Agressie in het verkeer
- V300 register
- Verbannen
-
Zebra is immers 340....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
In de krant stond, dat politieagenten ook al mogen ze dat helemaal niet, en ook al doen ze dat lang niet allemaal wel kijken naar wat iemand kan betalen.
Hier meneer in u 340, een waarschuwing voor geen voorrang verlenen voor het zebrapad. Mooie auto trouwens, toen ik 20 jaar geleden bij de rijkspolitie zat hadden we er ook een paar....
Dit soort tarieven gaan helemaal nergens meer over! In Belgi? hadden ze eerst "superboetes" wellicht als je zoekt dat je het op het forum tegen komt. Deze superboetes, zijn na een aantal jaren afgeschaft. Deze superboetes waren minder, duur dan wat ze nu in Nederland vragen...
- V300 register
- Verbannen
-
flyhart;195002 schreef : Toen ik in Tilburg was dit weekend (pfff, carnaval). Verbaasde ik iedereen ook door zomaar door te lopen terwijl het rood was
Dat is volgens mij het laatste wat ze hier controleren. Dit durf ik zelf nog te doen, wanneer er een politieagent aan de andere kant van de straat staat...
Dan loop je overigens wel kans dat hij er iets van zegt, dat is dan ook gelijk het enige...
Het zou goed kunnen dat elk corps zijn eigen piroriteit heeft.
Daarbij bij carnaval en de kermis op door rood lopen controleren? Dat heb je wel je boetes zo binnen. Zet er een stel van die gevangenisbussen neer, met slingers tijdens carnaval, mensen lopen door rood, laad je ze gelijk in..
Dan breng je ze naar die grote openkooi die ze ook hebben voor de voetbalvandalen, en krijgen ze allemaal een boete van 65 euro en laat je ze weer gaan....
Dat zou me wat zijn zeg! Dan komt er tenminste weer orde tucht en disipline in ons land...
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Klinkt / is logisch, maar toch, dan steek ik wel ergens verderop naast het zebrapad/stoplicht de straat over, want dat mag gewoon (tenminste ik mag aannemen dat ik zelfstandig een straat over mag steken). Zie Amsterdam bij tramhaltes, daar heb je bijna bij elk zebrapad of voetgangersoversteekplaats een stoplicht voor voetgangers. Ik dacht altijd dat het voor de oudjes was, kunnen ze op het knopje drukken en veilig met groen oversteken, weten ze zeker dat ze de overkant halen. Ik heb volgens mij op dat soort plekken nog nooit op een knopje gedrukt als voetganger.Bodejodel;195137 schreef : Verkeerslichten gaan altijd v??r zebrapaden. Dus als de voetganger rood heeft moet hij stoppen, zebra of niet. Bij niet werkende stoplichten (vaak 's nachts) hebben voetgangers daar dus wel altijd voorrang bij het oversteken.
- V300 register
- Verbannen
-
Steekt u over bij een rood verkeerslicht of bij het gele knipperlicht voor voetgangers dan kunt u geen rechten ontlenen aan het zebrapad (artikel 49, lid 4 RVV)
Dat betekent niet dat je niet mag oversteken bij rood licht, alleen dat de 'zebraregeling' niet geldt. Waarschijnlijk kan de politie je dan alsnog beboeten voor gevaarzetting o.i.d. Maargoed, de politie lijkt het zelf ook niet helemaal te weten: www.goeievraag.nl/vraag/rood-licht-doorl...afstand-loopt.135836
edit: ok? heb het nagezocht, je mag logischerwijs niet meer oversteken als het rood is.
edit: ambigu?teit ontstaat doordat je de stelregel "verkeerslichten gaan voor belijning en regels" op twee manieren kan uitleggen: verkeerslichten heffen de zebraregeling (het 'recht' op voorrang) op, of ook het 'recht' om over te steken? Die laatste is minder logisch aangezien je in NL niet verplicht (er is geen regel (meer) voor) wordt om bij oversteekplaatsen over te steken.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-