Agressie in het verkeer

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2011 15:03 #881402 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Agressie in het verkeer
Oplossing: 360 kopen, verlagen, mistlampen er in (en aan), brede banden en een dikkere uitlaat... Ik heb nergens last van. Ik merk geen verschil, welke auto ik ook rij...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2011 15:48 #881403 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Agressie in het verkeer
De snelheidsmeter klopt vrij goed volgens mij. Bij ons in de buurt staat zo'n elektronisch bord dat waarschuwt hoe hard je rijd, bij 60km/h op mijn teller gaf dat ding 58 aan. Dat valt volgens mij goed binnen de toleranties.

Met de scooter scheelde het trouwens wel meer, bij 80 op de teller gaf dat bord iets achteraan in de 60 aan. Ik had dus eerst het idee super hard te kunnen, bleek de topsnelheid ergens halfweg 70km/h te liggen :+

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2011 16:48 #881406 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Agressie in het verkeer
de ideale anti-bumperkleef methode is om gas los te laten, tot 70 terugzakken, vervolgens weer gas bijgeven tot 85, gas weer los laten etc.

dan ben je er zo vanaf!

Ik merk ook echt wel verschil tussen rijden in de 345, 460 en Avensis. Bij die laatste twee heb ik het niet zo erg als met de 345. Ik denk dat ze die 345 niet serieus nemen omdat 'ie er zo vreselijk retro uitziet, maar op de invoegstrook laat 'ie de meeste bestelbusjes en de wat oudere wannabe-GTI'tjes echt wel achter zich.

Dit soort dingen blijf je toch allemaal houden... ik ben er inmiddels wel aan gewend.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2011 16:57 #881407 door V300 register
Lekker belangrijk hoe een ander zich in het verkeer gedraagt.
Gewoon je spiegel weg draaien en niet opletten.
Dat doe ik al geruime tijd en dat bevalt me erg goed. Als ze zien dat je de binnen spiegel weg draait is de fun er vaak al vanaf van het bumperen.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2011 20:36 #881416 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Agressie in het verkeer
Ik zwaai altijd vriendelijk terug. Maarja hier rijden ze allemaal een stuk gemoedelijker

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2011 20:41 #881417 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Agressie in het verkeer
weet je wat ook helpt: een turbotje op je 340 monteren

ik heb echt nooit last van klevers of andere vage toestanden in dat ding, een enkele keer afgesneden op een invoegstrook door een leasebak met pakje erin. meestal is het dan terugschakelen en gas vol intrappen om n?g sneller als hem op de linkerbaan te zitten:D
maar in de 343 die nog steeds motorisch standaard is heb ik er eigenlijk ook geen last van; sterker nog, was afgelopen zondag lekker aan het fileflirten in de 343:)

denk inderdaad dat je een paar keer een nare "chauffeur" getreft hebt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2011 20:43 #881418 door V300 register
Ha, eergister vroeg m'n moeder of ik wat rustiger wilde rijden.. want rij bijna altijd 40/50 waar je 30 mag (dat is hier overal) dus heb dat toen gedaan! en direct zat er een dikke XC90 achter me te duwen en proberen in te halen.. meestal ga ik dan gewoon nog n?t wat zachter rijden, want ik hou niet van bumperklevers

als ik rustig rij merk ik inderdaad wel dat veel bestuurders weinig respect tonen voor een wat oudere auto.. maar als ik gewoon goed doorrij dan valt dat wel mee

het zal ook wel meespelen hoe de auto eruit ziet,

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2011 20:44 #881419 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Agressie in het verkeer
ja dat is het vaak ook wel, als je normaal meerijd met t verkeer kom je al minder rare situaties tegen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2011 21:05 #881423 door V300 register
Ach ik kom genoeg gekke situaties tegen onderweg, maar echt rare streken puur omdat ik in een oud lor rijd... heeeeel zelden. Ik kom bijna elke ochtend dezelfde Audi-rijder tegen op de provinciale weg en die haalt me standaard bij de eerste gelegenheid in, zonder kleven, zonder seinen. Ik vind het allemaal wel best.

Wat ik wel geregeld merk bij stoplichten is dat mensen nogal verrast zijn hoe snel zo'n vario weg is. Dan gaan ze links van me staan, en gaan ze ineens vol gas als ze merken dat dat lelijke ouwe hok zomaar tien meter voorsprong heeft gepakt :humor:

Verder wat Anjo zegt, als je vlot met het verkeer meerijdt gebeurt er vrij weinig. Wat je dan aan korte lontjes overhoudt... daar had je het met geen enkele auto goed kunnen doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2011 21:08 #881424 door V300 register
Van de week nog een V70 achter me aan gehad die ongeveer 10 kilometer achter me heeft zitten knipperen, bumperkleven, keeldoorsnijbewegingen en meer van die flauwekul. Toen ie eenmaal weer voor me zat op de snelweg keihard afremmen (ik moest naar de 2 terugschakelen op de snelweg!!!) en dat herhaalt ie nu elke keer als ie me weer tegenkomt. Ik heb geen idee wat ik die man misdaan heb, maar hij moet me hebben. Kenteken zal ik maar even niet posten, maar ik vind het behoorlijk eng worden.... Man ziet eruit als een tandarts, een behoorlijk gefrustreerde tandarts welteverstaan. Mooie is dat ik op geen enkele manier reageer. Houd netjes afstand, ik knipper nooit, nooit claxoneren, gedraag me verder netjes. Dat is het meest frustrerend voor dit soort gasten.

Valt me overigens op dat het vaak V70 en XC60/90 rijders zijn die de gemiddelde Audi-rijder weten te overtreffen qua lompheid. Ik weet dat mijn muziek toch beter is dan de hunne, dus ik maak me verder geen zorgen.

Maar die enge V70-tandarts: aangifte doen? Ben bang dat we een keer een echte aanvaring krijgen en daar heb ik geen zin in.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC