Agressie in het verkeer

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-02-2012 15:06 #900577 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Agressie in het verkeer

punkazz;195005 schreef : Ik vind het eigenlijk heel erg dat er zoveel voetgangerslichten (nodig) zijn, waar is het eigen initiatief? Ik zie mensen zo vaak op een knopje drukken terwijl er geen kip te bekennen is.

Eens! Kan me daar in de auto zo aan ergeren! Dan is de weg helemaal leeg en loopt er weer zo'n o*de t*k en gaan ze wat op het knopje duwen.. Moet dan altijd aan dit filmpje denken :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2012 16:10 #900581 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Agressie in het verkeer
wat een grap dit :+
bonnenquota afgeschaft, en om dat recht te trekken moeten de tarieven maar verhoogd worden. Tjonge.

bij mij voor het huis ligt een landweggetje; 5 jaar geleden lag de grens van de bebouwde kom op een steenworp afstand van m'n huis. Dat hebben ze 5 jaar geleden een heeeel eind opgeschoven, tot het einde van dat weggetje. Meteen een 30-zone van gemaakt.
Waar je daar 5 jaar geleden nog 80 mocht rijden, kost het je nu 390 euro als je er 60 rijdt.

Wie is er nu gek :wtf2: :crazy1:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-02-2012 18:18 #900590 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Agressie in het verkeer
Oei dat was me dus niet eens opgevallen tijdens de kascontrole.. ik reed er in elk geval geen 30 :D

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2012 21:40 #900605 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Agressie in het verkeer
In Hengelo heb je een stuk, met een stuk of 8 zebrapaden en geen hond maakt er gebruik van, want ze gaan steken 1 meter naast dat ding over.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2012 22:47 #900609 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Agressie in het verkeer
Ik heb laatst serieus gezien dat een agent een waarschuwing gaf aan iemand die op een invalideparkeerplaats parkeerde, met de opmerking: ik kan het niet maken om een bekeuring uit te schrijven. Het kan zomaar een kwart van iemands maandsalaris zijn. Tja, prima oplossing.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2012 22:56 #900611 door V300 register
Dat is erg netjes van die agent! Helaas worden de bekeuringen dan opnieuw duurder omdat de staatskas n?g meer inkomsten misloopt...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2012 22:57 #900612 door V300 register
Massaal gaan roken, drinken, vlees eten en autorijden, dan komt het goed. Moeten de Grieken ook maar es proberen :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2012 23:01 #900613 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Agressie in het verkeer
ja wij kunnen nog wat van de Grieken leren, ze worden heeeeeeel oud naar het schijnt ;)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2012 04:23 #900702 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Agressie in het verkeer

punkazz;195005 schreef : Vraagje: bij een zebrapad is rood licht toch niet bindend voor voetgangers?

Verkeerslichten gaan altijd v??r zebrapaden. Dus als de voetganger rood heeft moet hij stoppen, zebra of niet. Bij niet werkende stoplichten (vaak 's nachts) hebben voetgangers daar dus wel altijd voorrang bij het oversteken.

Volgorde van belangrijkheid is volgens mij: Verkeersregelaar > verkeerslichten (ook matrixen e.d.) > bebording & belijning > regels. Verkeersregels gelden dus altijd, behalve als ??n van de voorgaande factoren meespelen. Dan worden de regels overruled.

En ik ben er zo een die altijd braaf wacht bij rood licht... :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2012 11:10 #900708 door V300 register

Bodejodel;195137 schreef : Verkeerslichten gaan altijd v??r zebrapaden. Dus als de voetganger rood heeft moet hij stoppen, zebra of niet. Bij niet werkende stoplichten (vaak 's nachts) hebben voetgangers daar dus wel altijd voorrang bij het oversteken.

Volgorde van belangrijkheid is volgens mij: Verkeersregelaar > verkeerslichten (ook matrixen e.d.) > bebording & belijning > regels. Verkeersregels gelden dus altijd, behalve als ??n van de voorgaande factoren meespelen. Dan worden de regels overruled.

En ik ben er zo een die altijd braaf wacht bij rood licht... :+

Dus al je een (fiets)verkeerslicht hebt en 5 meter verder nog haaietanden (en alle 4 verkeerslichten van fieters staan op groen) wie heeft dan voorrang? De gene die van rechts en nog over de haaietanden moet of de gene die van links komt zonder haaietanden? Ik heb er geen last van want ik eis altijd voorrang op, maar het is me nooit duidelijk geweest :P

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC