Agressie in het verkeer

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2011 22:24 #881519 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Agressie in het verkeer
Succesfull troll is succesfull, in zulke situaties Diede :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2011 22:37 #881525 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Agressie in het verkeer

Niels;180233 schreef : En daarom, nogmaals, gouden tip: NIET gaan zitten treiteren/schoolmeesteren met zo'n hork.

Ik merk dat ik al zin heb om mezelf te gaan verdedigen, sterker nog: ik had al een heel verhaal klaar staan. Maar laat ik maar volstaan met melden dat ik dat zo veel mogelijk doe. Soms lukt dat snel (en veilig!) aan de kant gaan echter niet (direct). En dat bellen: dat laat ik ook alleen maar doen als betreffend figuur het z? bont maakt, dat ik bang ben om 2km later een file in te rijden... die ontstaan is door een kettingbotsing door zijn/haar toedoen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Het is alleen wel jammer dat dat afgelopen half jaar 2x gebeurd is, op hetzelfde stukje snelweg nog wel... (A9)

Oh ja, en we hebben nog een keer gebeld voor iemand die op een rustige zondagavond de compl?te A12 nodig had om de vangrails te kunnen missen....

ZwerverRoodbaard;180236 schreef : Succesfull troll is succesfull, in zulke situaties Diede :+

Wat ik al zei: Prima dat je hard wil rijden, maar houd het veilig. Dankzij van die bumperklevende idioten kan heel Links Nederland steeds weer zeggen: "Zie je wel, dat hardrijden levensgevaarlijk is!!! Omlaag met die snelheid!!! Boe tegen mensen die harder dan 50 rijden, verkeersduivels!!!".

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2011 22:59 #881531 door V300 register
Kijk, de treurnis is dat het heel natuurlijk is dat je zo'n lul een lesje wilt leren, dat het tegen je rechtsgevoel indruist dat iemand die op twee meter van je bumper hangt er zomaar mee wegkomt. Maar je kunt er niets tegen doen. Sterker, je kunt er alleen maar iets mee verliezen als je dat wel probeert. Even ter illustratie dit ouwe Blik op de Weg-filmpje.

[youtube]kWYrb6h6oTQ[/youtube]

De Lancia-rijder krijgt hier tot twee keer toe een braketest omdat hij voor twee seconden de moraalridder wilde uithangen. Heeft hij het gelijk aan zijn kant? Natuurlijk. Maar hij koopt er helemaal niks voor, integendeel, hij komt in een situatie terecht waarbij hij met zijn 1.400 kg wegende klomp staal met een andere 1.400 kg wegende klomp staal op een snelweg in gevecht raakt. Sorry, maar dat is me die drie tellen rechtsgevoel echt niet waard.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2011 23:02 #881534 door V300 register

menneke76;180184 schreef : Moet je eens op de snelweg je richting aangeven om van baan te willen wisselen, geven ze op de linkerbaan veel gas bij zodat je er niet tussenkan. Dus ja, ik wring hem er ook wel eens tussen.
Maar ik kijk wel in mijn spiegel of er veel verkeer achter die auto op de linkerbaan zit; als hij de enige is, wacht ik even, als er een hele rij aan komt, duw ik hem er gewoon tussen.

Zo had ik dus weleens een keer mot met een busje, die dacht hem ook naar links te kunnen gooien. Achter mij zat echter een motorrijder, dus ik ga dan echt niet op de rem. Gevolg: Hij gooit hem met 110km/h naar de linkerbaan, tegen mijn voorkant aan en moet alsnog vol in de remmen om hem niet op zijn voorganger te laten knallen. Heb de politie nog gebeld, maar die konden hem niks maken.......omdat ik geen schade had. Doet me denken aan zo'n spreekwoord zoals: "Nadat het kalf verdronken is, dempt men de put".

Wanneer ik links rijdt en nog niet op de 120km/h, en het is druk op de linkerbaan, dan komt er bij mij NIEMAND tussen; da's namelijk levensgevaarlijk.

setsunakaede;180231 schreef : Hardrijders kunnen me totaal niet interesseren... Zolang ze maar respecteren dat er ook mensen zijn die langzamer rijden, en dat die mensen ook n?g langzamere deelnemers willen inhalen.

Waar ik bijzonder slecht tegen kan, zijn bumperklevers die zelfs na een waarschuwingssignaal met de achterlichten willens en wetens door blijven duwen ondanks dat ik niet naar rechts k?n, en dan nog obscene gebaren gaan maken en/of afsnijden. Zeg maar, artikel-5-klanten.
Prima dat je hard rijdt, prima dat je haast hebt... maar dat is niet mijn probleem. Maak het ook niet mijn probleem aub.

Aan de andere kant: waarom ga je niet gewoon effe aan de kant. Dan ben jij mooi die gast kwijt en kantie lekker een eindje verderop samen met iemand anders een ongeluk veroorzaken. Liever niet met jouw ;).

Niels;180233 schreef : En daarom, nogmaals, gouden tip: NIET gaan zitten treiteren/schoolmeesteren met zo'n hork.

Idd, gewoon lekker voorbij laten indien mogelijk, geen eigen rechtertje gaan zitten spelen. Voor hetzelfde geld is het iemand die zo snel mogelijk naar het ziekenhuis wil omdat een bekende van hem op sterven ligt. De kans is klein, maar je weet het niet. Je wilt het niet op je geweten hebben dat je zo iemand op zit te stoppen toch? Gewoon jezelf niet druk om maken en voorbij laten. Begrijp de hints die de bumperklever aan je geeft en laat 'm gaan.

setsunakaede;180242 schreef : Ik merk dat ik al zin heb om mezelf te gaan verdedigen, sterker nog: ik had al een heel verhaal klaar staan. Maar laat ik maar volstaan met melden dat ik dat zo veel mogelijk doe. Soms lukt dat snel (en veilig!) aan de kant gaan echter niet (direct). En dat bellen: dat laat ik ook alleen maar doen als betreffend figuur het z? bont maakt, dat ik bang ben om 2km later een file in te rijden... die ontstaan is door een kettingbotsing door zijn/haar toedoen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Het is alleen wel jammer dat dat afgelopen half jaar 2x gebeurd is, op hetzelfde stukje snelweg nog wel... (A9)

Oh ja, en we hebben nog een keer gebeld voor iemand die op een rustige zondagavond de compl?te A12 nodig had om de vangrails te kunnen missen....

Wat ik al zei: Prima dat je hard wil rijden, maar houd het veilig. Dankzij van die bumperklevende idioten kan heel Links Nederland steeds weer zeggen: "Zie je wel, dat hardrijden levensgevaarlijk is!!! Omlaag met die snelheid!!! Boe tegen mensen die harder dan 50 rijden, verkeersduivels!!!".

Precies, ik ben het helemaal met je eens. Helaas krijg je die bumperklevers niet de weg af.............En ik vraag mezelf af en toe weleens af........wie zijn nu de bumperklevers? Degene die achteraan rijden, of vooraan?
Bij mij zitten de bumperklevers iig meestal voor me en ik rijdt ZELDEN harder dan 120km/h.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2011 23:31 #881537 door V300 register
Dat laatste punt is idd ook wel waar; vaak de mensen die met lage verschilsnelheid een vrachtwagen inhalen en dan ook nog eens links blijven hangen.

Bumperkleven is vaak een effectief middel om zulke onzekere, onoplettende of algeheel onvaardige weggebruikers toch zover te krijgen dat ze naar rechts gaan, en het is altijd nog minder agressief dan seinen, knipperen, slingeren, toeteren, rechts inhalen etc.

Als er rechts w?l verkeer zit houd je natuurlijk ook meer afstand en doordat je er dan 'ineens' dicht achterop kruipt als ze naar rechts kunnen is juist het aandachts effect weer wat groter.

Wat ik ook altijd leuk vind is om bij ritspunten op de linker strook te blijven rijden tot het eind, maar dan wel precies bij 1 en dezelfde auto op de rechterstrook. "snelheid aanpassen" heet dat in de campagnes geloof ik, maar als je net als 90% bij de eerste mooie gelegenheid rechts gaat staan tref je natuurlijk nooit iemand die dat doet. Want die rijdt liever door tot de strepen en duikt dan in het eerste gaatje dat ie ziet. Zo, weer een paar auto's ingehaald. (dat degene achter hem waar die tussen duikt moet remmen, boeiend!)
Annyways, ik ga liever niet rechts staan dus. maar ook niet links alles inhalen en dan er tussen rammen want dat is aso. Dus, mooi 1 auto uitkiezen en daar naast blijven rijden. Veruit de meeste mensen snappen dat doordat jij daar heel de tijd bent blijven rijden, er minstens 20 auto's niet hebben kunnen voorkruipen; en laten je er netjes tussen als het echt naar 1 strook gaat. W?l heb je dan soms van die mensen die heeeeel ijverig achter je gaan zitten moeilijk doen. geen boodschap aan :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2011 09:33 #881553 door V300 register

Ovlov 3.6L;180251 schreef : (...)

Aan de andere kant: waarom ga je niet gewoon effe aan de kant. (...)

Uuhhmmmm... Omdat ik met 130kmh een stel treintje-rijdende 20tonners aan het inhalen ben, en daar tussen duiken NOG gevaarlijker is...?
Als ik kan, ga ik aan de kant. Laat hem maar tegen een boom dood rijden en niet tegen mij.

antiekeradio;180254 schreef : (...)

Als er rechts w?l verkeer zit houd je natuurlijk ook meer afstand (...)

:cry3:Dat was nou juist het hele probleem: dat deed betreffende pipo niet :cry3:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2011 10:15 #881565 door V300 register

Ovlov 3.6L;180251 schreef : Zo had ik dus weleens een keer mot met een busje, die dacht hem ook naar links te kunnen gooien. Achter mij zat echter een motorrijder, dus ik ga dan echt niet op de rem. Gevolg: Hij gooit hem met 110km/h naar de linkerbaan, tegen mijn voorkant aan en moet alsnog vol in de remmen om hem niet op zijn voorganger te laten knallen. Heb de politie nog gebeld, maar die konden hem niks maken.......omdat ik geen schade had. Doet me denken aan zo'n spreekwoord zoals: "Nadat het kalf verdronken is, dempt men de put".

Wanneer ik links rijdt en nog niet op de 120km/h, en het is druk op de linkerbaan, dan komt er bij mij NIEMAND tussen; da's namelijk levensgevaarlijk.

Ben ik helemaal met je eens. Maar dit is ook niet zo'n moment wat ik bedoelde in mijn post. Het moment van tussenduwen is ook een beetje het inzicht van de chauffeur. Ik zal hem er nooit tussenduwen als ik daar iemand mee zou snijden of kunnen raken. Is duidelijk dat wij een verschil van interpretatie van ruimte hebben, maar ik ben ook een weekend-cruiser... :f

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2011 11:54 #881568 door V300 register

General Custom;180097 schreef : Hoi mede Volvo 300 liefhebbers,

Ik heb nu een kleine 1200 kilometer met de 340 gereden, en het is me opgevallen dat de mede weggebruikers daar niet goed tegen kunnen. Mensen denken dat ze alles kunnen maken omdat ik een jaren 80 bak rijd die in hun ogen niks waard is :mad:

Zo heb ik een paar voorbeelden:

-Laatst reed ik een 80km weg op, begon degene achter mij te knipperen met zijn lichten omdat ik naar zijn mening niet snel genoeg ging naar de 80 toeging.
-Iemand dacht me in te moeten halen op een 60km weg waar ik +-70 reed bij een wegversmalling, en nog claxonneren dat ik naar het midden toe ging ook.
-Een Mercedes op de snelweg die me in dacht te moeten halen, om voor me 110km/h te rijden. Ik reed heel de tijd +-120km/h.
-Iemand zette zijn bestelbus voor het stoplicht in zijn achteruit waardoor hij zijn trekhaak in mijn bumper zette. Ok, die dingen kunnen gebeuren, maar hij weigerde in eerste instantie schadepapieren in te vullen omdat mijn auto het niet waard zou zijn om te maken.

Nu heb ik al deze asociale gevallen allemaal in een kleine 1200km met de 340 meegemaakt, en in mijn moeders Daihatsu van 3,5 jaar oud nooit iets. Het zal dus wel aan de auto liggen, want ik rijd de Daihatsu niet anders dan de Volvo :(

Nu overweeg ik toch wel om een andere auto te kopen, hoe fantastisch ik de 340 ook vind. De lol gaat er zo toch wel een beetje vanaf :cry:

Hebben jullie ook zulke ervaringen, of heb ik tot nu toe gewoon pech gehad?

Wat mij betreft kan ik je verhaal bevestigen. Mensen gaan de meest rare acties uithalen als ze ook maar een V300 in de buurt zien....

Verschil is echt enorm t.o.v. een BMW rijden bijvoorbeeld :]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2011 11:57 #881569 door V300 register

Bodejodel;180113 schreef : Oplossing: 360 kopen, verlagen, mistlampen er in (en aan), brede banden en een dikkere uitlaat... Ik heb nergens last van. Ik merk geen verschil, welke auto ik ook rij...

En dit helpt ook inderdaad...

Niemand die ook maar een hand durfde uit te steken naar m'n bestickerde 340 met demperloze sidepipe :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2011 12:26 #881572 door V300 register

rwdstudent;180286 schreef : Niemand die ook maar een hand durfde uit te steken naar m'n bestickerde 340 met demperloze sidepipe :D

:+ Dat was misschien niet meer te herkennen als 340 voor de meeste mensen :+

Bij mijn 340 wil ik zoiets trouwens niet doen omdat het een Millionaire is. Als het een ''gewone'' 340 was geweest had ik waarschijnlijk al vinyl op het dak laten leggen, en de verlichting omgebouwd naar de Amerikaanse manier:lol:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC