Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
AvdAkker;215542 schreef : Ik hoor nu hier op t werk dat dat gedoe van die 3 maanden niet doorgaat?
vanochtend op het RTL nieuws werd het inderdaad niet genoemd. Maar ik nam aan dat dat was om het helder te houden voor Henk en Ingrid.
Vanavond weten we het, vanmiddag wordt overlegd in de kamer als ik het goed heb.
Erik;215541 schreef : Hoi Mark, dat lijkt een goed gebruik van de regeling (of heet dit dadelijk ook misbruik....?) Betekend wel dat je APK steeds in de koude maanden gaat vallen.
waarom? als je de keuring in de zomer doet vervalt deze niet omdat hij in de winter geschorst is..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
2 Fast 4 U;215526 schreef : Het is ?1104,00 bij een rijklaar massa van 1114 kg [mijn auto tariefgroep 1051 - 1150 kg] en hier bij belastingdienst.nl kan je het uitrekenen
denk er wel aan dat LPG per liter ? ?1,00 goedkoper is dan benzine
Mooi dat ik mijn 360 ga laten herwegen, hij weeg nu 1102kg dus als er 52kg afgaat ga ik straks van 1080,- naar 940,-. Dat vind ik best de moeite van het demonteren van bijrijdersstoel en achterbank waard, ook even kijken waar ik nog meer gewicht kan besparen naast bijna lege tanks. Het gaat dan toch om een jaarlijkse 'korting'.
Eerst nog maar zien of dit het definitieve plan is, het moet immers nog door de Tweede en Eerste Kamer.
En gaat de KNAC nu zijn pijlen richten op de verzekeringsbranche? Als jongere wordt je nergens serieus genomen op twee maatschappijen na (OVHV en KNMV), die hier beide op het forum te vinden zijn. En je kan bij geen van twee terecht als je meer dan 10.000km/jaar wil maken (om zo je wegenbelasting er uit te kunnen halen straks). Of je moet naar een reguliere verzekering overstappen maar ??n ding weet je dan zeker, je wordt genaaid waar je bij zit :flame:.
- Mark Smeets
- Moderator
-
AvdAkker;215542 schreef : Ik hoor nu hier op t werk dat dat gedoe van die 3 maanden niet doorgaat?
Ik kan hier nog niks over vinden op internet. Veel mensen snappen de brief niet helemaal, ik lees op veel fora onjuistheden.
powerflux;215545 schreef : vanochtend op het RTL nieuws werd het inderdaad niet genoemd. Maar ik nam aan dat dat was om het helder te houden voor Henk en Ingrid.
Nee hart van nederland eergisteren dan: de regeling is nu (huidige regeling) dat benzine auto's van 30 jaar en diesel en lpg vanaf 40 jaar belastingvrij worden.Dat is dus helemaal niet waar! Want er was een overgangsregeling naar 30 jaar en lpg en diesel bleven de opcenten betalen. Nieuws op TV is waardeloos, beter zelf de bron lezen
- V300 register
- Verbannen
-
en jonger, dan worden die gewoon "opgereden" en verdwijnen naar de sloop.
Ben benieuwd of je dan in 2028 nog een Volvo 440/460, Golfje 2 of 3 of
een Alfa 164 of zoiets ziet.
1 januari 2014: alles t/m 31 dec. 1987 MRB-vrij
1 januari 2015: alles t/m 31 dec. 1988 MRB-vrij
...................................................................
1 januari 2027: alles t/m 31 dec. 2000 MRB-vrij
1 januari 2028: einde overgangsregeling, want dan is alles van 1987
40 jaar of ouder. Of weet iemand hoe het nou precies zit met die
overgangsregeling?
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
nieuwsitem van 10:25, vandaag. geen nieuwe info, maar wel goed voor 'het archief'
- V300 register
- Verbannen
-
Onder nadrukkelijk protest is de oldtimeralliantie, bestaande uit ANWB, BOVAG, FEHAC, FOCWA, KNAC en RAI Vereniging, akkoord gegaan met verhoging van de leeftijd voor MRB-vrijstelling voor klassieke auto?s van 25 naar 40 jaar. Voor benzineauto?s die nu ouder zijn dan 26 jaar kan er een kwarttarief worden aangevraagd, als er in de wintermaanden niet mee wordt gereden.
De KNAC betreurt het dat de MRB-vrijstelling voor zowel benzineauto?s als diesels naar 40 jaar gaat. Maar een beter resultaat bleek niet mogelijk en langer verzet tegen de plannen zou uiteindelijk tot een nog slechtere uitkomst hebben geleid. Indien er geen akkoord was gesloten, zouden de plannen teruggaan naar de Tweede Kamer. Daar waren wel verschillende opties voor alternatieve vrijstellingen, maar voor geen enkel alternatief was een kamermeerderheid. Dit betekent dat slechtere voorstellen (o.a. dat iedereen met een auto tot 40 jaar MRB gaat betalen, daarna zou nog een kwart MRB tot in lengte van jaren betaald moeten worden) aangenomen hadden kunnen worden.
Ook de huidige overeenkomst gaat bij klassiekerliefhebbers, en dus een groot deel van onze achterban, heel erg veel pijn doen. Maar helaas is er in deze politieke werkelijkheid, waarbij iedereen aan de crisis moet meebetalen, niet meer te halen. De Alliantie is absoluut niet blij met deze regeling, maar verzet zich er niet meer tegen.
Afgelopen dinsdag bood de KNAC nog een petitie aan bij de Tweede Kamer met 63.000 handtekeningen voor behoud van de huidige MRB-vrijstelling. Een dag later werd het overleg met Weekers hervat, waarbij ook de vorige minister van Financi?n De Jager, zelf klassiekerliefhebber, aanwezig was. Weekers bleef daar bij zijn eindbod van verhoging van de leeftijd voor MRB-vrijstelling naar 40 jaar, maar kwam de oldtimeralliantie nog wel tegemoet met een kwarttarief (met een maximum van ? 120,
voor benzineauto?s die ouder zijn dan 26 jaar en nog geen 40. Voor diesels en ook auto?s op LPG (milieuaspecten hebben in deze discussie nauwelijks een rol gespeeld) komt er geen kwarttarief, wel voor klassieke bedrijfsauto?s en motorfietsen van die leeftijd.De nieuwe voorstellen, die de schatkist zo?n 125 miljoen gaan opleveren (28 miljoen minder dan oorspronkelijk gepland), zijn woensdagavond in een brief naar de Tweede Kamer gestuurd. Donderdag 25 april beslist de Tweede Kamer hierover. Invoering waarschijnlijk per 1-1-2014.
Overzicht gevolgen nieuwe regeling:
LeeftijdAuto BenzineAuto DieselAuto LPGMotorenBedrijfsauto?s26-30 jaarkwartregelingVolledig tariefVolledig tariefkwartregelingkwartregeling30-34 jaarkwartregelingVolledig tariefVolledig tariefkwartregelingkwartregeling35-39 jaarkwartregelingVolledig tariefVolledig tariefkwartregelingkwartregeling> 40 jaarvrijgesteldvrijgesteldvrijgesteldvrijgesteldvrijgesteld
Klik hier voor het nieuwsitem van Hart van Nederland.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
vol tarief is nog steeds minder dan 300 euro.
als je er 10 hebt is het wat anders, maar eentje? die kun je toch wel houden?
- V300 register
- Verbannen
-
Zo,n wagen van 1300 kilo met zo,n motortje haha, wat zou dat voor effect hebben... Het komt vast vooruit!... En je mag als die 70 kan en mag al op de snelweg, en dat red je wel!
Nee, maar er zullen er echt wel zijn die er snel even een benzineblokje inlepen, wedden!
Al is dat een stukje moeilijker dan een lpg installatie eruit slopen.
Alleen wel rot als je wagen uit 88 is. Ook al is die op benzine, je zult dat verschil merken tweedehands. Dus als mensen het over doodsteek hebben, zeker bij zo,n wagen na 87 (Dus bouwjaren 88, 89, 90, 91) zul je merken dat die juist dadelijk versnelt naar de sloop gaan....
Dus er komen ook versnelt wat onderdelen vrij, die wel nodig zijn op termijn. Het zou zonde zijn dat we dadelijk geen onderdelen meer hebben om juist die wagens versnelt naar de sloop gaan, en niemand de onderdelen veilig stelt!
Hoeveel 340,ers zijn er nu 2000? Ik gok dat er binnen nu en 5 jaar dat aantal naar 1000 gaat. Dat meen ik sireus. Dat heeft echt met deze regeling te maken.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
enneh, de gemiddelde mercedes w123 gaat er op vooruit met een 1.4 renault qua vermogen
De benzinemodellen zijn soms nog triesterIn early 1979, the diesel models power output was increased; power rose from 55 PS (40 kW; 54 hp) to 60 PS (44 kW; 59 hp) in the 200D, from 65 PS (48 kW; 64 hp) to 72 PS (53 kW; 71 hp) in the 240D and from 80 PS (59 kW; 79 hp) to 88 PS (65 kW; 87 hp) in the 300D; at the same time, the 220D went out of production.
en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W123...America_and_Japan.29