Agressie in het verkeer
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb nu een kleine 1200 kilometer met de 340 gereden, en het is me opgevallen dat de mede weggebruikers daar niet goed tegen kunnen. Mensen denken dat ze alles kunnen maken omdat ik een jaren 80 bak rijd die in hun ogen niks waard is

Zo heb ik een paar voorbeelden:
-Laatst reed ik een 80km weg op, begon degene achter mij te knipperen met zijn lichten omdat ik naar zijn mening niet snel genoeg ging naar de 80 toeging.
-Iemand dacht me in te moeten halen op een 60km weg waar ik +-70 reed bij een wegversmalling, en nog claxonneren dat ik naar het midden toe ging ook.
-Een Mercedes op de snelweg die me in dacht te moeten halen, om voor me 110km/h te rijden. Ik reed heel de tijd +-120km/h.
-Iemand zette zijn bestelbus voor het stoplicht in zijn achteruit waardoor hij zijn trekhaak in mijn bumper zette. Ok, die dingen kunnen gebeuren, maar hij weigerde in eerste instantie schadepapieren in te vullen omdat mijn auto het niet waard zou zijn om te maken.
Nu heb ik al deze asociale gevallen allemaal in een kleine 1200km met de 340 meegemaakt, en in mijn moeders Daihatsu van 3,5 jaar oud nooit iets. Het zal dus wel aan de auto liggen, want ik rijd de Daihatsu niet anders dan de Volvo

Nu overweeg ik toch wel om een andere auto te kopen, hoe fantastisch ik de 340 ook vind. De lol gaat er zo toch wel een beetje vanaf

Hebben jullie ook zulke ervaringen, of heb ik tot nu toe gewoon pech gehad?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
dat inhalen op de snelweg en dan voor je neus het gas loslaten; was dat toevallig een belg?

- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben trouwens wel voor een fatsoenlijke kliklijn hoewel ik de valkuilen ook wel zie. Maar de keren dat ik me helemaal een ongeluk schrik door figuren die levensmoe de snelweg opduiken oid zijn allang niet meer op handen te tellen...
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Maar trek je (zolang niemand echt tegen je auto aanrijd) het allemaal niet teveel aan, ik zorg er voor dat ik steeds zoveel mogelijk ruimte voor me heb, achter is iets lastiger maar ik heb al een paar keer op een 80 weg i.v.m een bumper klever een parkeerhaven o.i.d opgezocht om diegene er voorbij te laten.
Over het algemeen valt het me allemaal nogal mee hoor, de meeste mensen reageren niet echt anders op mijn 23 jaar oude Volvo 340 dan op de destijds nieuwe lease Opel Astra die ik reed voor mijn toenmalige werkgever in de buitendienst.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;180098 schreef : dat inhalen op de snelweg en dan voor je neus het gas loslaten; was dat toevallig een belg?
Nee, een pool, maar daar hoor je ook genoeg slechte verhalen over.
Gelukkig valt het bij jullie mee, dus ik blijf hopen

- V300 register
- Verbannen
-

Ik herken het wel, maar heb het veeeeel minder. Je hebt pech gehad. En om daarom nu een andere auto voor te kopen.... Het enige wat ik doe is normaal met het verkeer mee rijden en soms juist harder/pittiger/agressiever. Als ik merk dat iemand zit te etteren dan laat ik me wel eens uit de tent lokken. Met de variomatic merk ik dat ze nog wel eens verrast zijn...
- Mark Smeets
- Moderator
-
Zelf heb ik zulke problemen nooit gehad met de 360. Nu ben ik ook meestal zo flauw om bumperklevers die willen inhalen juist op hun nummer te zetten en eens even gas bij te geven :no_comment: Maar ik heb eigenlijk nooit iets noemenswaardigs meegemaakt met de 360...
- V300 register
- Verbannen
-

@ Punkazz
Nu je't zegt, ik moet die sticker van het welkomspakket nog eens op de achterruit plakken :woops:
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb er eigenlijk nooit last van.
- V300 register
- Verbannen
-