Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2013 18:29 #927544 door Floris Schropp
Een akkoord?

www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-autoshow/...-met-oldtimerbranche

In de nieuwe plannen wordt de leeftijdsgrens voor belastingvrije benzineauto?s opgetrokken naar 40 jaar. Benzineauto?s ouder dan 26 jaar kunnen echter een kwarttarief (maximaal 120 euro) aanvragen, maar dan mogen ze tijdens de wintermaanden december, januari, februari niet rijden. De oude schorsingsregels blijven wel van kracht.

Ook de leeftijdsgrens van diesel- en LPG-auto?s gaat naar 40 jaar. Er komt hier geen overgangsregeling. Bedrijfsvoertuigen en motorfietsen komen ook in aanmerking voor het kwarttarief. Daarmee is de dagenkaart van de baan.

Benzine, LPG en Diesel 40 jaar dus voor volledige vrijstelling. Heel streng.

Benzine en ouder dan 26? kwart belasting mogelijk als je ze 3 maanden schorst. Maar gewoon schorsen mag dus. Dat is wel fijn.

Het kutte is dat als je het hele jaar af en toe wil rijden, je alsnog het volle pond betaald.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2013 18:39 #927545 door V300 register
:cry:

P.S. Wat moet iemand die in de maanden december, januari en februari doen als hij/zij geen stalling heeft, mag de auto dan op de openbare weg blijven staan?
Ik vind 40 jaar echt te oud en ik geef je op een briefje dat het de 125 miljoen NIET op zal brengen door een verder verhoogde export en auto's die geschorst/gesloopt zullen worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2013 18:42 #927546 door Floris Schropp
Geschorste wagens mogen niet aan de openbare weg staan. Zwaaaar klote dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2013 19:10 #927547 door V300 register

powerflux;215486 schreef : Geschorste wagens mogen niet aan de openbare weg staan. Zwaaaar klote dus.


In het plantsoen :yesyes:

Maar een caravanstalling of zo kan wel... Dan ben je voor een paar 10-tjes ook klaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2013 19:26 #927548 door Anjo van den Akker
oooooh wat zal de RDW blij zijn dat schorsen tegenwoordig digitaal gaat!

ik ben benieuwd wat er aan de situatie gaat veranderen als het hele plan z'n rendement (die 125 miljoen per jaar) niet gaat opleveren..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2013 19:46 #927550 door 16673-dummy
wie zegt nou dat die auto's gedurende die maanden geschorst moeten zijn?
ze mogen niet rijden, a la, maar meteen schorsen..?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2013 19:47 #927551 door Anjo van den Akker
dat is natuurlijk de makkelijkste manier om te controleren of er wel/niet mee gereden wordt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2013 19:56 #927552 door Chris Kobes
Voor het geen dat het nu is kan ik me daar best in vinden...tenminste in mijn situatie.
Mocht je een zware auto op gas hebben dan is het natuurlijk zuurder.

Voor de snelle rekenaars, 40 jaar is dus vanaf 1973 :O

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2013 19:56 #927553 door V300 register
Je kunt er natuurlijk altijd een hoes over gooien. Als dat ding maar over de kentekenplaten zit...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2013 20:02 #927554 door V300 register
Bijna goed dit compromis; echter zou de grens voor benzine op 30 jaar gezet moeten worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD