Agressie in het verkeer
- Boris Duijndam (GAST)
-
- Nieuw lid
-
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;180118 schreef : de ideale anti-bumperkleef methode is om gas los te laten, tot 70 terugzakken, vervolgens weer gas bijgeven tot 85, gas weer los laten etc.
dan ben je er zo vanaf!
''Handremaantrekken + terugschakelen naar een zeer lage versnelling werkt ook''
Ok, is niet de alleraardigste methode.
Dubbele achtermistlampen kunnen de bumperklevers ook aardig laten schrikken.
Gr. Fabian
- V300 register
- Verbannen
-
Maar het heeft ook voordelen. Een keer was mijn auto iets mee, een voor lager met een herrie. Harder dan 70 kon wel, maar was echt niet slim gezien de herrie. Dus ik 70 gereden. Niemand deed wat! Geen toeter of niets. Ik denk probeer ik dat eens met een andere wagen, 1 minuut 5 toeters en lichten en 2 middelvingers!
Dus... Bij zo,n 340 word dat maatschappelijk blijkbaar wel geacepteerd. Van och, rijd er weer zo,n bejaarde in een 340 op de snelweg met 70....
- V300 register
- Verbannen
-
mrborrie;180201 schreef : Alleen nederlanders zullen hun eigen volk veraden, wat een smerige bezigheid!
Iemand die 200 rijdt ga ik niet aangeven. Iemand die inhaalt waar dat niet mag vind ik het telefoontje niet waard. Iemand die bumperkleeft ook niet. Iemand die willens en wetens zijn voertuig als wapen tegen mij of anderen probeert te gebruiken, daarvoor zou ik toch wel de politie bellen.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Naar de politie bellen om te zeggen dat er bij de buren wordt ingebroken is dus ook landverraad tegenover de inbreker?
Wat betreft het autobahn-terreur kan het me weinig schelen. Ik zelf rij ook harder waar het kan en als ze me dan voorbij willen moeten ze dat vooral doen. Maak me er zeker niet druk over, maar de verkeersregels overtreden binnen de bebouwde kom vind ik echt schandalig!
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;180216 schreef : Iemand die 200 rijdt ga ik niet aangeven. Iemand die inhaalt waar dat niet mag vind ik het telefoontje niet waard. Iemand die bumperkleeft ook niet. Iemand die willens en wetens zijn voertuig als wapen tegen mij of anderen probeert te gebruiken, daarvoor zou ik toch wel de politie bellen.
Beide situaties waren van dusdanige aard dat ik even dacht dat betreffende automobilist mij + gezin zojuist van de weg af had gereden...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Moeten ze zich maar aan de regels houden... zo moeilijk zijn die verkeersregels toch niet? Ik zou zelf niet zo snel bellen, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen dat wel doen.mrborrie;180201 schreef : Alleen nederlanders zullen hun eigen volk veraden, wat een smerige bezigheid!
Ik rij ook wel eens te hard. Als ik dan geflitst wordt betaal ik de boete ook gewoon... eigen schuld...
Ik heb afgelopen week ook nog een idiote inhaalactie uitgevoerd. Door een inschattingsfout van mijn kant moest ik kiezen tussen iemand n?t niet snijden of de vangrail... Het zou me niets verbazen als er toen ook iemand de politie gebeld heeft, volledig terecht...:hmmz:
- V300 register
- Verbannen
-
Waar ik bijzonder slecht tegen kan, zijn bumperklevers die zelfs na een waarschuwingssignaal met de achterlichten willens en wetens door blijven duwen ondanks dat ik niet naar rechts k?n, en dan nog obscene gebaren gaan maken en/of afsnijden. Zeg maar, artikel-5-klanten.
Prima dat je hard rijdt, prima dat je haast hebt... maar dat is niet mijn probleem. Maak het ook niet mijn probleem aub.
- V300 register
- Verbannen
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-

Ik probeer mij te gedragen in het verkeer en altijd vriendelijk te zwaaien