Agressie in het verkeer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2011 23:45 #881456 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Agressie in het verkeer
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook weinig last van heb. Wat ik wel vaak doe met bumperklevers: hen wijzen op hun eigen tekortkomingen.

Wanneer ze lekker zitten te kleven, gewoon effe een bocht nemen op maximale snelheid. Hun blijven namelijk kleven en "vertrouwen" erop dat jij ruim voor een bocht remt waarna zij mee gaan remmen. Wanneer je dus ineens volle sjars een bocht in knalt, verwachten zij dat niet, en moeten ze vol in de ankers :+. Gevaarlijk (voor hun), maar wel keilache :)

En qua voordringen...........gewoon niet toelaten, effe een spuitje gas geven zodat ze hem er niet voor kunnen gooien enzo: daar ben ik ook wel goed in.

Voor de rest heb ik natuurlijk ook een enorme hekel aan langzaamrijders. Dus zorg ervoor dat je niet zo iemand wordt, andere kun je weleens last van mij krijgen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2011 01:20 #881459 door V300 register

AvdAkker;180163 schreef : hoe doe je dat dan als je een pizza besteld;)

In zo'n busje kan ook prima. En ik bestempel mijn buurt niet echt als binnenstad, dus daar mogen ze nog komen. Aan het einde/begin A'damsestraatweg daar mag het nieuwe nog te maken plaatselijke verordeningsverbodsbord komen te staan ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2011 01:49 #881461 door V300 register
Was gisteren in Heeg in Friesland.
4 van mijn neefjes/nichtjes (in de leeftijd 4 - 7) op straat, want ze gingen vissen.
Twee krankzinnige petjes in een Ford Fiesta gingen op de kade proberen of ze de auto, al remmend, konden keren.
Nummer genoteerd in de hoop dat rijbewijs definitief wordt ontnomen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2011 07:51 #881462 door V300 register
Kortom, samenvatting van dit topic:

ZE MOTTEN ZE ALLEMAAL DER RIJBEWIJS AFPAKKE

;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2011 09:57 #881465 door V300 register

Niels;180177 schreef : Kortom, samenvatting van dit topic:

ZE MOTTEN ZE ALLEMAAL DER RIJBEWIJS AFPAKKE

;)

Het verkeer werkt volgens het principe van de zwakste schakel want geef eerlijk toe: Van hardrijders heb je geen last (hooguit kunnen ze een beetje bumperkleven; lekker boeiend) maar als er maar 1 mongool in de spits een vrachtwagen, die 90km/h rijdt, in gaat halen met 91km/h..............inderdaad dat heb je dus een file, met de daarbij horende bumperkleven, naar links gooien (en er tussenwringen) en kop-staart-botsingen als gevolg.

DAAARRRRR zit het probleem! DIE mensen moeten ze als eerste hun rijbewijs afpakken!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2011 10:46 #881467 door V300 register
Inderdaad. Als je inhaalt doe het dan met genoeg snelheid, desnoods wat te veel snelheid (ook een punt bij het halen van je rijbewijs tegenwoordig, doorstroming).
Zo zijn ook vooral heel die inhalende vrachtwagens irritant op de A67, en vast ook andere wegen. Dat duurt al vlug een kwartier :hmmz:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2011 10:46 #881468 door V300 register
Moet je eens op de snelweg je richting aangeven om van baan te willen wisselen, geven ze op de linkerbaan veel gas bij zodat je er niet tussenkan. Dus ja, ik wring hem er ook wel eens tussen.
Maar ik kijk wel in mijn spiegel of er veel verkeer achter die auto op de linkerbaan zit; als hij de enige is, wacht ik even, als er een hele rij aan komt, duw ik hem er gewoon tussen.

Zodra je zelf kinderen hebt, kijk je al anders naar 't verkeer bij een school. De ergste zijn, de moeders (en ook vaders) die hun kinderen met de auto naar school brengen. In de straten rondom die school is het dan niet meer veilig. Volgas door te kleine straten om da'jong op tijd op school te krijgen. En ik moet rond die tijd op mijn fietsje naar het werk. Heerlijk slalom fietsen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2011 14:37 #881475 door V300 register

Ovlov 3.6L;180170 schreef : Wanneer ze lekker zitten te kleven, gewoon effe een bocht nemen op maximale snelheid. Hun blijven namelijk kleven en "vertrouwen" erop dat jij ruim voor een bocht remt waarna zij mee gaan remmen. Wanneer je dus ineens volle sjars een bocht in knalt, verwachten zij dat niet, en moeten ze vol in de ankers :+. Gevaarlijk (voor hun), maar wel keilache :)

Briljant!:lol::lol: Die ga ik onthouden voor het geval ik een keer last ga krijgen van zo iemand! Al zal ik dan zelf ook alle zeilen bij moeten zetten om de auto tussen de lijnen te houden...:worship:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2011 15:04 #881476 door V300 register
Hmm, er zitten heel veel nette rijders op de weg. Het is gewoon erg jammer dat er een stel levensmoeie, overhaaste, gefrustreerde, oliedomme SUKKELS tussen zitten die als enige levensdoel hebben om andere mensen het leven zuur te maken.D?e mensen moeten ze pakken.

Ik heb Margriet nu al een paar keer laten bellen voor zo'n kl$#%^viool die mijn (voor/achter-)bumper er af wilde rijden. Ik kan daar heel slecht tegen en al helemaal niet als ik met vrouw en kinderen rijd. Ik hoop echt dat zo'n figuur een paar km verderop aan de kant gezet kan worden, tegen beter weten in.
Daarom ben ik dus voor zo'n kliklijn, want 0900-8844 werkt voor geen meter voor snelweg-issues. KLPD is nou eenmaal helaas niet te kiezen met die stomme sprekende computer...

@JL: Inderdaad, toch maar even 0900-8844 bellen, als het altijd ongeveer same place same time is kunnen ze posten en die piraat op heterdaad betrappen. Je wil echt niet dat zo'n figuur op een kwade dag w?l tegen je oprijdt. Zal je net zien dat hij ook een honkbalknuppel of erger in die auto heeft liggen...

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2011 15:52 #881480 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Agressie in het verkeer

antiekeradio;180098 schreef : Gewoon pech gehad denk ik... dit soort taferelen kun je in allerlei auto's meemaken denk ik.

dat inhalen op de snelweg en dan voor je neus het gas loslaten; was dat toevallig een belg? :)

:nono: Ik was het niet.....:f

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC