Agressie in het verkeer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2011 01:01 #885112 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Agressie in het verkeer
Vandaag heb ik eens het tegenvoorbeeld van agressie meegemaaktyeehaa!

Ik parkeerde namelijk bij Action voor de deur, en zo ongeveer meteen kwam er iemand heel enthousiast de Volvo bewonderen! Hij had zelf ook zo'n auto gehad, en vond het erg leuk om er nog eens rond te lopen en in te zitten. Ik heb hem een flyer gegeven, en hij was benieuwd naar de website!

Een ding weet ik nu zeker. Ook maar ??n zo'n leuke reactie, van iemand die oprecht interesse toont in de auto, maakt al die vervelende en agressieve situaties ruimschoots goed :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2011 14:16 #885138 door V300 register
Ik keerde v/d week een eenrichtingsstraat in, van een zijstraat en ik moest voorrang verlenen. Door de geparkeerde auto's en bomen etc kan je echter niet heel ver die straat in kijken. Maar je mag daar 30 dus als er geen auto binnen je zichtsveld zit dan kan je gaan. Ik ga (met knipperlicht aan) en zit op de weg en trek op, inmiddels al 30 rijdend.. nog echt 40 meter achter me een Ford MPV met een vrouw (+/- 40 jr oud ofzo) seinend en toeteren alsof ze een noodstop moest maken.

Ik heb maar niet eens gereageerd...

Vroeger werd ik dan ook agressief. Was eens op pad in een 300C 5.7 Hemi en dat wekt jalouzie van anderen op ofzo... en iemand voor me ging me ZO enorm treiteren, uit het niets... dat ik 'm ingehaald heb, de auto heb stopgezet en ben uitgestapt. Diegene is toen omgedraaid en heel snel weggereden... die agressie heb ik gelukkig niet meer. Ik haal mn schouders maar op en denk van, ach gelukkig ben ik zelf niet zo opgefokt!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2011 17:16 #885200 door V300 register
Ik dacht dat ik al een hoop rare dingen gezien had, maar vandaag reed ik achter een Duitser op een weg waar je 80 mag, gaat ie ineens remmen om een fietser voorrang te geven... Toen werd ik wel ff pissig, heb ff de spinnewebben uit m'n claxon geblazen :+ Hij reed maar snel weer door, zonder de fietser er voor langs te laten, fietser snapte er ook niks van :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2011 18:14 #885212 door V300 register
Ik denk dat ie die fiets wilde stelen!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2011 18:27 #885214 door V300 register
Ow, d?t was het... Snapte er al niks van, maar nu is 't helder! :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2012 22:56 #900529 door V300 register

AvdAkker;194952 schreef : weten jullie dan niet wat het je kan kosten als je hem een keer voor de lol gebruikt? ik zou ze zelf bijna demonteren

sinds 1 januari 2012:

DRIE HONDERD VEERTIG EURO

Overigens is dit bedrag ook van toepassing voor door het rood rijden met een auto. Als je het mij vraagt zijn de boeteprijzen voor deze 'verkeersmisdrijven' nu niet meer 'van de zotte' of 'belachelijk hoog' maar gewoon onmogelijk geworden. Het is toch niet meer te verantwoorden om zulke boetes op te leggen op basis van de ambtseed + formuliertje invullen door een agent? Wat schuif je dan voor een verantwoordelijk bij die agenten op het bordje??

edit; zoals verderop aangegeven kost door rood rijden "slechts" 220 euro....

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 23:04 #900530 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Agressie in het verkeer
men gaat er vanuit dat als de boete maar hoog genoeg is, de overtreding niet gemaakt wordt. per 1 jan. zijn de boetes al zover verhoogd dat politieagenten ze nieteens meer uit durven schrijven, ja dan verteld dat statistiekje aan het eind van het jaar wel dat "het werkt" en er minder overtredingen zijn:p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2012 23:05 #900531 door V300 register
?340 die vind ik dan wel weer toepasselijk voor dit forum :+

Maar dat is wel echt heel hoog! Daar heb je een complete auto voor! Dat kan echt niet hoor! Financi?le tekorten misschien de rede? Met zulke prijzen gaat er dus definitief een streep door de luchthoorn :sad:

@ Anjo, het werkt dus ook! Ik dacht iets van ?100-?150, maar voor ?340 laat zelfs ik het uit mijn hoofd ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2012 23:37 #900539 door V300 register
Ik schrik hier van. Ik wist niet dat die boetes zo enorm hoog waren.
www.om.nl/onderwerpen/verkeer/thema's/boetetarieven/

Kijk nu wel twee keer uit als ik eigenlijk net niet meer normaal kan afremmen voor rood licht met m'n volgeladen busje. Dan maar toch liever de hele lading op z'n kop.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 23:43 #900544 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Agressie in het verkeer
ja waar houd het op he, maak je straks een noodstop voor een verkeerslicht dat even iets sneller als je gedacht had van oranje naar rood springt, zodat de gozer achter even je trekhaak tegen je dashboard aan maakt om de toch wel dure boete te vermijden?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC