Agressie in het verkeer
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Wat ik ook vreemd vind is het soms suicidale gedrag van motorrijders. Er wordt hier in de omgeving op de landweggetjes ontzettend veel gejaagd en gescheurd met die dingen (vooral tijdens toertochten e.d.) en ze jakkeren dan aan alle kanten om je heen, links, rechts, op rotondes (echt waar!!), heuvelop, in de bocht, niet te geloven. En dat zorgt dus voor agressie, ook hier. Die lui denken echt dat ze alles kunnen maken op de weg.
Dat type motorrijder mag wat mij betreft direct z'n rijbewijs inleveren met een algeheel rijverbod van minstens 10 jaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nogmaals: ik ben voor een scooter/snorfiets-verbod in (binnen)steden.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Wanneer ik wandel in een mooi bos gebied, moet er altijd wel een mountainbiker/wielrenner met veel kabaal duidelijk maken dat het zijn pad is.
- Mark Smeets
- Moderator
-

- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;180154 schreef : Oja, dat brengt me op een andere ergernis.
Nogmaals: ik ben voor een scooter/snorfiets-verbod in (binnen)steden.
Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Zelf rijd ik ook graag scooter, loopt ook wat te hard en zo, maar ik rijd er niet asociaal mee zoals vele anderen. Op de scooter zijn namelijk heel die mensen die in de weg lopen irritant, en als je in de stad loopt is vooral de herrie en stank irritant. Een verbod is naar mijn mening dus een win-win situatie.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
hoe doe je dat dan als je een pizza besteld;)punkazz;180154 schreef : Nogmaals: ik ben voor een scooter/snorfiets-verbod in (binnen)steden.
verbod niet perse, dat die dingen in de bebouwde kom gewoon op de rijbaan moeten vind ik persoonlijk al een voordeel omdat je ze sneller in de smiezen hebt. een verplicht rijexamen dat wat uitgebreider wordt als nu en met de verplichting om huidige bezitters dit bewijs voor periode x te halen lijkt me wel op zn plaats, jongeren rijden zo'n ding met een aan/uit stand van de gashandle, hier in t dorp bijvoorbeeld, stuiven ze gewoon met 50 (of harder als er wat aan geklooid is) recht over een onoverzichtelijke kruising zonder te kijken of met de gedachte "oow die auto stopt wel voor me". heb er al 2x een zowat onder de voorbumper gehad, t is dat ik er rekening mee hou omdat ik bekend ben in de buurt maar zie dat gerust nog wel eens fout gaan.
over t dorp gesproken, ik werd een paar weken terug nog door een man aangesproken in de supermarkt dat ik altijd zo bloedhard door de chicanes ga en dat het een keer fout gaat blablablablabla, nja; aan dat soort reacties heb ik vanuit mezelf al keihard schijt maar t werd mooier toen ik diezelfde man vorige week zag rijden in z'n zafira toen ik van werk naar huis liep in de lunchpauze, ging netjes met 30/40 in de "wat kan mij gebeuren" houding achter het stuur langs een basisschool die net uitging; held!
- V300 register
- Verbannen
-
Ze zijn niet allemaal hetzelde hoor :nono:.elpee;180156 schreef : Mijn enige agressie in het verkeer is:
Wanneer ik wandel in een mooi bos gebied, moet er altijd wel een mountainbiker/wielrenner met veel kabaal duidelijk maken dat het zijn pad is.
Ik laat wel even horen dat ik eraan kom, maar wel om vervelende ongelukken te verkomen.
Het kan ook op een vriendelijke manier met een niet al te hoge snelheid.
- V300 register
- Verbannen
-
elpee;180156 schreef : Mijn enige agressie in het verkeer is:
nijmegenleeft;180165 schreef : Ze zijn niet allemaal hetzelde hoor :nono:.
Ik laat wel even horen dat ik eraan kom, maar wel om vervelende ongelukken te verkomen.
Het kan ook op een vriendelijke manier met een niet al te hoge snelheid.
Ik vind de wielrenners met bel meestal niet vervelend, alleen de roepers laten je zo schrikken ook al is het goed bedoeld.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dat je harder rijdt op de snelweg oke, maar in een woonwijk?