard en aan de a-stijl. ook zo'n heerlijk foute gigantische 4 inch tachometer met shiftlight! en zit te twijfelen over een elektronische boostcontroller, in principe valt dat aan te passen naar een mechanische regeling, maar dat betekend een bestaand produkt wat al fors geprijsd is ombouwen, waar ik niet echt veel zin in heb..

- dan genieten van de vermogenswinst en de rekening volknetteren met geld voor het overspuiten en de dinitroll behandeling.

BROAAAAAAAAAAAR PSSSSJ!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
03-02-2009 22:59 #754095 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
Wanneer kunnen we de BROAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARPSSSSST ongerveer rijdend verwachten? :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2009 23:23 #754106 door Anjo van den Akker
daar doe ik geen directe uitspraak over, ik hoop begin april het beesje als T rijdend te hebben:) als de tijd het toelaat.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC