Agressie in het verkeer
- Mark Smeets
- Moderator
-
punkazz;195005 schreef : Ik vind het eigenlijk heel erg dat er zoveel voetgangerslichten (nodig) zijn, waar is het eigen initiatief? Ik zie mensen zo vaak op een knopje drukken terwijl er geen kip te bekennen is.
Eens! Kan me daar in de auto zo aan ergeren! Dan is de weg helemaal leeg en loopt er weer zo'n o*de t*k en gaan ze wat op het knopje duwen.. Moet dan altijd aan dit filmpje denken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
bonnenquota afgeschaft, en om dat recht te trekken moeten de tarieven maar verhoogd worden. Tjonge.
bij mij voor het huis ligt een landweggetje; 5 jaar geleden lag de grens van de bebouwde kom op een steenworp afstand van m'n huis. Dat hebben ze 5 jaar geleden een heeeel eind opgeschoven, tot het einde van dat weggetje. Meteen een 30-zone van gemaakt.
Waar je daar 5 jaar geleden nog 80 mocht rijden, kost het je nu 390 euro als je er 60 rijdt.
Wie is er nu gek :wtf2: :crazy1:
- Mark Smeets
- Moderator
-

- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Verkeerslichten gaan altijd v??r zebrapaden. Dus als de voetganger rood heeft moet hij stoppen, zebra of niet. Bij niet werkende stoplichten (vaak 's nachts) hebben voetgangers daar dus wel altijd voorrang bij het oversteken.punkazz;195005 schreef : Vraagje: bij een zebrapad is rood licht toch niet bindend voor voetgangers?
Volgorde van belangrijkheid is volgens mij: Verkeersregelaar > verkeerslichten (ook matrixen e.d.) > bebording & belijning > regels. Verkeersregels gelden dus altijd, behalve als ??n van de voorgaande factoren meespelen. Dan worden de regels overruled.
En ik ben er zo een die altijd braaf wacht bij rood licht... :+
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;195137 schreef : Verkeerslichten gaan altijd v??r zebrapaden. Dus als de voetganger rood heeft moet hij stoppen, zebra of niet. Bij niet werkende stoplichten (vaak 's nachts) hebben voetgangers daar dus wel altijd voorrang bij het oversteken.
Volgorde van belangrijkheid is volgens mij: Verkeersregelaar > verkeerslichten (ook matrixen e.d.) > bebording & belijning > regels. Verkeersregels gelden dus altijd, behalve als ??n van de voorgaande factoren meespelen. Dan worden de regels overruled.
En ik ben er zo een die altijd braaf wacht bij rood licht... :+
Dus al je een (fiets)verkeerslicht hebt en 5 meter verder nog haaietanden (en alle 4 verkeerslichten van fieters staan op groen) wie heeft dan voorrang? De gene die van rechts en nog over de haaietanden moet of de gene die van links komt zonder haaietanden? Ik heb er geen last van want ik eis altijd voorrang op, maar het is me nooit duidelijk geweest