Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
-
Het kwarttarief is voor mij als liefhebber een goed compromis: als er dan toch betaald moet worden, dan via een middenweg.
Nu hoop ik alleen dat, als deze regeling wordt aangenomen, het niet in de komende jaren w??r gaat veranderen.
Het is wel zuur voor Joost, want dat betekent dat hij straks nog eens 20 jaar lang de volle mep aan MRB mag gaan betalen als ie de scheepsdiesel van pa overneemt :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
De Porsche staat in de schuur tot ik 67 ben en is dan een gewilde klassieker.
De 360 gaat weg, en dan komt er een solide pekelbak bij om de kilometers mee te doen. Die zou ik zelfs in de zomer kunnen schorsen om MRB te sparen en lekker met de 340 te toeren.
Best wel betaalbaar.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik blijf trouwens toch gewoon doorrijden, ook op lpg. Totdat het ?cht verboden wordt om in een oude auto te rijden. Dat is natuurlijk de volgende stap.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Lucluc;215536 schreef : Voor ons valt het wel mee, maar de liefhebbers van Amerikanen zijn goed de sigaar.
nou, nee. LPG eruit en ze mogen voor 120,-/jaar de hobby behouden.
dat is echt goedkoop voor zo'n sloep. ik snap sowieso niet waarom er vaak LPG in ligt. die rijden namelijk echt weinig gemiddeld genomen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
powerflux;215535 schreef : ik vind het ook best goed. Met de 340 in het kwarttarief als 2e auto in de zomermaanden worden zijn onderhoudskosten ook flink lager en blijft die echt heel erg goedkoop.
De Porsche staat in de schuur tot ik 67 ben en is dan een gewilde klassieker.
De 360 gaat weg, en dan komt er een soldie pekelbak bij om de kilometers mee te doen. Die zou ik zelfs in de zomer kunnen schorsen om MRB te sparen en lekker met de 340 te toeren.
Best wel betaalbaar.
Zo ga ik het ook doen. 3 oldtimers voor de zomer, en in de winter een pekelbak. Even kijken of ik de 850 van mijn pa hiervoor kan gebruiken of dat hij die nu zelf nodig heeft. Anders pluk ik gewoon voor 500 euro een 850 van marktplaats, rijd er 3 maanden in en dan gaat hij weer weg voor 500 euro of ik schors hem 9 maanden. opgelost :y:
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Wat vinden jullie hier van. Goed voor de schatkist, goed voor de dealers want die zitten niet met een overkill aan auto's en goed voor de prijsontwikkeling van auto's (binnenlandse besteding). Dat die Weekers daar niet aan gedacht heeft?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-