Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
-
Volgens mij kan je vrij gemakkelijk in ieder geval voor ??n auto ruimte maken in je huidige stalling/werkplaats, door een bepaald grijs project af te rondenErik;215632 schreef : (...)
Moet nu kijken naar een ruimte die tussen de 10 en 15 euro per maand aan stallingskosten vraagt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wat zei ik? Ik kan wel erg goed voorspellen. Het zelfde voorspel ik dat er van die mannen zijn, die de motor gewoon terugplaatsen. APK is om de 2 jaar, benzinemotor erin, keuring, diesel weer terug, 2 jaar later apk weer terugbouwen... Als die 40 is, definitief terug plaatsen.
Ik weet dat echt zeker, omdat veel mensen dat gewoon kunnen. Zelfde is voor GAS, dat is helemaal makkelijk terug te bouwen. Dat wil niet zeggen dat deze regeling niet goed is. Diesel zie je helemaal meteen snel. Als daarop gecontroleerd wordt, dan is daar niets aan de hand.
Je moet het zo zien, je hebt een 3 jaar oude gas installatie die er uit moet vanwege 1700 euro wegenbelasting (op zo,n amerikaan) dan leg je die toch daarna weer terug? Ik zou het nooit doen ik raad het ook zeer af, maar ik voorspel nu al dat dit gaat gebeuren. Die mensen die dat doen weten ook niet wat voor idioot hoge boetes ze dan kunnen verwachten.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Fehac zegt dat dit niet voorkomt, maar die wagens al zijn het er een paar heb je wel degelijk.
Er had toch 1 iemand een orginele lpg? Die zal dan wel goed in waarde stijgen...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Lucluc;215638 schreef : Joost, ik vind dat je wel makkelijk praten hebt: jij staat nog niet op eigen benen. Als je op je zelf woont en alle lasten zelf moet dragen, dan kan deze nieuwe regeling heel veel impact hebben.
ik kan me niet herinneren dat wij ooit mijn financiele situatie besproken hebben, waar je reactie op gebaseerd is weet ik niet maar bij deze het vriendelijke verzoek om het niet (te) persoonlijk te maken

net als iedereen moet ik ook gewoon werken voor mijn geld, zelfs nog buiten de studieweek om (7-daagse werkweek..?!). Denk dus niet dat ik makkelijk praten heb

- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Markvictor;215663 schreef : Het schijnt zo te zijn heb ik gehoord, dat wanneer een lpg installatie werd ingebouwd, 1 jaar na de eerste datum van toekenning deze ook als benzinewagen wordt aangemerkt en dus ook in het lage tarief van wegenbelasting valt.
denk maar niet dat de belastingdienst dat gaat doen.
Markvictor;215663 schreef : ... Staat bij de Fehac, of dat juist is weet ik niet.
Fehac zegt dat dit niet voorkomt, maar die wagens al zijn het er een paar heb je wel degelijk.
Er had toch 1 iemand een orginele lpg? Die zal dan wel goed in waarde stijgen...
Heb je geen link?
Ik heb net op de site van de RDW gekeken, voor mijn auto staat bij brandstof eerst benzine en dan LPG, maar ik denk dat ik weer naar benzine terug ga dan heb ik 5400 kW vermogen dat is 100x meer dan de 54 kW op LPG :lol:

- V300 register
- Verbannen
-
2d. personenwagens op LPG waarbij binnen 1jaar na Datum Eerste Toelating LPG is ingebouwd, tellen als benzine-auto's. (Maar dit zullen er geen zijn)
5400 kw? zo zo. Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt?