Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2013 22:52 #927400 door V300 register

General Custom;215239 schreef : Optie 5 en 6 vind ik ook best redelijk. Enkel alle voertuigen vanaf 40 jaar belastingvrij slaat ?cht de plank mis... In plaats van uit '86 worden de barrels uit '73 gehaald.

Vergeet niet dat auto's uit de tachtiger jaren technieken aan boord hebben die het dagelijks rijden wat meer mogelijk, comfortabeler etc maken dan auto's uit de 70er jaren.
De benzen zijn niet voor niets pas enkele jaren populair.

En wat ook eerder al is gezegd; door het Duitse milieusysteem zijn auto's voor een prikkie te halen die hier weinig kosten per km...
en daar is de regeling dus niet voor bedoeld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2013 01:08 #927401 door E. van Oostveen
De meeste benzen uit die tijd hebben behoorlijk wat aandacht nodig als je ze even een tijdje niet hebt verzorgt. Ok? mensen kunnen een tijdje belastingvrij rijden, totdat de eerste grote kosten komen, lekkende motor, lekkende stuurbekrachtiging, roest, slappe veren voorzijde.... Veel mensen moeten dit toch door een garage of een ander laten doen. Dus al die hoogdravendheid om oltimers aan te pakken is helemaal niet nodig. Zoals ook de afgelopen jaren laat zien is er natuurlijk verloop. De relatief lage prijzen in Nederland verklaren ook wel dat er niet gigantisch veel vraag is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-04-2013 10:45 #927413 door V300 register
Trouwens ik zag dat de miljoenen linea directa naar Bulgarijen gaan via toeslagen. Laat Weekers dat eerst is aan gaan pakken, voordat hij hier zegt, nee 20 miljoen extra kosten p/j kan echt niet.

Liever dat er op oltimer eigenaren 20 miljoen minder bezuinigd wordt, dan dat er 100-en miljoenen linea directa in de vorm van toeslagen naar Bulgarijen gaan, naar mensen die er geen recht op hebben...
Maar goed, het zal wel aan mij liggen. Ik snap wel meer zaken niet.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-04-2013 10:49 #927414 door Mark Smeets

Markvictor;215351 schreef : T
Liever dat er op oltimer eigenaren 20 miljoen minder bezuinigd wordt, dan dat er 100-en miljoenen linea directa in de vorm van toeslagen naar Bulgarijen gaan, naar mensen die er geen recht op hebben...
Maar goed, het zal wel aan mij liggen. Ik snap wel meer zaken niet.

Verspillingen aan de uitgaven kant kunnen we wel meer verzinnen. Helaas zal dat niet helpen.

Ik ben benieuwd wat er deze week uitkomt. De informatie op internet is ook niet allemaal eenduidig. Sommige laten het lijken alsof 1/4de tarief geen optie is, andere weer wel..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2013 10:39 #927451 door V300 register
Weekers moet gewoon de wagens aan pakken waar het omgaat, dat is diesel met LPG als uitvlucht. Het is jammer dat mensen die weinig op lpg rijden toch dik moeten betalen maar ombouw naar orginele staat is altijd mogelijk.

Vergeet niet dat vooral de mercedessen diesel en dergelijke vaak ook op vakantie in Turkije of Marokko gemaakt worden, de oltimer branche verdient daar weinig aan.

Ons volvootje, heeft ook nieuwe pakkingen nodig, nieuwe slangen, een gereviseerde carburateur en ga zo maar door. Dat is geld wat allemaal de middenstand ten goede komt. Neem nu Dafhobby, stel dat wij vol moeten betalen, en er gaan meer dan de helft volvo 340,jes eruit. Zou hij het dan overleven? En zo geldt dat voor veel meer mensen in de branche.

Als weekers graag ww uitkeringen wil uitdelen, dan zou ik dit vooral doorzetten. Zoniet, gewoon de veelrijders pakken toch! Mensen doen nu al de auto eruit zie krant en dat gaat niet om oltimers. Er is niemand die vol gaat betalen, voor een auto waar hij 1000 a 2000km per jaar in rijd. Zo,n regeling van vol betalen tot 40 jaar wordt in een 1 a 2 jaar weer teruggedraaid vanwege zijn succes.... Voor GAS en diesel kan het wel, benzine is absuurt. Natuurlijk moet ook de grens van benzine verhoogd worden naar 30 jaar, en wellicht in de toekomst 35.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2013 12:19 #927454 door V300 register
Ik denk dat het wel mee zal vallen met de helft van de 340's er uit...

Een nieuwere auto zal toch vaak duurder zijn in onderhoud, en daar moet ??k belasting voor worden betaald (nog meer ook voor een even grote auto). Waarom zou de knakenrijder dan iets nieuwers kopen?

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2013 12:22 #927455 door Floris Schropp

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2013 10:27 #927524 door Floris Schropp

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2013 10:59 #927525 door 16673-dummy
een heel slimme zet, een "onbezoedelde" buitenstaander erbij halen om de polarisatie te doorbreken. De standpunten van beide kanten zijn duidelijk en gezien het onstuimige verleden kan zo'n mediator zomaar eens een 'doorbraak' forceren.

Ik weet niet of De Jager of Weekers het initiatief genomen heeft, maar het is behoorlijk tactisch :)

die reactie van de oppositie was natuurlijk te verwachten, want zelf hebben ze hier niet aan gedacht. Klassieke fout

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2013 11:16 #927527 door V300 register
DIt mag van mij gerust, dat je zeg maar 4 maanden niet mag rijden in de winter, ik rijd er dan toch niet mee. Perfect, dan ook eens met de verzekeringsmaatschappij over de premie praten want dan ga ik dan ook doen, dus dit zie ik wel zitten.

Milieu: Wel eens in de winter als het dik vriest gekeken in je achteruit kijk spiegel bij een koude start van een 340? Je kunt me veel wijs maken, maar dat scheelt wel een slok op een borel vergeleken met de zomer.

Je zou dan ook de grens 30 en 40 jaar voor diesel en lpg kunnen hanteren, plus dat je 4 a 5 maanden de weg gewoon niet op mag. Een echte klassiekerrijder gaat niet rijden in de pekel en dergelijke. Werkverkeer kan, maar aangezien je de wagen een groot gedeelte van het jaar niet kunt gebruiken zul je een andere erbij aan moeten schaffen. Dat maakt het een heel stuk minder intersant!

Plus dat de grens naar 30 benzine gaat en 40 diesel en gas, lijkt me dit de beste oplossing. Diegene die dit niet willen moet wel de mogelijkheid geboden worden het volle tarief te betalen, en altijd de weg op te mogen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC