show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2009 17:55 #753571 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;86724 schreef : hij doet trouwens wat moeilijk met schakelen, op een of andere manier komt de bergrem/kickdown ook maar heel traag in. ik vermoed dat het een en ander tacho/emvk gerelateerd is, maar luie ik die ik ben. ik heb nog geen zin gehad om er naar te kijken.. denk dat ik het setje maar even wissel en in de rode pleur, dan kan ik direct zien wat er rijtechnisch mee mis is (handig joh zo'n toerenteller:D)

Bodejodel;86725 schreef : Inderdaad, luie z*k die je bent! Er komt ook echt nooit iets van de grond bij je! Doe eens iets! :lol:

vandaag even "zin" gehad om er naar te kijken:yeah: al vrij snel was het duidelijk. div onderdeeltjes in de kring tacho-emvk hebben het begeven. volledige unit geswapt en nu schakelt en rijd hij weer prima:) de oude hou ik nog eventjes zo voor bij de technische dag;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2009 22:54 #753620 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
h?h???... eindelijk! :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 18:34 #753804 door Anjo van den Akker
in het kader van zo doen we dat:

yeehaa!yeehaa!yeehaa! 2x 10 inch + 4x 12 inch yeehaa!yeehaa!yeehaa!

er komen 2 versterkers bij wat het totaal aan versterkers op 4 stuks brengt om al dit geweld te voeden:) ongetwijfeld betekend dit dat er ook aan mid en highrange speakers wat extra besteld moet worden, maar het is iig zeker dat het aan de bass niet zal liggen:w00t:

1 ding is overigens wel zeker, de hele zooi wordt niet ingebouwd voordat ik een setje profi oordoppen heb, met 2 woofers ging het al maar net goed...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 18:39 #753808 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
En zelfs die profi oordoppen kunnen niet genoeg zijn, maar dat weet je pas achteraf als je collega zegt; hoorde je die vrachtwagen niet aankomen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 18:46 #753810 door Anjo van den Akker
hahaha, er zit niet voor niets een volumeknop op die radio:D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
02-02-2009 18:50 #753813 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989
to turn the volume up ja :D

Mooi Anjo!

als je ze een beetje tactisch plaatst, dan blazen de sub's je auto wel vooruit :+

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 19:13 #753819 door Anjo van den Akker
de zoektocht naar een passende intercooler lijkt ook voltooid. de gangbare lengte maat van 700 mm is net niet optimaal weg te werken omdat 50% van het koeloppervlak dan direct achter de voorbumper zit, (o.a. ivm locatie koplampen + ophanging voorbumper) en je dan alsnog een rare kutbocht moet maken met je intercoolerslangen...

gelukkig een leverancier gevonden die ze met een breedte van 630 op de aansluitingen kan leveren, en de intercooler zelf heeft alsnog een 3x zo groot werkend koeloppervlak als de std gtt intercooler:) en houdt ook nog eens zat ruimte voor de oliekoeler en leidingen + voldoende flow over voor de radiateur (ook belangrijk). het enige minpunt is de 80mm aansluitingen, maar daar draai ik wel een setje verloopbussen voor (evt wordt dit gelijk de eerste pijp richting de motorruimte.

ohja, over max druk heb ik ook niets te klagen, deze intercoolers zijn gasdicht getest tot 4,5 bar maar schijnen 6 bar ook prima te kunnen verduren;) nog een minpuntje is de prijs, maarja daar leer ik wel mee leven:)

nog een puntje is elektrische fans, al wil ik het eerst met de std fan proberen (past net in het hart van de v-riem)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 19:37 #753823 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;87771 schreef : in het kader van zo doen we dat:

yeehaa!yeehaa!yeehaa! 2x 10 inch + 4x 12 inch yeehaa!yeehaa!yeehaa!

er komen 2 versterkers bij wat het totaal aan versterkers op 4 stuks brengt om al dit geweld te voeden:) ongetwijfeld betekend dit dat er ook aan mid en highrange speakers wat extra besteld moet worden, maar het is iig zeker dat het aan de bass niet zal liggen:w00t:

1 ding is overigens wel zeker, de hele zooi wordt niet ingebouwd voordat ik een setje profi oordoppen heb, met 2 woofers ging het al maar net goed...

Doe effe normaal man!!!!
Dat gaat je echt veel raamrubbers kosten......................;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 20:16 #753831 door Anjo van den Akker

Ovlov 3.6L;87791 schreef : Doe effe normaal man!!!!
Dat gaat je echt veel raamrubbers kosten......................;)

waarom denk je dat ik in de blauwe al geen klapramen wil aan de achterzijde (lucky me, hij heeft al vaste ramen:D)!!

net even vlug zitten rekenen, RMS vermogen gaat straks net wel/net niet over de 3000 watt heen, pieken tegen de 7000. power zat dus..

zal dus ook wat moeten bedenken voor een 2e dynamo:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 20:17 #753832 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic anjo's 340 1.4 variomatic uit 1989

AvdAkker;87799 schreef : waarom denk je dat ik in de blauwe al geen klapramen wil aan de achterzijde (lucky me, hij heeft al vaste ramen:D)!!

net even vlug zitten rekenen, rms vermogen gaat straks net wel/net niet over de 3000 wat heen, pieken tegen de 7000. power zat dus..

zal dus ook wat moeten bedenken voor een 2e dynamo:)

Idd, een 2de dynamo bijzetten en een vrachtwagen-accu achterin voor het opvangen van de stroompieken ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC